היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלים מגדריים בשכר בישראל על פי שנים וחלוקה לאזורים גיאוגרפיים

עבודה מס' 070958

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם פער השכר בין נשים לגברים על פי אזורים גיאוגרפים שונים השתנה לאורך השנים האחרונות?

8,582 מילים ,27 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

מטרת מחקר זה הינה לבחון את הפערים המגדריים בקיימים בשכר בישראל זאת על סמך מאפיינים דמוגרפיים שונים של אזרחי המדינה בדגש על מאפייני ילודה, מגדר, השכלה, השתתפות בכוח העבודה וכן שכר ממוצע על פי מחוזות גיאוגרפיים.
מתוך מטרה זו, שאלה מחקר המובילה את עבודה זו הינה: האם פער השכר בין נשים לגברים על פי אזורים גיאוגרפים שונים השתנה לאורך השנים האחרונות?
השערות המחקר הינן: שכרם הממוצע של הגברים גבוה יותר משכרן הממוצע של הנשים; קונפליקט עבודה-משפחה משפיע לרעה על שכרן של נשים לעומת גברים ; ילודה משפיעה לרעה על שכרן של נשים לעומת גברים ; אחוז הנשים מכלל האוכלוסייה בישראל משפיע לרעה על שכרן של נשים לעומת גברים ; בחינת השכר על פי מחוזות מעלה הפרשי שכר מהותיים בין גברים ונשים
בחינת סוגיה זו נעשית על ידי ניתוח אמפירי של נתונים על 6 משתנים שונים אשר נאספו מתוך מאגר נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2018.
מתוך אינטגרציה של כלל הממצאים התיאורטיים והאמפיריים אשר נמצאו במחקר זה ניתן לומר כי מסקנת המחקר הינה כי קיימים הבדלים מהותיים בשכר בין גברים ונשים כאשר השכלה, אחוז מגדרי באוכלוסייה, קונפליקט בית-עבודה, ילודה ואף אזור מגורים משפיעים רבות על הבדלי שכר אלה לטובת הגבר במשפחה. כמו כן נמצא כי פערי השכר בין גברים ונשים במרבית האזורים הגיאוגרפיים אשר נבחנו במחקר זה הצביעו על כך כי פערים אלה הצטמצמו במספר אחוזים בודדים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הבדלי שכר בין גברים ונשים בעולם
2.2 הבדלי שכר בין גברים ונשים בישראל
2.3 גורמים לפערי שכר מגדריים
2.3.1 אפליה מגדרית בתעסוקה ובשכר
2.3.2 פערי השכלה
2.3.3 יכולת ניהול משא ומתן
2.3.4 קונפליקט עבודה-משפחה
2.4 חוקים לצמצום פערי שכר מגדריים בישראל
2.5 הבדלים בשכר בישראל על פי חלוקה גיאוגרפית
3. רציונל המחקר
4. מתודולוגיית המחקר
4.1 מערך המחקר
4.2 משתני המחקר
4.3 שיטות סטטיסטיות
4.4 שיטת איסוף הנתונים
4.5 טווח נתוני המחקר
5. ממצאים
5.1 השפעת השכלה על שכר גברים ונשים
5.2 השפעת תעסוקה על שכר גברים ונשים
5.3 השפעת ילודה על שכר גברים ונשים
5.4 השפעת מגדר על שכר גברים ונשים
5.5 הבדלי שכר על פי ערים
6. דיון ומסקנות
6.1 דיון
6.2 מסקנת המחקר
6.3 מגבלות המחקר והצעות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

החל משנות ה-80 ובעיקר בשנות ה-90 ניכרת מגמה של צמצום כללי בפערי שכר בין גברים ונשים. בשנת 1981, ההכנסות השנתיות של נשים מועסקות במשרה מלאה ולאורך כל השנה היו 59 אחוזים מהרווח השנתי של גברים. עד לשנת 1995, יחס זה השתנה לכדי 71 אחוזים מהרווח השנתי של הגברים (Blau, Ferber and Winkler, 2010). כאשר מתבצעת התאמות במשוואות רגרסיה על פי קריטריונים של חינוך, ניסיון בעבודה, וכן הלאה, ההפרש בשכר בין גברים ונשים מתכווץ אף יותר. לכך ישנן לפחות שלוש סיבות לצמצום בפערי שכר. ראשית, Ghetta et al (2018) מראים כי בין השנים 1994-2014, גברים מתחת לאחוזון ה-78 של התפלגות שכר הגברים חוו ירידות מוחלטות בשיעור השכר הריאלי שלהם. במקביל, השכר של נשים עלה לאורך אותן שנים בכל נקודות התפלגות השכר הנשית, למרות שנשים מעל לחציון קיבלו שיפורי שכר דרמטיים. פער שני בהון אנושי של נשים וגברים בניסיון שוק בפועל ירד (Blau, Ferber and Winkler, 2010). שלישי, לחץ משפטי הצליח להרחיב את מגוון הזדמנויות עבודה עבור הנשים; ומכאן, רמת האפליה נגד נשים מופיעה במגמת ירידה (Blau and Kahn, 2017).

תגים:

נשים · שוויון · שכר · מגדר · תעסוקה · עבודה · שוק העבודה · אפליה מינית · שילוב נשים · מעמד האישה · פער · פרנסה · כוח עבודה · אזור מגורים · גאוגרפיה · משפחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלים מגדריים בשכר בישראל על פי שנים וחלוקה לאזורים גיאוגרפיים ", סמינריון אודות "הבדלים מגדריים בשכר בישראל על פי שנים וחלוקה לאזורים גיאוגרפיים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.