היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח האונס באלנבי 44 ב- 2013 והשלכותיו

עבודה מס' 070888

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח עיוני של מקרה אונס, תאוריות, השלכות והגורמים לאינוס. העבודה מבוססת על ניתוח מקרה האונס במועדון אלנבי 44 (2013).

8,371 מילים ,45 מקורות ,2022

תקציר העבודה:

אונס מוגדר כמגע מיני ללא הסכמה שבו נכפה קשר גופני על הקורב בניגוד לרצונו (Holmes & Holmes ,2001; Mccabe & Wauchope, 2005). מעשה האונס עשוי להוביל לטראומה ולאחריה יסבול הקורב מפוסט טראומה שעשוי להביא אותו לפתח התנהגויות סוטות חברתיות כאלו ואחרות ובה שימוש בחומרים משני תודעה כמו סמים ואלכוהול, ניתוק חברתי, נשירה, ואפילו עבריינות.
כלל ההשלכות האלו ניתנות להגדרה כטראומה ופוסט טראומה. טראומה מוגדרת לחשיפה לאירוע שיכול להיות חד פעמי או מתמשך, כאשר הפרט חווה את האירוע באופ קיצוני ותוך שהוא חש חוסר אונים וחוסר יכולת לשלוט בו. אירוע קיצוני זה יכול להיות סכנת חיים, קושי רגשי ונפשי עצום או עדות לאירוע חריג. העובדה כי טראומה יכולה להיווצר ה מאירוע חד פעמי וה מאירוע מתמשך, מאפשרת להבי כי טראומה יכולה להיווצר כתוצאה ממגו נרחב של אירועים כמו סכנת מוות, פציעה חמורה, אובד של אדם קרוב, דחייה חברתית, ניכור, אונס או תקיפה מינית (American Psychiatric Association [DSM-5], 2013).
כתוצאה מהאירוע החד פעמי שהוביל לטראומה, האדם עשוי לפתח הפרעת דחק בתר חבלתית (PTSD-post traumatic stress disorder) שתבוא לידי ביטוי בהימנעות מהיזכרות באירוע, שמנגד האירועים צפים ועולים לא באופן בלתי נשלט. פוסט טראומה תבוא לידי ביטוי, על פי מגדיר ההבחנות הפסיכיאטרי האמריקני, גם בתופעות גופניות כמו הזעת יתר, אינסומניה, הפרעות שינה אחרות או קושי שליטה בצרכים (DSM-5, 2013).
מטרת עבודה זו הינה לבצע ניתוח עיוני של מקרה אונס תוך התבססות על מחקרים אקדמים ועל תיאוריות שונות שעוסקות בהשלכות של מקרה אונס על הקורב והגורמים לאינוס הקורב על ידי עבריי מי. העבודה מבוססת על ניתוח המקרה של אונס במועדו אלנבי 44 שהתרחש ביוני 2013 ובמהלכו נאנסו שתי צעירות בנות 16 ו-17. כתוצאה מן המעשה, אחת הנאנסות הידרדרה עד כדי מגורים ברחוב וצריכת סמים מופרזת מה שהוביל למותה בסופו של דבר ממנת יתר.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א'- סקירת ספרות
סטיה מינית
עבריינות מינית
אונס מהו
טראומה ופוסט טראומה
נשים כקורבן
פרק ב'- סיפור מקרה
פרק ג'- תיאוריות
תיאוריית התיוג והבניה חברתית
תיאוריה פסיכודינמית
תיאוריה ביהביוריסטית
תיאוריה סוציולוגית חברתית
פרק ד'- ניתוח המקרה
טראומה ופוסט טראומה
הזנחה הורית וחברתית
השלכות פגיעה מינית
פרק ה'- דרכי התמודדות
סגירת מעגל
משאבי צמיחה פנימיים ומשפחתיים
פרק ו'- דיון וסיכום
דיון בממצאים ביחס לתיאוריה
מגבלות במחקר
המלצות למחקר נוסף
השלכות יישומיות
פרק ז'- ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סטייה היא כל תופעה או קבוצת תופעות אשר אינן מתאימות לנורמה, אך אינן בגדר מחלה לפי התפיסה באותה תקופה. מן האמור לעיל ברור שמערכות אבחון שונות יוצרות מערכות סטייה שונות: מצבים שמערכת אחת תראה כמחלה, תראה האחרת כסטייה או אפילו כנורמה. למערכות אבחון שונות יש 'שוליים' אשר אפשר למצוא בהן סטיות מרובות. אחת הדוגמאות הבולטות בתקופה האחרונה היא תפיסת ההומוסקסואליות על ידי גישות שונות כמחלה, כסטייה או כהתנהגות נורמטיבית (כרמון, 2013).

תגים:

אונס · טראומה · נשים · קורבן · סטיה מינית · פגיעה · הטרדה מינית · אלימות מינית · התעללות · עבירות מין · עבריינות · תקיפה · אינוס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח האונס באלנבי 44 ב- 2013 והשלכותיו", סמינריון אודות "ניתוח האונס באלנבי 44 ב- 2013 והשלכותיו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.