היישום אינו מחובר לאינטרנט

התערבות הורים במערכת החינוך

עבודה מס' 020248

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ההתפתחויות במע' החינוך בכל הקשור להתערבות ההורים, הערכה ניהולית וחינוכית, אינטרקציה בין הורים למורים ועוד.

6,043 מילים ,20 מקורות

תקציר העבודה:

כל מערכת שאינה מתקדמת נסוגה אחור. מדובר הוא במערכות כלכליות, תעשיתיות, ארגוניות וכן במערכות חינוכיות, שם משולבים אובייקטים ניהוליים עם אובייקטים פדגוגיים חינוכיים.
החינוך בעם היהודי היה מאז ומתמיד בראש כל דאגותיו. אי לכך,אך טבעי הוא הדבר כי מערכת החינוך בישראל היא מערכת אשר מתפתחת במהירות כלפי מערכת מיועלת להפליא, המסוגלת לתת מענה לכל בעיה.
מערכת החינוך בשנות התשעים מתפתחת לא פחות משאר העשורים מאז קום המדינה: מורחבים כיתות, פותחו שיטות ניהול וחינוך שונות וכן הוכנסו עזרי לימוד חדשניים אשר הקלו את מלאכתו של המורה ומנהל. אולם יותר מכל היא מתפתחת בכיוון הניהולי ובינהם לא נפקד מקומם של ההורים הרואים עצמם כלב ליבה של המערכת.

מטרת עבודת זו היא לסקור את ההתפתחויות במערכת החינוך בישראל בכל הקשור להתערבות הורים בחינוך ולהעריכה מהבחינה הניהולית והערכית. אין זו עבודה השוואתית כי אם עבודה הבאה לסקור את המערכת.
מפאת קוצר היריעה אסתפק בשני נושאים עיקריים: הראשון הוא האינטרקציה בין הורים למורים והשני הוא היחס בין ההורים למנהל.
כמו כן אשיב על השאלה מהו מקומם של ההורים בתוך המערכת הבית ספרית לפי שיטת ה- TQM "ניהול איכות כוללת שתופסת תאוצה רבתי כיום.

תוכן העניינים:
1.מבוא
2.הקדמה
א.כח ועוצמה במערכת
ב.יחודה של מערכת החינוך
3.פרק ראשון- תולדות התערבות הורים בחינוך
4.פרק שני- בסיס ומדיניות ליחסי הורים מורים
א.בסיס למעורבות הורים בתהליך
ב.מדיניות משרד החינוך בשאלת מעורבות ההורים
5.פרק שלישי- קונפליקטים בין הורים למנהל
6.פרק רביעי- השוואת עבודת ההורים לפיקוח פדגוגי
7.סיכום
8.ביבליוגרפיה

מקורות:

אלבוים דרור, "הרהורים על הכשרת מנהלים למוסדות החינוך", מינהל החינוך, חוברת י', תשל"ט.
גבתון ד., זילברשטיין מ., מעורבות הורים בתכנון הלימודים הבית ספריים, אוניברסיטת ת"א, 1988.
דיואי ג., דמוקרטיה וחינוך, ירושלים, 1960.
הראל ח., ארנון מ., שיתוף הורים בתוכניות הלמודים בחינוך הרישמי, ירושלים, משרד החינוך והתרבות, תשמ"ח.
הריסון מ., רבקה גלובמן, בתי ספר פעלתניים ופיתוחה של אוטונומיה בית-ספרית, ירושלים תשמ"ז.
טרנר מ., "שיתוף הציבור בתהליך התכנון, בתוך פרדסי י., תכנון חברתי ועבודה הקהילתית, 1980.
מקס ד., בית הספר בעיני ההורים, האוניברסיטה העברית, 1976.
נוי ב., שיתוף הורים בעבודה החינוכית בבית הספר, ירושלים, משרד החנוך והתרבות, תשמ"ד.
ניר יניב נחמה, "עשור לקדמ"ה", מינהל החינוך, 1983.
סמואל יצחק, אירגונים, מאפיינים, מבנים ותהליכים, הוצאת אוניברסיטת חיפה, 1990.
סמילנסקי י., ובאומגרטן ד., "אידיאולוגיה ומציאות בקשרי מורים עם הורי התלמידים" ,עיונים בחינוך,45, 1985.
פולט מ., המנהל הדינמי, ירושלים, נציבות שירות המדינה, 1975.
PFEFFER J. POWER IN ORGANIZATIONS, MARSHFIELD, 1981.
FISCHER R.D., GETTING TO YES, BOSTON, 1981.
FERNDES A., "PARENTS RIGHTS AND POWER AS NEW DYNAMIC IN THE AMERICAN SCHOOL SYSTEM, NASSP BULLETIN, 1980, 64.
גל עזר, "הביקורת מטרתה ותפקידיה", המבקר הפנימי, יוני 1986.
גזיאל חיים ,המפקח הכולל בעיני עצמו,בעיני ממוניו וכפופיו, האוניברסיטה העיברית, ניסן תשל"ח.
הוכברג מ., "מה אני מצפה מהמפקח" הד החינוך, כרך נ"א,גליון ה'.
עדיאל שרגא, המפקח ודרכי עבודתו, ירושלים מרץ 1967.
צ.לם, "תאוריות חינוכיות בהגדרת תפקיד המפקח", במת המפקח, חשוון תשל"ג.

תגים:

בית · ספר · מנהל · החינוך · מורה · הורה · הוראה · משרד · אמא · אבא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התערבות הורים במערכת החינוך", סמינריון אודות "התערבות הורים במערכת החינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.