היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלי עבריינות עולים משנות ה-70 וה-90

עבודה מס' 071060

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימים הבדלים בין דפוסי עבריינות בין בני נוער ממדינות חבר העמים אשר עלו בשנות ה-70 ובני נוער אשר עלו בשנות ה-90?

4,630 מילים ,17 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

הגירה כוללת בתוכה שינויים של תנאי הסביבה הגיאוגרפית-אקלימית והתרבותית-חברתית. מהגר המבקש להסתגל ולהתאקלם בארץ הקולטת אמור לאמץ נורמות ודפוסי התנהגות הזרים לו בדרך כלל. המפגש בין תרבות ארץ המוצא לתרבות הארץ הקולטת יכול להחוות כהתנגשות בין תרבויות והמהגר עלול למצוא עצמו בקונפליקט בין-תרבותי. קשיי ההסתגלות עלולים להוביל לתחושות של חוסר שייכות וירידה במעמד האקונומי יכולה להוביל לעוני. כל אלו גם יחד עלולים לדחוק את המהגר לשולי החברה ולעבריינות. הגירה עלולה לערער גם את מארג היחסים בתוך המשפחה ולהביא לעבריינות בקרב בני הדור השני של מהגרים.
מחקרים וסקרים שנערכו בקרב ילדים עולים וילדי עולים מצביעים על רמה גבוהה של נטילת סיכונים ומעורבות בהתנהגות אנטי-חברתית. הדבר בא לידי ביטוי בשיעורים גבוהים של נשירה ממערכת החינוך, מעורבות בפלילים, מצבי מצוקה בגינם בני הנוער מטופלים על-ידי השירות לנערה ורשות חסות הנוער, שהייה בפנימיות לילדים בסיכון, וכן ; שימוש בחומרים פסיכו-אקטיביים. נתונים אלה עקביים עם ממצאים של מחקרים שנערכו בעולם, המצביעים על רמה גבוהה של מעורבות בהתנהגות אנטי-חברתית בקרב מתבגרים מהגרים הן בהשוואה לרמת העבריינות של הוריהם והן בהשוואה לרמת העבריינות של בני גילם שאינם מהגרים.
בחרתי בעבודתי זו לחקור את השוני והדמיון בדפוסי עבריינות והתנהגויות לא נורמטיביות בין עולי שנות ה-70 לעולי שנות ה-90 מחבר העמים. העבודה בנויה באופן הבא: בחלק הראשון מוצג הרקע התיאורטי להגירת בני נוער מחבר העמים תוך בחינת הקשר בין קשיי ההגירה והתנהגויות עברייניות בקרב אוכלוסיה זו. בחלק השני אציג את ההבדלים והמשותף בדפוסי עבריינות והתנהגויות לא נורמטיביות בין בני הנוער שעלו מחבר העמים בשנות ה-70 לבני הנוער שעלו בשנות ה-90.
פרק הדיון יעסוק בממצאים הספרותיים שהתקבלו בפרק הסקירה, אציג פתרונות אפשריים להתמודדות עם עבריינות בקרב בני הנוער המגרים מחבר העמים, אסקור את מגבלות המחקר והצעות למחקרים נוספים אשר יכולים לשפוך אור נוסף על הסוגיה הנחקרת.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הגירת בני נוער ועבריינות
3. עליית חבר העמים של שנות ה-70
4. עליית חבר העמים של שנות ה-90
5. בחינת המשותף וההבדלים בעבריינות בני הנוער בין עליות שנות ה-70 וה-90
6. דיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הגירה, על-פי הגדרתה המילונית, היא יציאה מארץ המולדת לארץ אחרת כדי להשתקע בה, והיא מאפיינת מעברים של פרטים ושל קבוצות. 'עלייה' היא מושג המייחד את הבאים לישראל, והוא משקף את עמדות העולים והקולטים כאחד לגבי הקרבה והאחדות היסודית הקיימת ביניהם. 'הגירה', לעומת זאת, נגזרת מגרות, משמע זרות. הגירה היא שינוי בסביבה הפיזית, החברתית והתרבותית של המהגר והיא משפיעה על התפקוד האישי והבין אישי של הפרט ושל הקבוצה. ההגירה מאופיינת במעבר בין תרבותי הכולל שינויים קיצוניים בתחומים רבים. אלה מעמידים את המהגר בפני שני תהליכים מרכזיים: האחד דה-סוציאליזציה - התנתקות ממקצת או מרוב הערכים והנורמות של התרבות שהוא עזב, ורה-סוציאליזציה - אימוץ ערכים ונורמות של התרבות החדשה ויצירת מערכת תפקידים שמתוכם נוצרת זהות חדשה. מבחינה סובייקטיווית, המעבר מתרבות מוכרת לתרבות חדשה מלווה לרוב בהלם תרבותי,המתואר כמצב של אובדן הסטטוס החברתי, שינוי בזהות ואובדן משמעות (בר-יוסף וויס, 1990).

תגים:

ישראל · אלימות · הגירה · עלייה · מהגרים · מיעוטים · קליטה · חינוך · קונפליקט · תרבות · חברה · סיכון · החברה הישראלית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלי עבריינות עולים משנות ה-70 וה-90", סמינריון אודות "הבדלי עבריינות עולים משנות ה-70 וה-90" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.