היישום אינו מחובר לאינטרנט

הוועידה הבין ממשלתית

עבודה מס' 061583

מחיר: 96.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בוועידה הבין ממשלתית שהוקמה לאחר ועידת אוויאן, במטרה להביא ליציאתם של רבבות יהודים מתחומי הרייך השלישי.

1,972 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

וועידת אוויאן, שהתכנסה בעיירת הקייט והמרפא אוויאן שבצרפת ובה השתתפו הנציגים מ-32 מדינות, לא יכלה לחולל פריצת-דרך ממשית, נוכח התחמקות נציגי המשלחות השונות מלקבל החלטה נחרצת בדבר הבאת הפליטים לארצות ללא קביעת מכסות הגירה.
יעד חשוב בכינוס הוועידה על ידי ארצות הברית היה דרבון ארצות אמריקה הלטינית לקלוט פליטים מגרמניה הנאצית, אך לא היתה שום קורלציה בין השבחים שחילקו על יוזמת הוועידה נציגי אמריקה הלטינית ובין נכונותם להושיט יד ליהודי גרמניה, בשעה שהאחרונים היו זקוקים עד מאד ליד הזו. יחד עם זאת, הביעו נציגי ארצות אמריקה הלטינית את נכונותם לקלוט מספר מסוים של פליטים בעלי כישורים חקלאיים. אחרים הזכירו את הנטל הרב הכרוך בקליטת הפליטים בארצותיהם נוכח האבטלה והקשיים הכלכליים וחוסר האמצעים של רבים מהפליטים.
האקלים ששרר בקרב ארגונים יהודיים שונים, הן בגרמניה והן מחוצה לה, לא היה נוח בשל אי-יכולתן של 32 המדינות לגבש החלטה בדבר הצלת כמה מאות אלפי יהודים, המאבדים כל תקווה שאי פעם המדינות הללו יגיעו לכלל הסכמה. לכן, כשחרף וועידת אוויאן הוחלט להקים וועידת קבע בין-ממשלתית, שמשימותיה העיקריות תהיינה הסדרת ההגירה מתחומי הרייך וניהול משא ומתן עם ארצות שונות בדבר קליטת הפליטים ויישובם באופן קבוע, לא הורגש להט יתר בקרב חוגים יהודיים.
הוועידה החדשה, שלונדון נבחרה למקום מושבה, היתה אמורה לפעול בעניין הגירתם של אלפי פליטים המועמדים להגירה שעדיין נמצאו בתחומי הרייך - ברובם המכריע היו אלה יהודים ואף קתולים גרמניים. הניהול המעשי הופקד בידי ג'ורג' ראבלי האמריקאי, עורך דין עתיר ניסיון דיפלומטי, כמתווך. לורד וינטרטון הבריטי נבחר כיושב ראש וטיילור האמריקאי כיהן בתור אחד מסגני יושב הראש, אך כראש המשלחת האמריקאית המשיך למלא תפקיד מרכזי בהמשך פעילותה של הוועידה.

תוכן העניינים:
מבוא
תקופת הקדם לוועידה הבין-לאומית
הוועידה הבין-לאומית והישגיה
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

בן-עמי, א. (1998). "ועידת אוויאן 1938", ניב ירושלים ביטאון של לשבת ירושלים, בנין בריתו, 32-31, עמ' 63-60.
פרלינג, ט. (1982). "מה היו כוונותיה האמיתיות של ארצות הברית בוועידת אוויאן", עמ' 228-217.
שפיר, ש. (1993). "ועידת אוויאן", ילקוט מורשת - כתב-עת לתיעוד ועיון נווה, עמ' 166-147.

תגים:

גרמניה הנאצית · הרייך השלישי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הוועידה הבין ממשלתית", סמינריון אודות "הוועידה הבין ממשלתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.