היישום אינו מחובר לאינטרנט

סגנון ניהול ומוטיבציית עובד

עבודה מס' 071139

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם לסגנון המנהיגות של המנהל הישיר השפעה על מוטיבציית העובד הכפוף לו?

7,782 מילים ,29 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

בכל אדם פועלים כוחות או רצון להשקיע מאמץ נפשי, פיזי ואינטלקטואלי בתחומים שונים. כאשר כוחות אלה נוגעים למוטיבציה בעבודה יש להם השפעה מכרעת על כושר התפקוד של העובד ועל יכולת הארגון להפיק תועלת מהעובדים העומדים לרשותם.
הגישות לחקר מוטיבציית האדם התפתחו בשני כיוונים שונים. כיוון אחד המיוצג על-ידי "גישת האינסטינקטים" מניח כי האדם אינו מודע לסיפוק צרכיו ומחסורו אלא פועל באורח אינסטינקטיבי מתוך עוצמתם של דחפים פיסיולוגיים והרגלים (habits). הכיוון השני מניח כי האדם פועל מתוך מודעות ומנסה באופן רציונאלי להימנע מסבל וליצור עונג. הכיוון הזה מדגיש בעיקר מניעים ומטרות גלויים ובדרך כלל ידועים לבעליהם.
מטרת מחקר זה הינו לבחון את השפעת סגנון המנהיגות על מוטיבציית העובד בארגון. מטרה זו נועדה לתת מענה על סוגיית המחקר הנוכחית והיא: האם מוטיבציית העובד בארגון מושפעת מאופן סגנון המנהיגות של המנהל הישיר בארגון? כלומר, האם לסגנון המנהיגות של המנהל הישיר השפעה על מוטיבציית העובד הכפוף לו.
בחינת סוגיית המחקר נבחנה בקרב עובדי בית המשפט השלום בחיפה. בית משפט השלום בחיפה מטפל בכל התביעות באזור חיפה והקריות, הנתונות לסמכותו על פי החוק. בית משפט השלום דן בתביעות אזרחיות ופליליות, תביעות פליליות אשר העונש המקסימלי בחוק אינו עולה על שבע שנות מאסר ואילו בתביעות אזרחיות, בית משפט השלום ידון בתביעות שסכום התביעה אינו עולה על סך 2,500,000 מיליון.
למחקר זה תרומה בשני היבטים: תיאורטי ויישומי. בתחום התיאורטי מהווה המחקר ידע ספרותי נוסף בנושא אשר נחקר שנים רבות בתחום משאבי האנוש בארגון והתנהגות ארגונית כאשר מחקר זה מתבסס בעיקר על מחקרים של השנים האחרונות שנעשו בנושא ובוחן את הקשר בין מוטיבציית העובד ובין סגנון מנהיגות בארגון בית המשפט- מחקר שטרם נעשה קודם לכן. בהיבט היישומי מהווה מחקר זה כלי נוסף לניהול ושיפור מוטיבציית עובדים בארגון כאשר יישום נכון של לקחי המחקר בהיבט שיטת המנהיגות יכול להביא לידי מוטיבציה גבוהה אצל העובד ובשל כך גם שיפור בתפוקות העובד.

במחקר זה נעשה שימוש בכלי מחקר שאלון מובנה למילוי עצמי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מוטיבציית העובד בארגון
2.1.1 הגדרת מוטיבציה
2.1.2 תיאוריות שונות למוטיבציה
2.2 מנהיגות
2.2.1 הגדרת מנהיגות
2.2.2 סגנונות מנהיגות
2.3 הקשר בין סגנון מנהיגות ובין מוטיבציית העובד בארגון
3. רציונל המחקר
4. מודל המחקר
5. פרק השיטה
5.1 מערך המחקר
5.2 משתני המחקר
5.2.1 משתנה תלוי
5.2.2 משתנה בלתי תלוי
5.3 אוכלוסיית המחקר
5.4 מדגם המחקר
5.5 כלי המחקר
5.5.1 תיאור ופירוט השאלון
5.6 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
5.7 שיטות סטטיסטיות
6. ממצאים
6.1 משתתפי המדגם
6.2 תיאור משתני המחקר
6.3 בחינת השערות המחקר
6.4 רגרסיית המחקר

7. דיון ומסקנות
7.1 דיון
7.2 מסקנות המחקר
7.3 מגבלות המחקר
7.4 הצעות מחקרי המשך
8. ביבליוגרפיה
9. נספחים
9.1 שאלון המחקר
9.2 פלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

בעשרות השנים האחרונות נעשו מאמצים תיאורטיים ומחקריים והושגו פריצות דרך חשובות בשאלת הקשר בין הנעה תגמולים ותפוקה בעבודה, אך עדיין אין תורה אחת הנותנת הסבר מקיף ויעיל לשאלה זו, ואנו נדרשים לתורות אחדות על מנת לבנות הסבר המניח את הדעת. התורות השונות נחלקות לשני סוגים: תורות תוכן המספקות רשימת צרכים של אנשים עובדים, ותורות תהליך אשר מתמודדות עם השאלה כיצד מתורגמים הצרכים למניעים ולהתנהגויות (Deci & Ryan, 2000).
אולם, על אף התגמולים השונים הניתנים לעובד בארגון לשם יצירת הנעה ומוטיבציה, המחקר עוסק בקשר שונה הבוחן את השפעת סגנון המנהיגות של המנהל על מוטיבציית העובד בארגון. מסקירת הספרות עולה קשר חיובי בין המשתנים הנ"ל כאשר חוקרים רבים וביניהם Westerlaken & Woods (2013) טוענים כי הקשר בין המשתנים הנ"ל מובהק כאשר עוצמתו חזקה יותר כאשר עוסקים בסגנון המנהיגות המעצב.

תגים:

מקום עבודה · ארגון · זכויות · עובד · הנאה · ניהול · מנהל · מורל · תמריץ · שביעות רצון · סגנון · משאבי אנוש · מוטיבציה · סיפוק · הנעה · תגמולים · מנהיגות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סגנון ניהול ומוטיבציית עובד", סמינריון אודות "סגנון ניהול ומוטיבציית עובד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.