היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סגנון הניהול לשביעות רצון בעבודה

עבודה מס' 068611

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר בין סגנון הניהול לבין שביעות רצון העובדים ביחידה צבאית, כולל השאלון וניתוח התוצאות.

10,865 מילים ,25 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

מחקר זה בא לבדוק את הקשר בין סגנון הניהול לבין שביעות רצון העובדים ביחידה צבאית. נתבקשנו שלא למסור את שם היחידה ומיקומה אך נאמר כי המחקר התבצע ביחידה צבאית המספקת ציוד לחימה וחלקי חילוף ליחידות צה"ל.
יחידה זו מונה 400 עובדים (חיילים ואזרחים עובדי צה"ל) ומנהלים (מפקדים), ומחולקת לארבעה ענפים שבראש כל ענף עומד מפקד (להלן ייחשב כמנהל) ומתחתיו כ-100 כפיפים. כל מנהל רשאי לבחור לעצמו את מדיניות ניהול הענף עליו הוא אחראי.
לאחרונה חלה ירידה בשביעות רצון העובדים ביחידה, מה שהתבטא במורל נמוך של העובדים, בהצהרת כוונות עזיבה וירידה כללית במוטיבציה ובתפוקות. לביטויים אלה ישנה השלכה ישירה על תפקוד הענף ועל כלל היחידה, בכל הנוגע לעמידה ביעדים, פיגור נצבר בעבודה, טעויות ועבודה חוזרת, ביצוע משימות בזמן הדרוש ועוד.

מאחר וביטויי שביעות הרצון הנמוכה מתבטאת אצל העובדים, נבחנה האפשרות לפיה סגנון הניהול הבא לידי ביטוי ביחידה זו, משפיע באופן שלילי על שביעות הרצון של העובדים ביחידה.

בתחילה ערכנו סקירה ספרותית בנושא ניהול, מנהיגות וסוגי מנהיגות, וכן בדקנו את סוגיית שביעות הרצון- סוגים וגורמים.
מתוך כך עלתה ההשערה כי ישנו קשר בין סגנון הניהול לבין שביעות רצונו של העובד.
השערה זו נבדקה במחקר סטטיסטי. הועברו לעובדים שאלוני שביעות רצון, ולמנהלים שאלוני סגנון מנהיגות. הקשר בין שני משתנים אלה נבדק ואומת.
מתוך בדיקת הקשר והמסקנות הוצעה אסטרטגיה ארגונית למפקד היחידה, אשר תתחיל להיות מיושמת בתום תהליך רה- אורגניזציה שהחל, למעשה עם בדיקת הנושא.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירה ספרותית- סוגיה בניהול
3. סקירה ספרותית- סוגיות בשביעות רצון
4. שיטה
5. ממצאי המחקר
6. דיון וניתוח הממצאים
7. מסקנות והמצלצות
8. סיכום
9. ביביליוגרפיה
10. נספח א'- שאלון לעובד
11. נספח ב'- שאלון למנהל
12. נספח ג'- פירוט ממצאי המחקר

קטע מהעבודה:

אחת הדעות שרווחה בעבר הייתה הגישה שתכונות מנהיגות מקורן מלידה, בדרך כלל בין בני אצולה, וכבר בתחילת המאה ה- 19 נערכו מחקרים רבים במגמה לזהות תכונות של מנהיגות. במספר מחקרים בהם נותחו גם ממצאי מחקרים קודמים (Stogdill, 1981) נתגלתה הצלחה מועטה מאוד לבחירת מנהיגים לפי תכונות, והמסקנה אליה הגיעו החוקרים הינה שהתכונות המעטות המאפיינות מנהיגים, הן כלליות ביותר, ובאות לידי ביטוי רק במצבים מסוימים. משמע שאין ערך לחקירת תכונות המנהיג אלא בהקשר לאינטרקציה שבין תכונות אלה של מנהיג הקבוצה לבין הסביבה הספציפית שבה הוא פועל (Flaishman & Haris, 1992).

תגים:

סמינריון מחקרי · מנהיגות · ניהול · פירמידת הצרכים · מאסלו · סגנונות מנהיגים · רוברט ביילס · ראדין · מיון עובדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סגנון הניהול לשביעות רצון בעבודה", סמינריון אודות "הקשר בין סגנון הניהול לשביעות רצון בעבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.