היישום אינו מחובר לאינטרנט

סגנונות מנהיגות בהיבט מגדר ומוטיבציה להנהיג

עבודה מס' 069459

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר אמפירי שבוצע בקרב 60 מנהלים ומנהלות.

5,332 מילים ,17 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

נשים נוטות לבחור סגנון מנהיגות מעצב לעומת גברים שבחרו סגנון מנהיגות מתגמל(Eagly & Johannesen-Schmidt, 2000). המחקר הנוכחי בוחן אמפירית ובודק סגנונות מנהיגות ומוטיבציה להנהיג (MTL) בהיבט מגדרי. מחקר זה, אשר בוצע בקרב מנהלים ומנהלותN) = 60,( מאשש את קיומם של הבדלים בין סגנונות המנהיגות של גברים ונשים, בעיקר כי נשים נתפסות בעיני אחרים ותופסות עצמן כמפעילות סגנון ניהולי מעצב יותר מאשר גבריםKark 2004) ). בנוסף, נמצא במחקר הנוכחי הבדל ברמת המוטיבציה להנהיג על- בסיס מגדרי, בעיקר על רקע הצרכים השונים של נשים וגברים (Blair & Loy, 2003; Medina & Magnuson, 2009),כך שרמת המוטיבציה להנהיג שונה באופן מובהק בין מנהלים למנהלות. בנוסף, תוצאות המחקר הנוכחי מראות כי קיים קשר בין סגנונות מנהיגות ומוטיבציה להנהיג, אם כי בספרות המקצועית לא נמצא כל מידע היכול לאשש את ממצא זה. המשמעויות של ממצאים אלו, הנוגעות לסגנונות מנהיגות, מוטיבציה להנהיג בדגש על ההיבט המגדרי, נדונות במאמר.

המחקר כלל 60 משתתפים, 30 גברים ו-30 נשים, כולם מנהלים בארגונים שונים. גיל המשתתפים נע בין 24 ל- 60.
במחקר זה נעשה שימוש בשני שאלונים ככלי המחקר. שאלון מנהיגות MLQ ( Multifactor Leadership Questionnaire) המדד הנפוץ ביותר של סגנונות מנהיגות. השאלון הנוסף הינו שאלון מקוצר בנושא מוטיבציה להנהיג MTL (על פי (Chan.

תוכן עניינים:
תקציר
1. מבוא
מהי מנהיגות?
סגנונות מנהיגות
סגנונות מנהיגות בהיבט מגדרי
מוטיבציה- הגדרה
מקורות המוטיבציה להנהיג
מוטיבציה להנהיג בהיבט מגדרי
2. שיטה
משתתפי המחקר
כלי המחקר
הליך המחקר
3. ממצאים
נתונים תיאוריים
בדיקת השערות
4. דיון
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

כאשר מדובר בסגנונות מנהיגות, הספרות המקצועית מציעה מגוון רחב של סגנונות, אך הניתוח וההצגה במחקר זה יתרכזו בתפיסת המנהיגות המעצבת (Transformational) והמתגמלת (Transactional), אשר הוצגו לראשונה על ידי בארנס (Burns), פותחו על ידי באס ואבוליו Bass & Avolio, 1993)) והשפעתן ברמת הפרט, הקבוצה והארגון.

תגים:

מנהיגות · מוטיבציה · מגדר · מנהלים · ניהול · מנהלות · נטיות רגשיות · אופטימיות · פסימיות · מנהיגות מעצבת · מתגמלת · תרבות · אקלים ארגוני · סגנונות ניהול

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סגנונות מנהיגות בהיבט מגדר ומוטיבציה להנהיג", סמינריון אודות "סגנונות מנהיגות בהיבט מגדר ומוטיבציה להנהיג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.