היישום אינו מחובר לאינטרנט

תנועת התורכים הצעירים עד למהפיכת 1908- קווים לדמותה

עבודה מס' 066068

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: קווי דמותה ופועלה של התנועה עד לשנת המהפכה.

4,916 מילים ,5 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מטרתה של עבודה זו היא להציג את חבלי הלידה של תנועת התורכים הצעירים: כיצד החל פועלה, מיהם האישים אשר הפיחו חיים בתנועה, מיהם דמויות המפתח בתנועה שהשתנו לאורך השנים ומה היו סיבות הסכסוך ומלחמות ההנהגה בימי המשבר. מטרת העבודה אינה להציג את מהפיכת התורכים הצעירים של יולי 1908, על אף שמן הסתם מהפיכה זו והדרכים אליה יוצגו בסמינר כחלק מהתגוללות סיפור התנועה. אין בעבודה זה משום להציג את פועלה של התנועה לאחר 1908, כי אם שוב, את קווי דמותה ופועלה עד לשנת המהפכה.

בעבודה זו אדגיש את מטרתה של התנועה והיא, כפי שניווכח, להחזיר את חוקת 1876 -כלומר להביא שוב את האימפריה להיות ממשלה חוקתית. זהו רעיון ליברלי ומודרני שלא היה אופייני לתקופה ההיא. אמנם נכון, זהו לא הצעד הראשון בעולם וגם לא באימפריה עצמה לכיוון הליברליות, המודרניות והלאומיות, אך עם זאת מעניין יהיה לבחון רעיון שכזה וכיצד הוא ישתלב באוכלוסיית האימפריה והאם ישנה מוכנות לצעד מודרני שכזה (על אף שהחוקה הייתה קיימת למספר שנים לפני ביטולה על יד הסולטאן עבד אל-חמיד השני).

העבודה מורכבת מארבעה פרקים כאשר הפרק הפותח הוא דווקא על דמותו של הסולטאן עבד אל-חמיד השני. לדעתי יש צורך בפרק זה על מנת להבין את התנגדותו של הסולטאן לצעד ליברלי שכזה וכמו כן להבין בכלל את סיבות התפתחותה וקיומה של תנועת התורכים הצעירים שכאמור כל מטרתה הייתה אחת- לגרום לסולטאן להחזיר את חוקת 1876. לאחר שאסקור את הביוגרפיה של הסולטאן אעבור להציג בפרק השני את חבלי הלידה של תנועת התורכים הצעירים שניתן לומר כי היא המשכה של תנועת העות'מאנים הצעירים כפי שנוכל לראות בהמשך, ואת חבלי הלידה של רעיון המהפכה. בפרק השלישי אציג את מלחמות ההנהגה על התנועה ועל ענפיה השונים תוך כדי שאציג את דמויות המפתח דוגמת אחמד ריזא, מוראד ביי, דאמאת פאשא ואחרים. הפרק הרביעי והאחרון הוא בעצם תיאור שלבי המהפכה האחרונים. בסיכומו של הסמינר אציג בקצרה את הסיבות לשאלה מדוע לא הודח עבד אל-חמיד מכס שלטונו עם פרוץ המהפכה וכמו כן אציג בקצרה את העתיד לקרות בתנועה, בשאלת המלחמות הפנימיות.

עמוד התווך של עבודה סמינריונית זו הם ספריהם של שניים: האחד הוא ספרו של ברנרד לואיס: צמיחתה של תורכיה המודרנית והספר השני הוא ספרו של Ernest Edmondson Ramsaur, jr: The Young Turks-Prelud to the Revolution of 1908.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א': עבד אל-חמיד השני: ביוגרפיה של סולטאן
פרק ב': חבלי הלידה של תנועת התורכים הצעירים ורעיון המהפכה
פרק ג': המלחמות מבית- מלחמות ההנהגה
פרק ד': השלבים האחרונים לקראת המהפכה
סיכום:
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מהפכת התורכים הצעירים הייתה השיא של עשרות שנים של קבוצת ליברלים קטנה שהושפעה מרעיונות ותפישות מערביות אשר הגיעה למסקנה כי אם לא יינקטו צעדים דרסטיים תגיע האימפריה העות'מאנית לכלייה. ניתן להבחין בניצני התורכים הצעירים (שבתחילת דרכם נקראו "העות'מאנים הצעירים") כבר במאה ה-19. בשנת 1864 לדוגמא, נוסד בלונדון הביטאון הראשון של קבוצת התורכים הצעירים- "חוריית" ונתן גושפנקא להיווסדות תנועת התורכים הצעירים.(1)
------------------------------------------------------------------
1. Turfan, m. Naim. Rise of the young turks: politics, the military and Ottoman collapse, London : I.B. Tauris, 2000 p.7

תגים:

תנועה · תורכים · ליברליות · תפיסה · מערבית · אטאטורק · אתאטורק · טורקיה · טורקים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תנועת התורכים הצעירים עד למהפיכת 1908- קווים לדמותה", סמינריון אודות "תנועת התורכים הצעירים עד למהפיכת 1908- קווים לדמותה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.