היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת סגנון המנהיגות על מוטיבציית העובד ומחויבותו לארגון

עבודה מס' 071044

מחיר: 279.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יש קשר חיובי בין סגנון המנהיגות המעצב הנתפס של המנהל לבין המוטיבציה ומחויבות הארגונית של העובדים לארגון?

7,312 מילים ,21 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

במהלך ההיסטוריה אנו עדים לארגונים משוכללים יותר אשר בצעו פעילויות ומטלות מורכבות יותר. עם זאת, מקובל להתחיל בלימוד ההיסטוריה המודרנית של תורת הארגון משלהי המאה ה- 19 ותחילת המאה ה- 20. בתקופה זו, לאחר המהפכה התעשייתית, חקר הארגונים הופך למאורגן יותר, שיטתי יותר ולמעשה, הופך לתחום ייחודי במדעי החברה. החל מתחילת המאה ה- 20 המוקדמת קיבל נושא "התנהגות ארגונית" את מעמדו הנוכחי. הניסיונות המוקדמים ללמידת התנהגות בארגונים התפתחו מתוך שאיפת מומחים תעשיינים, אשר על חלקם נרחיב בהמשך, לשפר את פרודוקטיביות העובדים, כלומר מעבר לפיתוח הטכנולוגי- עבודה על הצד האנושי של המשוואה (Robbins, 1993).
בכל ארגון, ישנם עובדים המושפעים מאופי שיטת הניהול בארגון. אותם עובדים חווים את שיטות הניהול השונות באופן יומיומי והשפעתה ניכרת באופן ביצוע עבודתם, ברגשותיהם בעבודה ובאופן התנהלותם היומיומית בעבודה, בקבוצות של עובדים בכל התחומים. אפשר להבחין באנשים שפריון עבודתם גבוה בהרבה מאחרים אשר מונעים ממוטיבציה או מגורמים אחרים, עד כדי הפרשים ניכרים מהנורמה המקובלת, ומאידך אפשר לצפות בעובדים אשר התנהלותם היומיומית בעבודה אינה מרצון אלא רק מכורח המציאות ותפוקתם בהתאם ( Baron & Greenberg, 2000).
לקבוצות תרבותיות שונות עשויות להיות תפיסות שונות של מה שמנהיגות צריכה לכלול בה (Bass, 1985). מתוך תפיסות שונות אלה, נמצא כי ההערכה ומשמעות של התנהגויות מנהיגים שונים הינן רבות ובעלי מאפיינים שונים המשתנים בין תרבויות שונות. דוגמא לכך ניתן לראות בתרבות אשר תומכת בסגנון סמכותי כאשר בתרבות זו רגישות מנהיג עלולה להתפרש כחולשה, ואילו בתרבויות המאשרת יותר בסגנון טיפוח ופתיחות כלפי האחר רגישות היא תנאי הכרחי כדי להיראות כמנהיג (Den Hartog et al, 1999 ; Den Hartog & Koopman, 2001).
לסוג המנהיג בארגון והאופן בו הוא נתפס בעיני עובדיו, יש השפעה מובהקת על תפיסתם וגישתם של העובדים בכל הקשור לאקלים הארגוני ולמוטיבציית העובדים בארגון (Bass, 1985). משמע - המנהלים הם בגדר סוג של מנהיגים, המשמשים כמודלים תפקידים בנושא המוסרי. ככאלה, הם בעלי השפעה על האווירה בארגון והיווצרותו של אקלים אתי, היכול לטוב ולרע להשפיע על התנהגותם של עובדים כלפי בעלי עניין שונים בתוך ארגון. לפיכך, מחקר זה יבחן כיצד סגנונות שונים של מנהיגות ארגונית משפיעים על מוטיבציית העובד ומחויבתו של העובד לארגון בו הוא מועסק.
מחקר זה בנוי באופן הבא: תחילה מוצגת סקירת ספרות הסוקרת את סגנונות הניהול השונים תוך התמקדות במנהיגות המעצבת והמתגמלת וכן ההבדלים בין שני סוגי מנהיגות אלה. בנוסף, נסקרים המשתנים מוטיבציית העובד ומחויבותו לארגון כפי שבחנו אותם חוקרים שונים ולבסוף מתוארות השפעות סגנונות הניהול השונים על משתנים אלה.
בחלק השני של מחקר זה מתוארת שיטת המחקר בה נעשה שימוש תוך מתן פירוט על כלי המחקר, מדגם המחקר והשיטות הסטטיסטיות בהן נעשה שימוש לשם מתן מענה על השערות המחקר.
בחלקו השלישי של המחקר מתוארים ממצאי ניתוח השאלונים שחולקו למשתתפי המחקר וכן תוצאות המבחנים הסטטיסטיים השונים שבוצעו לשם מתן מענה על השערות מחקר זה. לבסוף, מוצג דיון העוסק בניתוח עיקרי העבודה, בחינת תרומתו של מחקר זה בהיבטים תיאורטיים וישומיים וכן מגבלותיו ומחקרי המשך אפשריים.
כלל תהליכים אלה מטרתם לתת מענה מחקרי הולם לשאלת החקר הובילה את עבודה זו והיא: האם יש קשר חיובי בין סגנון המנהיגות המעצב הנתפס של המנהל לבין המוטיבציה ומחויבות הארגונית של העובדים לארגון?

