היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סגנון ניהול, ותק העובדים ורמת המוטיבציה בקרב עובדי מפעל "אורן".

עבודה מס' 064373

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודת מחקרהבוחנת את הקשר בין המשתנים ותק, סגנון ניהול ומוטיבציה של העובדים, וזאת על מנת לבחון את העיסקית הקיימת בארגון "אורן" והפתרונות המוצעים לה.

9,509 מילים ,41 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

עבודה זו דנה בבעיה העיסקית הקיימת במפעל "אורן". מפעל אורן הוקם בשנת 1978 בקיבוץ צובה השוכן בהרי יהודה ומיצר מוצרים לכלי רכב.
בשנים האחרונות קיימת תופעה של חוסר יציבות בקרב אוכלוסיית העובדים, הכוללת תחלופה גדולה וירידה בפריון לעובד. תופעה זו גורמת לחוסר יעילות במפעל כולו, ומקשה מאוד על התפתחות המפעל. ירידה זו הורגשה בעיקר לאחר מינוי מנהל חדש למפעל, שמיד לאחר מינויו ירדה המוטיבציה של העובדים פלאים, ועימה גם התפוקה במפעל.
אי לכך מחקר זה מבוסס על שני משתנים עיקריים: סגנון ניהול ומנהיגות ורמת המוטיבציה בקרב העובדים במפעל אורן כאשר משתנה המחקר הבלתי תלוי הוא סגנון ניהול, והמשתנה התלוי הוא מוטיבציה וותק כמשתנה מתווך.
על פי סקירת הספרות קיימות הגדרות שונות למשתנים וקיימים מחקרים רבים הקשורים בין המשתנים- בעיקר בין סגנון הניהול והמוטיבציה. המחקרים מראים על קשר אמיץ ביניהם. המוטיבציה היא מבנה תאורטי (מושג) הבא להסביר התנהגות, כוונה ועוצמה והיא שונה ממקום למקום ומעובד לעובד.

המחקר יבוצע בשיטת מחקר כמותי המבוסס על שיטות מחקר אמפריות. מערך המחקר יהיה מתאמי והחוקר יבחן את הקשר בין משתני המחקר באמצעות ניתוח תשובות משאלון מובנה שיופץ בקרב אוכלוסיית המדגם.
נשללה שיטת מחקר איכותית (תצפית, ראיונות וכ') היות ואינם מתאימים למדגם בסדר גודל כזה, והוכחת מובהקות בין המשתנים לא תהיה
המדגם כלל 30 עובדים מכל המחלקות במפעל, כאשר מחציתם יהיו עובדים ותיקים ומחציתם עובדים ללא ותק.
המחקר יעשה באמצעות שאלון מובנה מקורות המידע כולם מסוג ראשוני כלומר כל המידע יאסף ע"י החוקר עצמו. התשובות לשאלות יהיו בסולם אורדינלי (סולם LICKERT) בעל 5 דרגות מגבוה לנמוך.
מבנה השאלון יתחלק לשלושה חלקים:
1) איסוף מידע דמוגרפי כגון: מין, גיל, ותק והשכלה על כל נדגם.
2) המשתנה הבלתי תלוי, סגנון ניהול, ימדד על ידי שאלון "בחינת סגנון הנהגה" (RITCHIE AND THOMPSON 1984) שנמצא בו עקביות פנימית אלפא = 0.76 חלק זה יכלול 15 שאלות.
3) המשתנה התלוי, מוטיבציה, ימדד באמצעות שאלון "מוטיבציה בעבודה" (בונה 2000) שנמצא בו רמת מובהקות של אלפא = 0.79 והוא יכלול 10 פריטים.

תוכן העניינים:
1. תקציר
2. מבוא
2.1 תאור הבעיה באירגון
2.2 הבעיה העסקית
2.3 מטרות המחקר
3. סקירת ספרות
3.1 סגנון ניהול - משתנה בלתי תלוי
3.2 מוטיבציה - המשתנה התלוי
3.3 הקשר בין סגנון ניהול למוטיבציה
3.4 רציונל המחקר
3.5 משתנה המחקר
3.6 השערות המחקר
3.7 מודל המחקר
4. מתודולוגיה
4.1 מערך המחקר
4.2 המדגם
4.3 כלי המחקר
4.4 מהלך המחקר
4.5 שיטת הניתוח
4.6 מגבלות המחקר ודרכי התמודדות
5. הממצאים
5.1 מאפייני המדגם
5.2 תוצאות המשתנים
5.3 בדיקת ההשערות
6. דיון
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה
9. נספח- דוגמת השאלון

קטע מהעבודה:

סגנון ניהול מוגדר על פי קרן כדלקמן: סגנון ניהול הוא מערך חוזר של התנהגויות, המתרחשות בתגובה למצבים ספציפיים. כלומר, כאשר למנהל סגנון ניהולי פירושו שנוכל לחזות מראש כיצד יפעל ויתנהג במצב מסוים" (קרן 1995).
חוקרי המנהיגות מבקשים ללמוד את תופעת המנהיגות כך שניתן יהיה לנבא מי יהיה מנהיג טוב יותר, לתאר את תכונותיו, לבחון מהי השפעת התנהגותו על מונהגיו, מהו סגנון המנהיגות האפקטיבי ביותר, וכיצד משפיעה הסביבה על סגנון המנהיגות (BURNS 1978 BASS 1985)

תגים:

סגנון ניהול · עובד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סגנון ניהול, ותק העובדים ורמת המוטיבציה בקרב עובדי מפעל "אורן".", סמינריון אודות "הקשר בין סגנון ניהול, ותק העובדים ורמת המוטיבציה בקרב עובדי מפעל "אורן"." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.