היישום אינו מחובר לאינטרנט

עדתיות בישראל

עבודה מס' 040195

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: היחסים הבין עדתיים מן האספקט הסוציולוגי-תיאורטי, ומן האספקט ההיסטורי.

4,850 מילים ,12 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

העדתיות היהודית, שהיא ללא ספק אחת מבעיות היסוד הבולטות בחברה הישראלית, הנה אחד מהנושאים המועדפים למחקר על ידי מדעני החברה, במיוחד על ידי הסוציולוגים והאנתרופולוגים.
מאמר זה עוסק בנושא היחסים הבין-עדתיים בשני מישורים. המישור הראשון הוא המישור הסוציולוגי התיאורטי. חלק זה של המאמר יפתח בהקניית מושגי ייסוד הנוגעים לדיפרנציאציה וריבוד חברתי, חלוקת תפקידים ומבנה חברתי. יושם דגש על יחסים בין קבוצות בחברה, כאשר אחת מהן דומיננטית ואחרת בשוליים.
יתוארו החוקיות, הסממנים, דפוסי הפעולה ואופני ההתנהגות המאפיינים קבוצות שונות. יוצגו הבדלי המעמד, הסטאטוס ,היוקרה והמאבק על העמדה בין הקבוצות, והאמצעים הממסדיים העומדים בפני הקבוצה המרכזית והדומיננטית לעשות זאת, ותוצג האפשרות לניעות חברתית במקביל לסגירות הקבוצות.

המישור השני במאמר יתאר את שורשי הבעיה העדתית בישראל. פרק זה יצא מהנחת היסוד כי קבוצת יוצאי המזרח מצויים בעמדת נחיתות חברתית ותרבותית בישראל, ביחס לקבוצת יוצאי אשכנז.
יוצגו הגורמים ההיסטוריים שהביאו את יוצאי המזרח לעמדה נחותה זו, יתואר מהלך העניינים ויודגשו הסיבות האובייקטיביות, מאבקי האינטרסים ,ההפליה, הדעות הקדומות, מנגנוני השליטה, הארגון, יצירת ושימור הנחיתות, וכדומה.

תוכן עניינים:
מבוא

חלק א': דיפרנציאציה וריבוד חברתי
- תפקידים חברתיים ומבנה חברתי
- קבוצה אתנית
- זהות אתנית והזדהות עם קבוצה אתנית
-הזדהות אתנית של רוב ומיעוט
- ניעות חברתית וסגירות חברתית
- הגישות הסוציולוגיות ליחסי עדות בישראל
- הגישה התרבותית
- הגישה המעמדית
- הגישה הפלורליסטית

חלק ב': שורשי הבעיה העדתית בישראל

סיכום
ביבליוגרפיה
הערות שוליים

תגים:

פער · מדע · מזרחים · אשכנזים · עדתי · המדינה · דיפרנציאציה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עדתיות בישראל", סמינריון אודות "עדתיות בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.