היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת חווית בריונות מקוונת על תחושת בדידות בקרב מתבגרים

עבודה מס' 070920

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת השאלה: האם לבריונות אשר מתבגרים חווים באינטרנט ישנה השפעה על תחושת בדידותם?

6,036 מילים ,20 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

מחקרים רבים בארץ ובעולם עוסקים בבריונות המקוונת. תופעה זו הולכת ומתרחבת בארץ ובעולם ואף גוברת כבר על הבריונות פנים אל פנים, וודאי בשנתיים האחרונות עם השימוש ההולך וגובר במדיה החברתית על פני מפגשים פנים אל פנים בשל הצורך בריחוק חברתי כתוצאה ממגפת הקורונה.
לבריונות המקוונת השלכות רבות הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. בין ההשלכות ניתן לזהות השפעות זהות לבריונות המסורתית כגון בעיות בבית הספר, שימוש בסמים, נטיות אבדניות, הפרעות אכילה, דיכאון, אלימות קיצונית כלפי עצמם או כלפי אנשים אחרים, ובדרך כלל איום רציני על הרווחה הפסיכולוגית והפיזית שלהם שמתבטאת בין היתר בבדידות מן הסביבה והמעגלים החברתיים והמשפחתיים השונים.
מחקר זה מתמקד בבחינת ההשפעה של הבריונות המקוונת על חווית בדידות בקרב מתבגרים. מתוך כך שאלת המחקר המובילה את מחקר זה הינה: האם לחוויית בריונות מקוונת ישנה השפעה על תחושת בדידות בקרב מתבגרים?
מתן מענה לסוגיה מחקרית זו נעשה במחקר זה באמצעות השיטה האיכותנית אשר כוללת חמישה ראיונות עם מתבגרים שונים. ניתוח הראיונות בשילוב עם תיאוריות קודמות בנושא העלו כי לחווית בריונות מקוונת השלכות רבות על הגולשים כאשר אחת ההשפעות הינה בתחושת בדידות חברתית. הבריונות גורמת לריחוק חברתי של הנפגע, לתחושת ניכור ופגיעה נפשית ולתחושת בדידות רבה שכן לרוב מי שחווה בריונות מקוונת מתנתק מהרשת ומפסיק בה פעילות באתר בו הוא נפגע. בנוסף, הבריונות המקוונת, בשל תפוצה הרחבה, גולשת לעיתים גם למישור הפיסי וגורמת לנפגע לריחוק חברתי ובדידות פיסית אל מול חבריו במציאות.
אני מוצאת בחקר סוגיה מחקרית זו עניין רב שכן כעובדת במערכת הבריאות, אני רואה עליה רחבה במספר המתבגרים אשר נזקקים לשירותי בריאות הנפש בשל העליה הגוברת ברשתות החברתיות ובאופן מקביל עליה בחוויות הבריונות ברשת. התעמקות בנושא זה ומציאת דרכים לטפל בתופעה צריכים להיות כיום בין היעדים המובילים של מערכת החינוך בארץ ובעולם.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 אינטרנט
2.2 רשתות חברתיות
2.2.1 הגדרה
2.2.2 רשתות חברתיות מקוונות
2.3 הסכנות והאיומים כלפיי בני הנוער באינטרנט
2.3.1 אלימות מקוונת
2.3.2 בריונות מקוונת
2.3.3 הטרדות מיניות
2.4 השפעת בריונות מקוונת על בדידות מתבגרים
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 המשגת המחקר ואופיו
3.2 מדגם המחקר
3.3 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.4 ניתוח הנתונים
4. ממצאים
4.1 חווית השימוש הכללית ברשת החברתית
4.2 חווית האלימות תוך שימוש ברשת החברתית
4.2.1 תגובות לאלימות המקוונת
4.3 השפעת האלימות המקוונת על תחושת בדידות הגולש
4.3.1 התמודדות הגולש עם הבריונות המקוונת
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעה למחקר המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים - ראיונות

קטע מהעבודה:

למעשה, רשת חברתית היא מדיה אשר עושה שימוש באמצעי תקשורת שהם חלק מתשתיות האינטרנט. אמצעים אלה מאפשרים תקשורת בין אנשים, אשר כוללת שיתוף, יצירת שיחה, יצירת קבוצות התארגנות למטרות שונות ועוד (עציוני, 2018). בהגדרה כוללת יותר, לרשתות חברתיות יכול להיות מטרה חברתית, מטרה עסקית, או שניהם, בין היתר דרך אתרים כמו פייסבוק, טוויטר, לינק דאין ואינסטגרם. הרשתות החברתיות הפכו לבסיס משמעותי עבור משווקים, אנשים פרטיים אשר מחפשים להשמיע את עמדותיהם ובין היתר יצירת קשרים חברתיים עם אנשים ממקומות שונים בעולם (Anderson, Christakis, Gentile, & Strasburger, 2017).

תגים:

אינטרנט · רשתות חברתיות · בריונות · אלימות · הטרדות מיניות · סכנות · איומים · בדידות · מתבגרים · בני נוער · מדיה · בריונות ברשת · שיימינג · הצקות · פייסבוק · אינסטגרם · הצקות · ביריונות · ראיונות · פוסטים · העלבות · לשון הרע · בריונות ברשת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת חווית בריונות מקוונת על תחושת בדידות בקרב מתבגרים", סמינריון אודות "השפעת חווית בריונות מקוונת על תחושת בדידות בקרב מתבגרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.