היישום אינו מחובר לאינטרנט

קארושי- עבודת יתר עד אובדנות ביפן

עבודה מס' 070855

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגורמים והמניעים המובילים למוות הקשור לעבודת יתר ביפן והתפיסה החברתית הרווחת כלפי תופעה זו.

6,609 מילים ,33 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

העבודה בחברה המודרנית נפרסת על פני שעות רבות ולעתים אף למעלה מ-12 שעות ביממה. התשתית המחקרית-רפואית מורה שלעבודה בשעות נוספות, גם בעבודה משרדית, עלולות להיות השלכות קשות על בריאותו הגופנית והנפשית של העובד, במיוחד בעבודה הנמשכת מעל 12 שעות ביום. לעבודה בשעות נוספות יש גם השלכות שליליות על התפוקה, על איכות התוצר ועל שוק העבודה (שניר והרפז, 2016).
ביפן, חוקי העבודה קובעים שעובד לא יועסק יותר מ-40 שעות בשבוע, ולא יותר משמונה שעות ביום. עובד ומעביד יכולים לחתום על הסכם מיוחד שיאפשר העסקה בשעות נוספות תמורת תשלום מיוחד, אולם בכל מקרה מדובר בלא יותר משעתיים נוספות לכל יום עבודה. יחד עם זאת, נתונים שפירסם משרד הבריאות היפני מלמדים שלמעלה מ-20 אחוז מהגברים היפנים שבין גילאי 20 ל-40 עובדים יותר מ-60 שעות בשבוע, וכמחצית מהעובדים במשרה מלאה חוזרים הביתה מדי יום אחרי שמונה בערב. לתופעה זו השלכות חברתיות ונפשיות רבות וביניהן היעדרות רבה של העובד מביתו, חוסר זמינותו למשפחתו וחבריו ועוד. תופעה זו של עבודת יתר לעיתים גורמת לעליה בתמותה בקרב עובדים אלה ונקראת ביפן 'קארושי'- מוות כתוצאה מעבודת יתר (קרס, 2017).
מטרת העבודה היא לבחון את תופעת עבודת היתר ביפן המכונה בשם 'קארושי'. לפיכך, שאלת המחקר המובילה את עבודה זו הינה: מה הם הגורמים והמניעים המובילים למוות הקשור לעבודת יתר ביפן ומהי התפיסה החברתית הרווחת כלפי תופעה זו?
על מנת לתת מענה הולם לסוגיה מחקרית זו, המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון של המחקר בוחן תחילה מהי עבודת יתר תוך בחינת תתי נושאים כגון היקף ושכיחות התופעה של עבודת יתר מתוך מחקרים קודמים, גורמי הסיכון אשר יכולים להצביע על פרט בעל נטייה לעבודת יתר וכן ההשלכות קצרות וארוכות טווח של עבודת היתר.
החלק השני של המחקר עוסק בתיאור החברה, התרבות ומאפייני התעסוקה ביפן. חלקו השלישי של המחקר עוסק בתופעת ה'קארושי', כלומר עבודת יתר ביפן עד פגיעה בגוף ובנפש של האדם. חלק זה סוקר הגדרות שונות לתופעת הקארושי, וכן את ההשלכות של תופעה זו על החברה היפנית, התרבות והכלכלה היפנית, מציג היבטים משפטיים וחברתיים של התופעה ומעלה דרכים בהן פועל הממשל היפני לצמצום התופעה.
לבסוף מציג המחקר את פרק הסיכום והדיון ומהווה אינטגרציה של כלל הממצאים התיאורטיים שהועלו בפרק הסקירה הספרותית תוך בחינת תובנותיו של מחקר זה, מגבלותיו וכן בחינת הצעה למחקרי המשך בתחום אשר יכולים להאיר את סוגיית המחקר הנבחנת באור מחקרי נוסף.
הבחירה שלי לעסוק בנושא הקארושי נובעת מהצורך לבחון ולהעמיק בתופעה זו אשר אותותיה ניכרים גם בחברה המערבית עם דרישות תעסוקתיות תובעניות שלעיתים פוגעת בתפקודו החברתי, משפחתי ולעיתים גם בריאותי של העובד בארץ ובעולם.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. עבודת יתר
2.1 הגדרה
2.2 רקע לתופעה
2.3 היקף התופעה
2.4 גורמי סיכון לעבודת יתר
2.5 השלכות של עבודת יתר
3. החברה היפנית
3.1 חברה ותרבות
3.2 משפחה וזוגיות
3.3 כלכלה
3.4 תעסוקה
4. קארושי
4.1 רקע
4.2 הגדרה
4.3 גורמי הקארושי
4.3.1 לחץ בעבודה
4.3.2 שחיקה בעבודה
4.4 היבטים משפטיים וחברתיים של התופעה
5. סיכום ומסקנה
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מחקרים רבים מוצאים כי לעבודת יתר בצורתה הקיצונית והמתמשכת עלולות להיות השלכות חמורות (Snir & Harpaz, 2015). מחקרים רפואיים מצביעים על הפרעות שינה, הפרעות בריאותיות, השמנת יתר, עליה בלחץ דם, כאבי גב תחתון אצל עובדים מול מחשב, הפחתת סיכויי החלמה ואף אירועים לבביים בקרב עובדים המאופיינים בעבודת יתר (אהרוני-גולדנברג, 2012).
לעבודת יתר ישנן גם השלכות נפשיות שליליות והיא מובילה למתח, דכאון, כעס, נלאות ובלבול. כמו כן נמצא במחקרים כי עבודה ממושכת של עובדי משמרות מעלה גם את הסיכון למעורבות עובדים אלה בתאונות דרכים (Barger et al., 2005‏).

תגים:

וורקוהוליק · workaholic · קריירה · תעסוקה · גלובליזציה · שחיקה · Workaholism · משפחה · כלכלה · העסקה · התמכרות · עבודה · אינטרנט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קארושי- עבודת יתר עד אובדנות ביפן", סמינריון אודות "קארושי- עבודת יתר עד אובדנות ביפן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.