היישום אינו מחובר לאינטרנט

היחסים הבין עדתיים בישראל בראי סרטי המיוזיקל משנות ה-70

עבודה מס' 070124

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם סרטי מיוזיקל ישראלים משנות ה-70 מעצימים סטריאוטיפים אתניים ופער עדתי או מציעים חיזיון שוויוני אוטופי?

9,936 מילים ,28 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

יאיר אורון (2010), טוען כי דמות ה"צבר" נמצאת בשקיעה מצטברת בעקבות מלחמת ששת הימים (1967) ומלחמת יום הכיפורים (1973): "התוצאה המצטברת של שתי מלחמות אלו [...] היא שקיעתו של הצבר המיתולוגי, אובדן אמונתו של הישראלי בכוחו שלו, אובדן ביטחונו העצמי. [...] מלחמות אלו המחישו שאלות יסוד בהוויה היהודית- ישראלית שטואטאו מתחת לשטיח. חילוקי הדעות עלו על פני השטח מבלי שלחברה הישראלית יהיה הכוח לפתרם" (עמוד 33).
המציאות של עשור זה מנוגדת לחלוטין לעולם שהוצג בסרטים העממים-מעמדיים בכלל ובקולנוע המוזיקלי בפרט. נורית גרץ (1993) טוענת שעל ידי אימוץ הקולנוע את הז'אנר הזה, במקום לעסוק בבעיות הבוערות ובקיטוב החברתי, נוצרת למעשה "מציאות מדומה", בדומה לזו שניסו לתאר בתודעה הקולקטיבית השלטונית: "בדעת או בבלי דעת [...] הסרט משתף פעולה עם המגמה הממסדית לטשטש את המודעות ביחס לפער [...] שהלך והעמיק בישראל החל בשנות החמישים בין מזרחים לאשכנזיים" (עמ' 18). המיוזיקל היה המפלט הקיצוני ביותר של התרבות מפני השינויים הדרמטיים והעזים שעמדו להתחולל במדינה. אבל האם הוא עשה זאת באופן חתרני או שמא שימש באמת כפי כשופר השלטון כפי שטוענת גרץ. ומה היה הייחס של יוצרי סרטים אלו למזרחים? שאלת המחקר הינה: האם סרטי מיוזיקל ישראלים משנות ה-70 מעצימים סטריאוטיפים אתניים ופער עדתי או מציעים חיזיון שוויוני אוטופי?
לצורך כך, אבחן חמישה סרטים מוזיקליים מייצגים לאורך העשור: קזבלן, הרשלה, שלאגר, חמש חמש.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. ההבניה המוסיקלית של המאצ'ו המזרחי הצעיר
3. ההבניה הקולנועית והמוזיקלית של דמותה של האישה הישראלית
4. ההבנייה של המתח בין היהודי הגלותי לבין ה"אחר"
5. היבטים עדתיים של מערכות יחסים רומנטיות בקולנוע המוזיקלי
6. מסקנות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עוד מידע שנמסר לנו באותו מפגש ראשוני בין מר פלדמן לקזבלן הוא עדתי. פלדמן הינו אשכנזי לפי שכונתה בתו "פולניה" וקזבלן מזרחי ממוצא מרוקאי לפי איך שפנה אל פלדמן: "מה זה טיפוסים כמוני מר פלדמן? מרוקני?". אך מדוע בחרו יוצרי הסרט דווקא במרוקאי ולא עדה אחרת? תשובה לכך נעוצה אולי בתדמיתם הסטראוטיפית העממית בישראל של אותן השנים של חמומי מוח- "מרוקו סכין". החוקר והעיתונאי זאב גלילי (2010) טוען שמקור הביטוי נוצר בתקשורת בכלל ובעיתונות בפרט של שנות החמישים.

תגים:

קולנוע · עדתיות · מזרחים · אשכנזים · שסע עדתי · שסעים · מוסיקה · הפנתרים השחורים · החברה הישראלית · מרוקו

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היחסים הבין עדתיים בישראל בראי סרטי המיוזיקל משנות ה-70", סמינריון אודות "היחסים הבין עדתיים בישראל בראי סרטי המיוזיקל משנות ה-70" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.