היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעתם של פרסומים ודוחות כספיים על ערכן של מניות בשוק ההון

עבודה מס' 071011

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם לפרסומים העוסקים בחברות וארגונים השפעה על ערך מנייתם בשוק ההון?

4,087 מילים ,17 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

האם שיווק החדשות הנוגעות כלפי חברה הינו דבר חשוב? מעטים האנשים שיופתעו לגלות כי שיווק נעליים או יוגורט משפיע על האופן שבו מוצרים אלה נתפסים על ידי הצרכנים. בשווקים הפיננסיים, לעומת זאת, מודלים פשוטים מניחים שמשקיעים יכולים לקבל ולעבד בצורה יקרה כל אותות המתקבלות מחדשות הרלוונטיים לחברה בה הם משקיעים או מעוניינים להשקיע. במסגרת כזו אין סיבה ברורה לכך שחברות יוציאו משאבים לקידום ספין תקשורתי מסויים עבור חברה מסויימת. אולם, מחקרים רבים מעידים על כך כי בכל זאת קיימת עיתונות עסקית גדולה ופעילה ונראה כי המשקיעים מתמודדים עם מידע על חברות על ידי רכישה או מכירה של מניות אותה חברה בהתאם לפרסומים.
לפיכך, מחקר זה עוסק בהשפעתם של פרסומים הנוגעים לחברות, לרבות דוחות תקופתיים, על ערך מנייה של חברה. מתוך כך, שאלת המחקר אשר מובילה את מחקר זה הינה: האם לפרסומים העוסקים בחברות וארגונים השפעה על ערך מנייתם בשוק ההון?
על מנת לענות על סוגיה מחקרית זו המחקר בנוי במספר פרקים. פרק ראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר מציג את הרקע התיאורטי הקושר בין פרסומים כלפי חברות והשפעתם של פרסומים אלה על ערכי מניית החברה בשוק ההון. החלק השני מציג את שיטת הבחינה של סוגיה זו באמצעות השיטה האמפירית על ידי הצגת משתני המחקר, טווח הנתונים, שיטת המחקר וכי המחקר בו נעשה שימוש.
הפרק השלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג באופן כמותי את השפעתם של פרסומים על ערכי מניות וזאת באמצעות רגרסיה מרובת משתנים הבוחנת את טיב ומובהקות השפעת הדוחות על ערכי מניות החברה. פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון אשר משלב באופן אינטגרלי את עיקרי ממצאי המחקר התיאורטיים יחד עם הממצאים הכמותיים ומציג את מסקנת המחקר ותובנותיו.
הסיבה לבחירה בנושא זה נובעת מתוך ההבנה כי למידע יש כוח השפעה רב לא רב בהקשר לצרכנות אלא גם בהקשר לשוק ההון וערכי חברות. אנו סבורות כי פרסומים רעים פוגעים בחברות ואילו פרסומים טובים מובילים לעליה של ערך החברות המתבטא במניית החברה בוק ההון ולכן באמצעות מחקר זה נבחן זאת הלכה למעשה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.3 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 תיאור שער מנייה בציר זמן
4.1.1 בנק פועלים
4.1.2 בנק לאומי
4.1.3 בנק דיסקונט
4.2 רגרסיות
4.2.1 השפעת הפרסומים והדוחות על מניית פועלים
4.2.2 השפעת הפרסומים והדוחות על מניית לאומי
4.2.3 השפעת הפרסומים והדוחות על מניית דיסקונט
5. דיון ומסקנות
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

שוק המניות הינו אחד הנושאים האטרקטיביים בעולם הפיננסי, אשר מושך אליו משקיעים רבים. רוב המשקיעים אינם יודעים כיצד להעריך בצורה הנכונה את פעילות השוק על בסיס המידע שמתפרסם לציבור הרחב. מאמרים רבים חוקרים את הקשר בין התקשורת לבין תשואות מניות. מחקרים שונים בחנו את סוגיה השפעת הדוחות הכספיים על התנהגות מחיר המניה, כאשר תוצאות המחקרים היו שנויים במחלוקת ולא הגיעו להחלטה או מסקנה חד משמעית. מחד, טוענים החוקרים כי קיימת השפעה על תשואת המניה במועד פרסום הדוחות הכספיים. ומאידך, טוענים החוקרים כי המשקיעים מושפעים בעיקר מדיווחים של אנליסטים ומהמלצות של העיתונות בנוגע לקניה או מכירה של מניות. עיתונים מתייחסים לסיקור התקשורתי כאל אינדיקציה לחדשות החברה (Chan (2003) או כמדד לתשומת לב עיתונאית (Fang and Peress, 2009). מאמרים אחרים חוקרים את התוכן הלשוני של הכיסוי התקשורתי בכדי ללכוד מידע ספציפי לחברה (Tetlock, Saar-Tetlock, Saar-Tsechansky, and Macskassy, 2008) או סנטימנט השוק הכללי.

תגים:

ישראל · שיווק · פרסום · מניות · שווקים פיננסים · חברות · דוחות · עולם הפיננסי · כלכלה · השקעות · בנקים · בורסה · שוק ההון · מניות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעתם של פרסומים ודוחות כספיים על ערכן של מניות בשוק ההון", סמינריון אודות "השפעתם של פרסומים ודוחות כספיים על ערכן של מניות בשוק ההון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.