היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים להשמנת יתר ובקרת משקל

עבודה מס' 061897

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: על השמנת יתר בעולם המערבי ועל חשיבותה של פעילות גופנית

2,730 מילים ,1 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

ע"פ אילנה זילבר (1996) 20%-40% מכלל האוכלוסייה המבוגרת בעולם המערבי, לוקה בהשמנה, לדרגותיה השונות, במיוחד בקרב השכבות הכלכליות-חברתיות הנמוכות ובקרב גזעים ועדות מסוימים. כמו כן, נשים סובלות מהשמנת יתר יותר מגברים.
שכיחות ההשמנה עולה עם הגיל, בדרך כלל עד גיל 65 בממוצע, ואז היא נעצרת ואף יורדת. למרות המודעות הרבה לסיכון הכרוך בהשמנה, ואף על פי שרבים בארצות המערב צורכים בקביעות תפריט דל אנרגיה כזה או אחר, הנתונים מלמדים כי הנטייה להשמנה עדיין בעליה. מידת ההשמנה מותנית בגורמים רבים, חלקם תורשתיים ופיזיולוגיים כמו מין וגיל, וחלקם התנהגותיים-סביבתיים ותלויים במידה רבה באדם, כגון רמת הפעילות הגופנית ומנהגי אכילה מסוימים.
מגיל 20 עד גיל 50 משקל הגוף הכללי של גברים ונשים עולה בממוצע רק בשיעור של 10% עד 15%, אבל מסת השומן אצל הגברים כמעט מוכפלת ואילו אצל הנשים היא גדלה בערך פי 1.4. פעילות גופנית נכונה מגדילה את מסת הגוף הרז על חשבון השומן, גם ללא שינוי במשקל, ותזונה המותאמת לצורכי הגוף מסייעת אף היא לשמירה על משקל גוף יציב ותקין. שמירה על רמה נאותה של פעילות גופנית ועל תזונה מתאימה בגיל המבוגר, עשויה, אפוא, למנוע במידה מסוימת את עליית מסת השומן המתרחשת עם עליית הגיל.

תוכן העניינים:
א. מבוא
ב. הגדרת השמנה
ג. מדדי השמנה
ד. גורמים התורמים להשמנה
ה. שיטות להורדת המשקל
ו. יתרונות וחסרונות של הורדה במשקל
ז. טווחי המשקל התקין
ח. סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

מקורות:

אילנה זילבר, תזונה פרי מחשבה,(1996), האוניברסיטה הפתוחה.

תגים:

גופני · דיאטה · כושר · מגדר · שומן · תזונה · מטבוליזם · קלוריות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים להשמנת יתר ובקרת משקל", סמינריון אודות "הגורמים להשמנת יתר ובקרת משקל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.