היישום אינו מחובר לאינטרנט

חיזוי של עסק חי בדוחות כספיים ואחריותו של רו"ח

עבודה מס' 010120

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם חוות דעת של רו"ח הביאה לחיזוי מוקדם של העסק החי, אחריותו של הרו"ח, מדגם וניתוח חו"ד המבקר.

6,997 מילים ,8 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות עלה באופן חד מספר החברות אשר נקלעו לקשיים וזאת עקב המצב הכלכלי הקשה במדינה. רוב החברות בארץ אינן משתמשות בהון עצמי על מנת לממן את פעולתן ולכן הן נקלעות לקשיים עקב הוצאות מימון גבוהות מאוד.
ידוע הוא כי בתקופה בה האינפלציה קטנה, שערי הריבית הינם גבוהים במיוחד, וזאת עקב הפיגור הרציני שלהם אחרי הורדת שיעורי האינפלציה.
תוצאות פשיטת הרגל אינן נעימות עובדים נותרים ללא מקומות עבודה ובעלי העסקים נכנסים לחובות עצומים ולרוב אין באפשרותם להחזיר את חובותיהם והם מכניסים ל"בוץ" גם ערבים למינהם. כך שבשנים האחרונות אנו קוראים על גידול בהפרשה לחובות מסופקים בסיפרי הבנקים, ועל ריבוי השימוש בחברות גביה למינהן.
בסיכומו של דבר אם בעלי המניות הצליחו לממש נכסים ולשלם את חובותיהם הרי הפגיעה במשק הינה מזערית משום שסה"כ המשפחות שנפגעו הינה קטנה.
אולם מה קורה במידה וחברה ציבורית נפגעה? המאפיין חברות אלו הוא ריבוי בעלי המניות כשלעיתים בידי כל אחד שברי אחוזים. מנגד ישנם "בעלי עניין" כלומר אנשים שיש להם אחוזים ניכרים (מעל %10) והם יכולים למנות אנשים מטעמם לדירקטוריון החברה. מצב זה מאפשר לבעלי העניין לדעת ממקור ראשון ובאופן שוטף על מצב החברה ולממש את השקעותיהם עוד לפני שמתפרסמים נתונים כלשהם לציבור הרחב.
אולם אותו ציבור כולל גם את אותם בעלי מניות קטנים. אלה נאלצים לקבל את האינפורמציה שלהם כמו כלל הציבור באמצעות הדוחות הכספיים השנתיים והתקופתיים כאשר הללו מתפרסמים ובאמצעות דו"ח המבקר לבעלי המניות על הדוחות השנתיים.
לגבי אותם בעלי מניות קטנים ניתוח קפדני של הדוחות והסתמכות על חוות דעת המבקר הם הכלים היחידים להערכת כדאיות.
אציין כאן כי הדוחות הכספיים דוחות דעת המבקר מתפרסמים תקופה מסוימת לאחר תאריך המאזן ולפיכך כבר נתוני הפתיחה של בעלי המניות הקטנים ביחס לבעלי העניין הם נחותים.
ברור אם כן, שעל רו"ח מוטלת אחריות כבדה אשר תחומיה אינם מוגדרים באופן מוחלט.
עבודה זו הינה יומרנית במקצת, שכן בהמשכה אביע את דעותיי האישיות היכן פעל רו"ח באחריות מקצועית ראויה והיכן ניסה להתחמק ממנה. הראיה שלי לגבי אחריותו של רו"ח תהיה שונה מזו של בתי המשפט, שכן אני מוסיף לשיקולים גם את העובדות שידועות הרבה לאחר תאריך חוו"ד ,בעוד שבתי המשפט בארץ כאשר
דנו בסוגיית אחריות רו"ח לקחו בחשבון אל ורק את הנסיבות של המקרה בעת מתן חוו"ד. השוני בגישות נובע מן השוני במטרות. מטרת בית המשפט היתה לקבוע את האחריות החוקית של רו"ח כדי לראות אם לכאורה קיימת עילה לתביעה בגין התרשלות על פי דיני נזיקין. מטרתי היא לכמת את חוות דעתו של רו"ח ולהפוך אותה לאינדיקטור נוסף בשורה של מאבחנים כדי להציע לקורא הדוחות עוד אמצעי לאמוד את מהימנות הדוחות הכספיים. תוך יישום מטרה זו אנו אעסוק גם באחריות רו"ח ואחווה דעה על חו"ד שנתן בזמנו.
בעצם אני פועל בכיוון ההפוך מזה של בית המשפט-כאשר אני אומר שהתוצאה הסופית היא X לפיכך ,חו"ד של רו"ח היתה טובה ולא טובה בנסיבות הקימות ותו לא. התוצאה הסופית מבחינת בית המשפט היא לא רלוונטית לעניין חוו"ד ,אלא לעניין השיפוי.

ראשי פרקים:
1. מבוא והצגת הנושא
2. מטרת העבודה
3. דיון בשאלת אחריותו של רו"ח
4. החלק האמפירי
א-הכנת המדגם
ב-הצגת החברות במידגם וניתוח חו"ד המבקר
ג-קבוצת בקרה
5. סיכום ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

מקורות:

בטאון רו"ח יוני יולי 1958 עמוד 305 ואילך.
בטאון רו"ח יוני 70 עמוד 511 ואילך.
בטאון רו"ח ספטמבר 1954 עמוד 21 ואילך
"המבקר הפנימי" יוני אוקטובר 76'.
בטאון רו"ח יוני יולי 76'.
רבעון לכלכלת עסקים אוגוסט 1978 עמודים 28-29.
"חשבונאות ודיווח כספי" מאת יעקב ברקאי.
John Leslie "BUILDING AND EQUIPMENT" HAND BOOK FOR MODERN ACCONTIG .N.Y 1981.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חיזוי של עסק חי בדוחות כספיים ואחריותו של רו"ח", סמינריון אודות "חיזוי של עסק חי בדוחות כספיים ואחריותו של רו"ח" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.