היישום אינו מחובר לאינטרנט

היבטים פסיכולוגיים בניהול עובדים ותיקים/מבוגרים על ידי מנהלים צעירים

עבודה מס' 071029

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר חיובי בין גילו של המנהל ובין מוטיבציית העובד ומחויבותו לארגון?

5,613 מילים ,20 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

במהלך ההיסטוריה אנו עדים לארגונים משוכללים יותר אשר בצעו פעילויות ומטלות מורכבות יותר. עם זאת, מקובל להתחיל בלימוד ההיסטוריה המודרנית של תורת הארגון משלהי המאה ה- 19 ותחילת המאה ה- 20. בתקופה זו, לאחר המהפכה התעשייתית, חקר הארגונים הופך למאורגן יותר, שיטתי יותר ולמעשה, הופך לתחום ייחודי במדעי החברה. החל מתחילת המאה ה- 20 המוקדמת קיבל נושא "התנהגות ארגונית" את מעמדו הנוכחי. הניסיונות המוקדמים ללמידת התנהגות בארגונים התפתחו מתוך שאיפת מומחים תעשיינים, אשר על חלקם נרחיב בהמשך, לשפר את פרודוקטיביות העובדים, כלומר מעבר לפיתוח הטכנולוגי- עבודה על הצד האנושי של המשוואה (Robbins, 1993).
בכל ארגון, ישנם עובדים המושפעים ממנהלם בארגון. אותם עובדים חווים את שיטות הניהול השונות וגישותיהם השונות של מנהליהם הישירים באופן יומיומי והשפעתם ניכרת באופן ביצוע עבודתם, במחויבותם של העובדים למנהלם ולארגון וכן במוטיבציית העובד. אפשר להבחין באנשים שפריון עבודתם גבוה בהרבה מאחרים אשר מונעים ממוטיבציה או מגורמים אחרים, עד כדי הפרשים ניכרים מהנורמה המקובלת, ומאידך אפשר לצפות בעובדים אשר התנהלותם היומיומית בעבודה אינה מרצון אלא רק מכורח המציאות ותפוקתם בהתאם ( Baron & Greenberg, 2000).
מטרת העבודה הינה לבדוק האם קיימת השפעה לגילם של מנהלים צעירים על אופן עבודתם, מסירותם, רמת המוטיבציה ומחויבותם של העובדים בעלי הגיל ו /או הותק הגדול יותר בארגון. כלומר, עבודה זו עוסקת בבחינת ההשפעה שיש למנהל צעיר על עובד מבוגר וותיק בארגון.
עבודה זו תבחן את השפעת גילו של המנהל על העובד הותיק והמבוגר ממנו בארגון בהיבטים של מחויבות העובד כלפי המנהל והארגון ומוטיבצית העובד בעבודה, זאת בהתבסס על פרמטרים דמוגראפיים שונים של גיל, מגדר, ותק בארגון והשכלה. לפיכך, לאור מטרה זו, שאלת המחקר אשר תוביל את עבודה זו הינה: האם קיים קשר חיובי בין גילו של המנהל ובין מוטיבציית העובד ומחויבותו לארגון?
העבודה בנויה באופן הבא: תחילה מוצגת סקירת ספרות אשר בוחנת את המשתנים מוטיבציה ומחויבות ארגונית והקשרם לגילו של המנהל הישיר בארגון. בחלק השני מוצג פרק השיטה המתאר את השערות המחקר, מדגם המחקר, כלי המחקר ואת השיטות הסטטיסטיות בהן בוצע שימוש במחקר זה. בחלק השלישי של מחקר זה מוצגים הממצאים אשר עלו מתוך ניתוח תשובות המדגם אשר לקח חלק במחקר זה. לבסוף, בחלקו האחרון של המחקר מוצג דיון העוסק בבחינת הממצאים שהתקבלו, מגבלות המחקר והצעות למחקרי המשך נוספים הקשורים לנושא הנבחן.
בחרנו לעסוק בנושא זה בעבודה זו בשל העובדה כי גם אני וגם שותפי לעבודה היננו מנהלים צעירים בחברה דינאמית אשר לרוב מנהלים עובדים ותיקים ומבוגרים מגילנו בעשור שנים ויותר ולפיכך אנו מעוניינים לבחון את ההשפעה שיש לכך על אותם עובדים אשר לא אחת זוכים להיות מנוהלים על מנהלים חדשים וצעירים בתדירות יחסית גבוהה לעומת שותפיהם להיררכיה בארגון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הארגון הנבחן
2.2 מוטיבציית העובד
2.3 מחויבות העובד לארגון
2.4 הקשר בין ותק/גיל ומוטיבצייה ומחויבות ארגונית של העובד
3. מודל המחקר
3.1 השערות המחקר
4. פרק השיטה
4.1 מערך המחקר
4.2 מדגם המחקר
4.3 משתני המחקר
4.3.1 משתנים תלויים
4.3.2 משתנים בלתי תלויים
4.4 כלי המחקר
4.5 הליך המחקר
5. ממצאים
5.1 הענות למחקר
5.2 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המדגם
5.3 יצירת משתנים חדשים
5.4 בחינת השערות המחקר
6. דיון ומסקנות
6.1 דיון
6.2 הצעות למחקרים המשך
6.3 מגבלות המחקר הנוכחי
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

Fisher (2000) מגדיר מוטיבציה כפוטנציאל פעולה חיובי שהוא תנאי מקדים והכרחי לקראת ביצוע פעילות מסוימת. היא מתווה בזמן שקודם לפעולה. ניתן לראות בה אנרגיה פוטנציאלית אשר בזמן אמת הופכת לאנרגיה קינטית- כלומר לביצוע, ליצירה ולפעולה (חסידים, 2000). Steers & Porter (1993) מגדירים מוטיבציה (הנעה) ככוח או דחף, אשר נוצר כאשר מתעוררים צרכים גופניים, נפשיים או חברתיים התובעים את סיפוקם. כוח זה עשוי להוביל (אך אינו מוביל בהכרח) להתנהגות תכליתית, אשר מטרתה לספק את הצרכים שהתעוררו. לעיתים קרובות מתבטא הצורך המתעורר בחוסר מנוחה גופני או נפשי אשר מניע את הפרט לפעול על מנת להשיג את מטרתו. הנעה מוצלחת מנקודת ראותו של הפרט מביאה להתנהגות תכליתית אשר מספקת את הצרכים שנתעוררו ובכך מחזירה את האיזון ששרר.

תגים:

ארגון · מנהלים · עובדים · שיטות ניהול · גישות · תפוקת עבודה · מוטיבציה · תמיכה · מחויבות · גיל · ותק · צעירים · פערי גיל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היבטים פסיכולוגיים בניהול עובדים ותיקים/מבוגרים על ידי מנהלים צעירים", סמינריון אודות "היבטים פסיכולוגיים בניהול עובדים ותיקים/מבוגרים על ידי מנהלים צעירים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.