היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת בריונות על התנהגות סוטה בסביבת העבודה

עבודה מס' 070986

מחיר: 399.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת קשר בין בריונות במקום העבודה לבין התנהגות סוטה, שמתייחסת לפגיעה בנורמות הארגון וגורמת לפגיעה ברווחת הארגון ועובדיו.

8,163 מילים ,41 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לבחון קשר בין בריונות במקום העבודה לבין התנהגות סוטה, שמתייחסת לפגיעה בנורמות הארגון וגורמת לפגיעה ברווחת הארגון ועובדיו. שנית, חקרנו קשר בין מוטיבציה אוטונומית (אדם העוסק בפעילות מתוך בחירה אישית ומתוך הזדהות והבנת חשיבותה, מוטיבציה פנימית), ומוטיבציה נשלטת (גורמת לאדם לעשות פעולה כלשהיא על מנת להשיג מטרה, מוטיבציה חיצונית) לבין התנהגות סוטה של אדם. שלישית, בדקנו קשר בין חשיפה לבריונות לבין מוטיבציה אוטונומית. במחקר השתתפו 382 עובדים, כמו כן 382 מנהלים או עמיתים של אותם עובדים. העובדים שהשתתפו במחקר ענו על שאלון מוטיבציה, המבוסס על תאוריית ההגדרה העצמית (STD), שאלון שחיקה, שאלון שביעות רצון, שאלון כוונות עזיבה מעבודה ושאלון חשיפה לבריונות. מנהלים או עמיתים ענו על שאלון התנהגות סוטה בארגון. במחקר נמצא כי עובד שהיה קורבן לבריונות במקום העבודה יגלה נטייה להתנהג באופן סוטה במקום עבודתו, הן כלפי העובדים והן כפלי הארגון עצמו. בנוסף נמצא שמוטיבציה נשלטת תגביר התנהגות סוטה במקום העבודה, ואילו מוטיבציה אוטונומית תפחית התנהגות סוטה במקום העבודה. כמו כן, בריונות מפחיתה מוטיבציה אוטונומית בקרב העובדים שחווים אותה, ומגדילה מוטיבציה נשלטת. כתוצאה מכך, תגדל הנטייה של העובדים שחוו בריונות לבצע התנהגות סוטה במקום העבודה. השלכות ומגבלות המחקר דנו בדיון, וגם הצעות למחקרי המשך.

תוכן עניינים:
מבוא
שיטה
משתתפים
כלים
הליך
תוצאות
דיון
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

תופעת הבריונות במקום העבודה הינה תופעה רווחת שזוכה למחקרים רבים החל מתחילת שנות האלפיים (Mikkelsen,& Einarsen, 2002; Matthiesen, & Einarsen, 2010). זאת, מתוך הבנה הולכת וגוברת כי מימדי התופעה והשלכותיה גדולים מהמשוער. מחקרים מראים (למשל: Vartia, 2001) כי לבריונות יש השפעה משמעותית על ביצועי העובדים ועל המוטיבציה שלהם במקום העבודה, הן בטווח הזמן הקצר והן בטווח הזמן הארוך. בריונות צוברת תשומת לב גוברת מחוקרים בגלל השפעותיה המזיקות הן על העובדים והן על הארגון כולו (Trpanier, Fernet, & Austin, 2015). בין היתר, בריונות עלולה להוביל להתנהגות סוטה במקום העבודה, הכוללת פגיעה בעובדים או ברכוש הארגון. התנהגות זו יוצרת דאגה רבה בארגונים (Bennett & Robinson, 2003), במיוחד לאור הנזקים הכלכליים והחברתיים שהיא גורמת לארגון וליתר עובדיו. הנזקים הכלכליים לחברות השונות נאמדים בעלות של מיליארדי דולרים (Bensimon, 1997; Mendoza, 1999), וכוללים פרט לנזק הכלכלי, גם עלייה בעלות הכיסוי הביטוחי של החברה ונזק למוניטין של החברה.

תגים:

בריונות · התנהגות סוטה · מוטיבציה · שביעות רצון · מחקר · ניתוח סטטיסטי · אלימות · תרבות ארגונית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת בריונות על התנהגות סוטה בסביבת העבודה", סמינריון אודות "השפעת בריונות על התנהגות סוטה בסביבת העבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.