היישום אינו מחובר לאינטרנט

נישואי תערובת בארה"ב עד שנות השישים לעומת שנות השבעים עד שנות התשעים

עבודה מס' 066335

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ישנו שוני באחוז נישואי התערובת של היהודים בין שנות השישים להיום, ומדוע יש שוני כזה.

6,681 מילים ,29 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

נישואי תערובת פירושם נישואין בין יהודי ולא יהודי שבהם אין אחד מבני הזוג נפרד מאמונתו הדתית. כך לדוגמא אם יהודי מתחתן עם גויה והופך נוצרי, אין אלו נישואי תערובת אלא המרת דת. כלומר שני בני הזוג ממשיכים לקיים את דתם ואינם רואים בשוני דתי שבינהם מעצור של ממש למשאלותיהם שהם רוצים למלא בחיי נישואיהם.
יש להבחין בהקשר זה בין נישואי תערובת לנישואי המרה שבהם אחד מבני הזוג מקבל את דתו של השני לפני הנישואים כדי להשרות אחדות דתית בחיי הזוג המשפחה.
נישואי תערובת הם המכריעים ביותר בחקר הזהות והקיום היהודי. זוהי בעייתם של כל מהמיעוטים. אם קבוצת המיעוט שואפת להתבוללות היא רואה בהם סיכוי ואם היא חרדה לקיומה היא רואה בהם סכנה- גם מבחינה קבוצתית וגם מבחינה פרטית. מבחינה קיבוצית שיעור גבוה של נישואי תערובת מאיים על המשכיות הקבוצה ומבחינה פרטית הן מאפיינים על המשכיות המשפחה ועל היכולת של בני המשפחה להזדהות זה עם זה.
הגורמים לנישואי תערובת יכולים להיות כמה:
1. רווחה כלכלית
2. מגע בין תרבויות ומגע עם האוכלוסיה הכללית
3. התרופפות חיי הדת
4. שינוי במגורים (מעבר לגור בין גויים)
מאז שהתגלו נתונים מדאיגים על עליה תלולה של נישואי תערובת ביהדות ארה"ב והחל משבר "המשכיות יהודית", הופיעו מודעות בעיתונות המזרזות את היהודים למצוא משמעות ביהדותם. בכנסים מוקדש זמן רב לנושא זה. בתי הספר היומיים ולימוד בישראל מקבלים יותר מימון וכן יותר תמיכה. מלבד השיעור הגבוה של נישואי תערובת יש הוכחה לעליה משמעותית במקרי הגירושין וגל נישואין מאוחר בין היהודים, אשר משפיע על שלמות המשפחה ויכולתה של המשפחה היהודית להטביע זהותה בצעירי הדור הבא .
מבחינת האורתודוכסים דפוסי המשפחה מסורתיים קונבנציונלים. בדר"כ הם נישאים מוקדם בינם לבין עצמם. שיעור הגירושים אצלם נמוך, הנישואין יציבים ושיעור הלידות גבוה. הם מחויבים להמשכיות יהודית תוך שמירה על מצוות וחינוך מסורתי .
מבחינת האורתודוכסים יהודי הינו מי שנולד לאב ואם יהודים וכן לא יהודים מלידה שנישאו ליהודים מלידה וגוירו כהלכה בבתי דין אורתודוכסים. האורתודוכסים מתנגדים לנישואי תערובת.

שאלת המחקר היא האם ישנו שוני באחוז נישואי התערובת של היהודים בין שנות השישים להיום, ומדוע יש שוני כזה.
הבחינה תהיה על ידי ניתוח נתונים שנאספו בסקרים או שנאספו על ידי הממשל האמריקאי. הסיבות ינותחו ע פי מחקרים שבדקו את נישואי התערובת.


ראשי פרקים:
1. מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 שאלת המחקר
2. נתונים אודות ההתבוללות
2.1 ההתבוללות עד שנות השישים
2.2 נתוני שנות השמונים
2.3 שנות התשעים
3. הסיבות לעליה בנישואי התערובת
3.1 השפעת העליה בנישואי תערובת על היהודים
3.2 התרבות המערבית האמריקאית
3.3 התגברות האנטישמיות
3.4 העדר מנהיגות
3.5 התמורות בחיי הנישואין
3.6 הדגשת המעמד החברתי
3.7 הסטיגמה על נישואין עם יהודי
3.8 אפשרויות היכרות מגוונות
3.9 השפעת הרפורמה
3.10 ירידה בגורמיים מעכבים
3.11 ניידות חברתית
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לאחר מלחמת העולם השניה ננקטו מספר אמצעי מנע. הראשון היה התפתחות האזורים היהודים החדשים בעלי האופי הפרברי, עד כדי כך שכמה מקומות חדשים נעשו עד מהרה לאזורים יהודים בשיעור של שמונים אחוזים ויותר. המניע הנוסף למעבר למקום אחר היה לימודים יהודים לילדים. החינוך היהודי נתן זהות דתית, ההסתייעות בחינוך כאמצעי מניעה נגד נישואי תערובת מתבטאת בחשיבות שמייחסים לטקסי בר מצווה.
על פי דיוחו של סאקלר (1972) בכל המאה הקודמת היו נישואי תערובת בקרב היהודים בשיעור של 28% מהנישואין היהודים בארה"ב .

תגים:

יהודי · גוי · חתונה · התבוללות · נישואי · תערובת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נישואי תערובת בארה"ב עד שנות השישים לעומת שנות השבעים עד שנות התשעים", סמינריון אודות "נישואי תערובת בארה"ב עד שנות השישים לעומת שנות השבעים עד שנות התשעים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.