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. סקירת ספרות
3.1 הגדרת מנהיגות וסגנונות מנהיגות
3.2 סגנונות מנהיגות
3.3 מוטיבציה בארגון
3.4 מחויבות ארגונית
3.5 השפעת סגנון מנהיגות על מוטיבציה בעבודה ומחויבות ארגונית
3.6 השערות המחקר
4. פרק השיטה
4.1 מדגם המחקר
4.2 משתני המחקר
4.2.1 משתנים תלויים
4.2.2 משתנה בלתי תלוי
4.3 הליך המחקר
4.4 שיטות סטטיסטיות
5. ממצאים
5.1 סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המדגם
5.2 תיאור משתני המחקר החדשים
5.3 בחינת השערות המחקר
5.4 ניתוח רגרסיה
6. דיון ומסקנות
6.1 דיון
6.2 תרומות המחקר הנוכחי
6.3 הצעות למחקרי המשך
6.4 מגבלות המחקר
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חוקרים רבים לאורך השנים בחנו את נושא הניהול הארגוני מכיוונים שונים והגיעו למסקנות דומות. Lord & Maher (1991), טענו כי המנהל מוכרח קודם להתפס כמנהיג בכדי לנהל בצורה משפיעה ויעילה. למסקנה דומה הגיע גם Shaw (1990) אשר חקר את הסוגיה מכיוון המונהגים וציין כי בכדי שהמנהל יצבור כוח והכרה במדינות שונות עליו להיות נתפס כמנהיג במדינות בהן הוא פועל. עוד מחזק טענה זו הינו Hofstede (1993) אשר אמר: "סיבת הקיום של המנהלים נגזרת מהמונהגים; תרבותית, המנהיגים למעשה מונהגים ע"י כפיפיהם והשפעתם תלויה במונהגים". ניתן לסכם ולומר כי הגורם העיקרי בהצלחת ארגונים בינלאומיים נתונה בתפיסת המנהיגות אצל המונהגים. כאשר ישנה הלימה בין המנהיג לבין תפיסתו כמנהיג בקרב המונהגים כך נוצרת קרקע פוריה להצלחת החיבור בין המנהל ועובדיו.

תגים:

ארגון · מוטיבציה · מנהיגות · ארגונית · עובד · מחוייבות · תועלת · תרומה · העסקה · סגנון · תרבות ארגונית · רגרסיה · שאלון · כמותי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת סגנון המנהיגות על מוטיבציית העובד ומחויבותו לארגון", סמינריון אודות "השפעת סגנון המנהיגות על מוטיבציית העובד ומחויבותו לארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.