היישום אינו מחובר לאינטרנט

שכר עובדי פיתוח תוכנה

עבודה מס' 066831

מחיר: 84.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הגורמים אשר השפיעו על גובה שכרם של אנשי פיתוח תוכנה בשנת 2000 תוך הבחנה בין גורמים "לגיטימיים" ובין גורמים "בלתי לגיטימיים", אשר הינם תוצר של אפליה.

2,609 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות זכה עקרון השוויון בהכרה חוקתית ונורמטיבית בחברה הישראלית. את אחד הביטויים לכך ניתן לראות בהעלאת נושא שוויון שכר העבודה על סדר היום החברתי-ציבורי. המציאות מלמדת כי קיימים פערים בשכרם של העובדים. לעיתים יש לפערים אלו, לפחות לכאורה, צידוק ענייני הנובע משוני בתוכן התפקיד, מכוחות השוק, מהתרומה שמניב העובד, מהעבודה המבוצעת וכדומה. אולם לרוב, הפער בשכר הינו תוצאה מחולשתם של בני קבוצות מעמד שונות באוכלוסייה המנוצלות בצורה מפלה על ידי המעביד. הקבוצה המרכזית והגדולה ביותר הסובלת מאפליה בשכר הינה קבוצת הנשים, אשר נאלצת להתמודד עם תגמול פחות בעבור עבודה זהה לזו של גברים (בן ישראל, 1997)
על מנת לבחון את מקורו של הפער בשכר נעשית הבחנה בין "גורמים לגיטימיים", בעלי צידוק ענייני מסוים, לבין גורמים "בלתי לגיטימיים", אשר הינם תוצר של אפליה.
לשם בדיקת ההשערות שהועלו נעשה שימוש במדדים מתוך קובץ הנתונים של חברת "נישה היי-טק", חברת השמה המתמחה בהשמת עובדים לתחום ההיי-טק. בסך הכל נדגמו 160 איש.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
שיטה
תוצאות
דיון מהותי
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את פלטי ה SPSS

קטע מהעבודה:

א. על פי גישת "ההון האנושי", שפותחה על ידי Becker (1964), Schultz (1961), אפליה מתקיימת כאשר שכרן הממוצע של נשים נמוך משכרם הממוצע של גברים, למרות שרמת ה"הון האנושי" הממוצעת שלהן דומה לזו של הגברים (Chin, 1986). גישת "ההון האנושי" מתמקדת בעובד ובתכונותיו ומגדירה את רמת ה"הון אנושי" כפונקציה של רמת ההשכלה וההכשרה המקצועית. מצב של אפליה במקרה זה נוצר כאשר אישה בעלת רמת השכלה X ורמת הכשרה Y מרוויחה פחות מגבר בעל אותן רמות השכלה והכשרה.

תגים:

שיטות מחקר · התנהגות ארגונית · מנהל עסקים · גורמים · עובדים · שכר גובה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שכר עובדי פיתוח תוכנה", סמינריון אודות "שכר עובדי פיתוח תוכנה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.