היישום אינו מחובר לאינטרנט

מנהיגות ומוטיבציה בארגון

עבודה מס' 071054

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יש קשר בין סגנון המנהיגות הארגוני לבין המוטיבציה של העובדים בארגון?

7,002 מילים ,20 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

החל מתחילת המאה ה- 20 המוקדמת קיבל נושא "התנהגות ארגונית" את מעמדו הנוכחי כאשר הניסיונות המוקדמים ללמידת התנהגות בארגונים התפתחו מתוך שאיפת מומחים תעשיינים לשפר את פרודוקטיביות העובדים, כלומר מעבר לפיתוח הטכנולוגי- עבודה על הצד האנושי של המשוואה (Robbins, 1993).
בכל ארגון, ישנם עובדים המושפעים מאופי שיטת הניהול בארגון. אותם עובדים חווים את שיטות הניהול השונות באופן יומיומי והשפעתה ניכרת באופן ביצוע עבודתם, ברגשותיהם בעבודה ובאופן התנהלותם היומיומית בעבודה, בקבוצות של עובדים בכל התחומים. אפשר להבחין באנשים שפריון עבודתם גבוה בהרבה מאחרים אשר מונעים ממוטיבציה או מגורמים אחרים, עד כדי הפרשים ניכרים מהנורמה המקובלת, ומאידך אפשר לצפות בעובדים אשר התנהלותם היומיומית בעבודה אינה מרצון אלא רק מכורח המציאות ותפוקתם בהתאם ( Baron & Greenberg, 2000).
לקבוצות תרבותיות שונות עשויות להיות תפיסות שונות של מה שמנהיגות צריכה לכלול בה (Bass, 1985). מתוך תפיסות שונות אלה, נמצא כי ההערכה ומשמעות של התנהגויות מנהיגים שונים הינן רבות ובעלי מאפיינים שונים המשתנים בין תרבויות שונות. דוגמא לכך ניתן לראות בתרבות אשר תומכת בסגנון סמכותי כאשר בתרבות זו רגישות מנהיג עלולה להתפרש כחולשה, ואילו בתרבויות המאשרת יותר בסגנון טיפוח ופתיחות כלפי האחר רגישות היא תנאי הכרחי כדי להיראות כמנהיג (Den Hartog et al, 1999 ; Den Hartog & Koopman, 2001).
לסוג המנהיג בארגון והאופן בו הוא נתפס בעיני עובדיו, יש השפעה מובהקת על תפיסתם וגישתם של העובדים בכל הקשור לאקלים הארגוני ולמוטיבציית העובדים בארגון (Bass, 1985). משמע - המנהלים הם בגדר סוג של מנהיגים, המשמשים כמודלים תפקידים בנושא המוסרי. ככאלה, הם בעלי השפעה על האווירה בארגון והיווצרותו של אקלים אתי, היכול לטוב ולרע להשפיע על התנהגותם של עובדים כלפי בעלי עניין שונים בתוך ארגון. לפיכך, מחקר זה יבחן כיצד סגנונות שונים של מנהיגות ארגונית משפיעים על מוטיבציית העובד ומחויבתו של העובד לארגון בו הוא מועסק.

