היישום אינו מחובר לאינטרנט

בעיית העובדים הזרים בראיית מבקר המדינה

עבודה מס' 070923

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם מבקרי המדינה השונים מטפלים בבעיות המרכזיות של העובדים הזרים?

11,214 מילים ,20 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הינה לבחון את סוגיית העובדים הזרים במדינת ישראל מתוך ראיית מבקר המדינה. המגמה הקיימת בעשור האחרון הינה עלייה בלתי פוסקת של מהגרים זרים, מרביתם מיבשת אפריקה, אל תוך גבולות מדינת ישראל בדרכים חוקיות ובלתי חוקיות והשתלבותם במדינה בכל הפרמטרים החברתיים-כלכליים.
המחקר בא לבדוק מהם התנאים להם זוכים המהגרים החוקיים והבלתי חוקיים במדינת ישראל, לבחון את המצב בארץ מול מדינות נוספות וכן להציג את הנושא מתוך בחינת דוחות מבקר המדינה בנושא זה, תוך התמקדות בבעייתיות הסוגיה ודרכי התמודדות נבחרות למיגור התופעה.
שאלת המחקר מטרתה לבחון האם מבקרי המדינה השונים בישראל מטפלים בבעיות המרכזיות של העובדים הזרים? לאור השאלה הנ"ל, המחקר הנוכחי התבסס על 3 השערות והן:
* קיים הבדל בין כמות העובדים הזרים הבלתי חוקיים לכמות העובדים הזרים החוקיים, כלומר שכמות העובדים הזרים הבלתי חוקיים קטנה בהרבה מכמות העובדים הזרים החוקיים במדינת ישראל.
* מהגרים בלתי חוקיים זוכים לתנאי תעסוקה פחותים יותר מאשר עובדים חוקיים ואזרחי המדינה.
* מבקר המדינה מוצא לנכון להבדיל בין דרכי התמודדות עם תופעת העובדים הזרים החוקיים והבלתי חוקיים במדינת ישראל, כלומר מבקר המדינה אינו רואה לנכון להכליל את כלל העובדים הזרים בארץ באותה משבצת.
הממצא העיקרי העולה מתוך המחקר הנוכחי מצביע על כך כי מבקר המדינה כן מוצא לנכון לדעת ולבחון את הטיפול להם זוכים העובדים הזרים בדגש על תנאי כליאתם של העובדים הזרים ותנאי החזרתם לארץ מוצאם. המניע לבחירת הנושא נבע מההכרה שלי בשכיחות תופעת המהגרים הזרים לארץ ולתנאים להם הם זוכים מתוך עצם היותם עובדים זרים. הנושא מקבל כיום ערך מוסף כאשר אנו נדרשים לתת מענה לסוגיה זו ולהפסיק את התופעה לאלתר, ומאידך לאפשר לאלו אשר כבר היגרו ונמצאים בתחומי מדינתנו את התנאים הבסיסיים ביותר להמשך קיומם כבני אדם. בנוסף, תופעת המהגרים הזרים פוגעת משמעותית בענפי עבודה רבים במשק כגון ענף הבנייה והחקלאות, ומהווה נדבך נוסף לממשלה ביצירת אמצעי מחייה בסיסיים לעובדים זרים אלו על מנת שיתקיימו בכבוד.

כלי המחקר בו השתמשתי במחקר זה הינו ניתוח דוחות מבקר המדינה בנושא והצגת עיקרי הממצאים העולים מתוך דוחות אלה.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. סקירת ספרות
3.1 רקע- עובדים זרים כתופעה עולמית
3.2 עובדים זרים בישראל
3.2.1 עובדים זרים עם היתר עבודה
3.2.2 עובדים זרים ללא היתר עבודה
3.2.3 התייחסות משרד מבקר המדינה לעובדים הזרים עם וללא היתר
3.3 זכויות ילדיהם של העובדים הזרים
3.3.1 התייחסות דוח מבקר המדינה לזכויותיהם של ילדי העובדים הזרים
3.4 בריאות העובדים הזרים
3.4.1 מענה מצד הממשלה
3.4.2 התייחסות משרד מבקר המדינה לבריאות העובדים הזרים
3.5 הסדרי העסקת עובדים זרים בענפי המשק השונים
3.5.1 עובדים זרים בענף הבנייה
3.5.2 עובדים זרים בענף החקלאות
3.5.3 עובדים זרים בענף הסיעוד
3.5.4 התייחסות מבקר המדינה לעובדים הזרים לענפי התעסוקה השונים
3.6 התמודדות מערכת אכיפת החוק עם השוהים הבלתי חוקיים בארץ
3.6.1 התייחסות מבקר המדינה להתמודדות מערכות החוק לעובדים הזרים
3.7 שמירת הזכויות של העובדים הזרים בתהליך ההרחקה
3.7.1 התייחסות משרד מבקר המדינה לתהליך ההרחקה
3.8 מדיניות הממשלה בנושא עובדים זרים
3.8.1 התייחסות משרד מבקר המדינה למדיניות הממשלה
4. פרק המחקר
4.1 שאלת המחקר
4.2 הנחות המחקר
4.3 אוכלוסיית המחקר
4.4 שיטת הניתוח וכלי המחקר
5. ממצאי המחקר
5.1 תנאי העסקתם של העובדים הזרים
5.2 זכויות רפואיות
5.3 העסקת עובדים זרים בענפי המשק השונים
5.4 מערכת אכיפת החוק
5.5 תהליך ההרחקה
5.6 מדיניות הממשלה בנושא עובדים זרים
6. דיון ומסקנות
6.1 מגבלות המחקר הנוכחי
6.2 הצעות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הגירת עובדים איננה תופעה ייחודית לישראל, אלא מהווה חלק מתופעה גלובלית של הגירת עובדים בין-לאומית אשר הולכת ומתרחבת בעת האחרונה. יש הטוענים כי תהליכי הגלובליזציה והתחרות הגלובלית על השווקים בשנים האחרונות מאיצה את קצב האוטונומיה ובכך את האבטלה וכן את הצורך בעובדים הזרים. ניתן לתאר זאת על ידי מעגל קסמים, המתחיל במאבק לכיבוש שווקים, ממשיך לתחרות קדחתנית של המשק הגלובלי, התובע להוזיל את המחירים בדרך של הוזלת עלויות והגדלת הייצור, והתוצאה המתקבלת היא אבטלה והקטנת שכרם של העובדים- ומכאן ניתן להבין כי התוצאה הזו מתעצמת עוד יותר ומדרבנת את אותו מעגל קסמים כאשר מדובר בעובדים הזרים, המאפשרים זאת ואף מבקשים זאת. (סמיונוב ולרנטל, 2005: אינס-קינג, בן שלום וסבטו, 2004).

תגים:

ישראל · עובדים זרים · מהגרים · מבקר המדינה · חוק · טיפול · כליאה · מחייה · עבודה · שהות · מסתננים · הגירה · מהגרי עבודה · שוויון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בעיית העובדים הזרים בראיית מבקר המדינה", סמינריון אודות "בעיית העובדים הזרים בראיית מבקר המדינה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.