היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפקידים מגדריים של הורים בהתפתחות וגידול ילדים

עבודה מס' 068749

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הנושא באמצעות סקירת ספרות תיאורטית ושני ראיונות.

16,247 מילים ,42 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מטרתי בעבודה זו, היא לבחון את הקשר בין מגדר לבין תפקידי הורים וכיצד מתקיים קשר זה בפועל. אני רואה לנכון להביא בעיקר את ההיבטים הפסיכולוגיים בהתפתחות הילדים ולקשרם לתפקיד המגדרי של כל הורה בנפרד, מאחר וכל אחד מהם מהווה דמות משמעותית בפני עצמה בחיי ילדיו וממלא פונקציה שונה בעיצוב זהותם והפיכתם לאנשים בוגרים ובריאים נפשית.
החלק הראשון בעבודה, דן בסוגיית המגדר תוך התמקדות במוסד המשפחה ובחלוקת התפקידים על-פי מין.
בחלק השני אציג את הקשר הייחודי בין האם לילדיה, ואת חשיבותו המכרעת של קשר ראשוני זה לעיצוב אישיותם, ולבניית תשתית ליחסיהם העתידיים עם הסביבה.
בחלק השלישי והאחרון, אתמקד בתפקיד האבהי ובצורך החזק בנוכחותו ובמעורבותו של האב בגידול ובהתפתחות ילדיו.
בנוסף לסקירת הספרות התיאורטית העבודה נתמכה על-ידי שני ראיונות, אותם ערכתי עם שתי נשים, ליאת ודפנה (שמות בדויים), אמהות לילדים ומנהלות קריירה עצמאית. ליאת עובדת במשרה מלאה כמנהלת אדמיניסטרטיבית בחברה סלולארית. לבעלה יש חנות פרחים לא רחוק ממקום מגוריהם. יש להם שתי בנות: האחת בת ארבע והשנייה בת שנה. המרואיינת השנייה, דפנה, עובדת במשרה חלקית כגננת בגן חובה, בעלה שוטר, ויש להם שלושה ילדים בגילאים: תשע, שבע ושלוש.

תוכן עניינים:
מבוא

פרק ראשון: מגדר
מהו מגדר
כיצד מתקיימים תהליכים מגדריים

פרק שני: תפקידי האם בהתפתחות וגידול ילדים
יחסי אם-תינוק
גיבוש הזהות המינית
התפתחות רגשית פסיכולוגית

פרק שלישי: תפקידי האב בהתפתחות וגידול ילדים
יחסי אב-תינוק
גיבוש הזהות המינית
התפתחות רגשית פסיכולוגית

סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים - שני הראיונות

קטע מהעבודה:

הסכימה המגדרית היא אחת הדרכים המאפשרת לאנשים להבחין ולשמר את ההבדל בין גברים לנשים. סכימה זו, היא למעשה מבנה המורכב ממידע, המכיל בתוכו את המאפיינים והתכונות המבדילים בין המינים ואת התפקידים אותם מייעדת החברה לכל אחד מהם. הסכימה נלמדת בשנות הילדות המוקדמות מאחר ומגדר מהווה קטגוריה חברתית בולטת (Cross & Markus,1993).
לפי בם, סיווג מיני מתאפשר במידה רבה הודות לתהליכי סכמות המין. את הסכמה ניתן לתאר כמבנה קוגניטיבי, המורכב מרשת אסוציאציות המארגנת ומנחה את תפיסתו של הפרט. הילד לומד עוד בילדותו, לפענח מידע ולארגנו-כולל מידע חדש על עצמו- על פי הגדרות התרבות לנשיות ולגבריות.

תגים:

פונקציה מגדרית · הורות · תהליכים מגדריים · סכימה מגדרית · הבנייה חברתית · סוכני חברות · יחסי גומלין · התקשרות · למידה · זהות מינית · קוגניציה · התפתחות · תפקידי מין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפקידים מגדריים של הורים בהתפתחות וגידול ילדים", סמינריון אודות "תפקידים מגדריים של הורים בהתפתחות וגידול ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.