המחקר בנוי באופן הבא: תחילה מוצגת סקירת ספרות הסוקרת את סגנונות הניהול השונים תוך התמקדות במנהיגות המעצבת והמתגמלת וכן ההבדלים בין שני סוגי מנהיגות אלה. בחלק הבא של הסקירה נסקר המשתנה 'מוטיבציה' וכיצד הוא בא ליי ביטוי בארגון לאורך התפתחות התעשייה ושיטות ארגוניות שונות. לבסוף, מתוארות השפעות סגנונות הניהול השונים על מוטיבציית העובד בארגון.
בחלקו השני של המחקר מתוארת שיטת המחקר בה נעשה שימוש תוך מתן פירוט על כלי המחקר, מדגם המחקר, הליך המחקר ואוכלוסיית המחקר בהן נעשה שימוש לשם מתן מענה על שאלת המחקר של עבודה זו. בחלקו השלישי של המחקר מתוארים ממצאי המחקר המשלבים למעשה את ניתוח הסקירה הספרותית בשילוב עם תשובות המרואיינים השונים אשר לקחו חלק במחקר זה. לבסוף, מוצג דיון העוסק בניתוח עיקרי העבודה, מגבלותיו ומחקרי המשך אפשריים.
כלל תהליכים אלה מטרתם לתת מענה מחקרי הולם לשאלת החקר הובילה את עבודה זו והיא: האם יש קשר בין סגנון המנהיגות הארגוני לבין המוטיבציה של העובדים בארגון?
כלי המחקר בו נעשה שימוש הינו ראיון עומק מובנה, כלומר הראייונות שקויימו היו מובנים כאשר שאלות המרואיינים היו קבועות ולא השתנו במהלך הראיון בהתאם לתשובות המרואיינים וזאת על מנת ליצור אחידות בתשובות ולא להתפרס לכיוונים אשר אינם רלוונטיים לנושא המחקר. פעמים רבות נדרשתי לעצור את המרואיין ולהכווין אותו למתן תשובה על השאלה שנשאל ולא לסטות לנושאים אחרים. "מטרת ראיון העומק אינה לקבל תשובות לשאלות או לבחון השערות. בשורשו של ראיון העומק עומד הרצון להבין את החוויה של אנשים אחרים ואת המשמעות שהם מייחסים לחוויה הזו. הראיון מספק נגישות להקשרים התרבותיים של התנהגות האנשים, ולכן הוא מספק לחוקרים דרך להבין את המשמעות של ההתנהגות הזו." (שקדי, 2003).

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מנהיגות- הגדרות תיאורטיות
2.2 סגנונות מנהיגות
2.3 מוטיבציית העובד
2.4 הקשר בין מנהיגות ומוטיבציה בארגון
3. שיטת המחקר
3.1 שאלת המחקר
3.2 שיטת המחקר
3.3 שיטת איסוף הנתונים
3.4 כלי המחקר
3.5 אוכלוסיית המחקר
3.6 מהלך המחקר
3.7 הליך המחקר ואתיקה
4. ממצאי המחקר
4.1 השפעת היחס בין מנהל ועובד על הצלחת הארגון
4.2 השפעת מנהיגות מתגמלת על מוטיבציה בעבודה
4.3 השפעת מנהיגות מעצבת על מוטיבציה בעבודה
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר הנוכחי
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חוקרים רבים לאורך השנים בחנו את נושא הניהול הארגוני מכיוונים שונים והגיעו למסקנות דומות. Lord & Maher (1991), טענו כי המנהל מוכרח קודם להתפס כמנהיג בכדי לנהל בצורה משפיעה ויעילה. למסקנה דומה הגיע גם Shaw (1990) אשר חקר את הסוגיה מכיוון המונהגים וציין כי בכדי שהמנהל יצבור כוח והכרה במדינות שונות עליו להיות נתפס כמנהיג במדינות בהן הוא פועל. עוד מחזק טענה זו הינו Hofstede (1993) אשר אמר: "סיבת הקיום של המנהלים נגזרת מהמונהגים תרבותית, המנהיגים למעשה מונהגים ע"י כפיפיהם והשפעתם תלויה במונהגים". ניתן לסכם ולומר כי הגורם העיקרי בהצלחת ארגונים בינלאומיים נתונה בתפיסת המנהיגות אצל המונהגים. כאשר ישנה הלימה בין המנהיג לבין תפיסתו כמנהיג בקרב המונהגים כך נוצרת קרקע פוריה להצלחת החיבור בין המנהל ועובדיו.

תגים:

התנהגות ארגונית · מנהיגות · מוטביציה · עובדים · ארגון · אקלים אתי · מחויבות · ניהול · תעשייה · מנהלים · הנעה · איכותני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנהיגות ומוטיבציה בארגון", סמינריון אודות "מנהיגות ומוטיבציה בארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.