היישום אינו מחובר לאינטרנט

התנהגות הצדדים בעת התקשרות בחוזים אחידים

עבודה מס' 070797

מחיר: 148.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח התנהגותי וכלכלי של הצדדים המתקשרים בחוזים אחידים.

4,618 מילים ,40 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

חוזה אחיד הוא נוסח של חוזה בעל ניסוח אחיד שנקבע מראש בידי צד אחד, שמיועד להתקשרויות רבות. אנו נתקלים בחוזים מסוג זה בכל מקום: בחברות סלולר, בנקים, רשתות חברתיות ועוד. בעידן המודרני, מרבית החוזים במשק הם חוזים אחידים והסברה הרווחת היא שבעתיד חוזים מסוג זה יקבלו יותר ויותר נפח בחיינו. מאחורי הריבוע הקטן אותו אנו מסמנים מתוך הרגל, זה שמשמאלו כתוב "קראתי את התקנון ואני מסכימ/ה לתנאי השירות" מסתתר חוזה שלם שספק רב אם היינו מסכימים לחתום על כל הסעיפים שלו. אבל לרוב אנחנו פשוט חותמים ומקבלים על עצמנו את תנאי החוזה מתוך הרגל ואמון בצד השני שאין הדבר יזיק לנו. בעבודתי אבקש לחקור ולהעמיק בדינמיקה הרגישה בין הצד "החזק" לבין הצרכן בקיומה של התקשרות המבוססת על חוזה אחיד. אבחן האם ואיך הגופים החזקים שמנסחים את החוזים האחידים מנצלים ביודעין את תום הלב של הצרכנים כדי להכניס לחוזה סעיפים שנויים במחלוקת מתוך ההנחה ש"הצרכן הסביר" כלל לא טורח לקרוא לעומק את החוזים הללו? ובמידה וכן, מהי מידת האחריות של הצרכן? האם וכיצד הוא משמר את המצב הקיים? האם בכלל יש בכוחו כדי להשפיע? נעמיק בניתוח התנהגותי של הצדדים להתקשרות כדי לבחון את האפקטיביות של חוק החוזים האחידים במבחן המציאות. נדון האם התערבות רגולטורית תוביל לפגיעה בעקרון חופש החוזים, או דווקא תשמר אותו במהותו. ולסיום, נסקור מספר פתרונות אפשריים שיתכן כי יתרמו לשיפור היעילות המצרפית של החוזים האחידים באופן שיצמצם את פערי הכוחות והמידע ויוביל חוזים הוגנים וטובים יותר.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: התנהגות הלקוח
א. השלב הטרום חוזי
ב. קריאת החוזה
ג. לאחר שגילה הלקוח על תניות שעלולות לקפחו
פרק שני: התנהגות הספק
א. שמירה על המוניטין כתמריץ מרכזי
ב. תחרות בשוק החופשי כתמריץ לספק חוזים הגונים
פרק שלישי: האם התערבות רגולטורית פוגעת בעקרון חופש החוזים?
פרק רביעי: מנגנונים אפשריים לקידום ההגינות בחוזים אחידים
א. הרחבת רשימת הגורמים הרשאים להגיש פניה בעניין תניות מקפחות
ב. שינוי מודל הכריתה של חוזים אחידים ממודל חד-צדדי למודל דו-צדדי
ג. פרסום מדריכי קיפוח
ד. לאסור על תניות מקפחות בחוק
ה. זמן "צינון" מהרגע שהופיע החוזה
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כפי שצוין בפרק הקודם, 99.9% מהצרכנים לא קוראים חוזים אלקטרוניים ואף מחצית מהצרכנים שקוראים, מקדישים לקריאה פחות מדקה. נתון זה מחזק את נקודת המוצא שלנו לפיה הצרכן הסביר לא קורא באופן מעמיק את החוזה עליו הוא חותם. המצב הנוכחי מעלה שאלה בעניין טיב גמירת הדעת בין הצדדים. למרות שיש שיניחו שפערי הכוחות והמידע נגרמים בשל התנהגות אופורטוניסטית מצד הספקים, נראה שיש ללקוח חלק נכבד ביצירת הפערים ושימורם. ראשית, יש לציין כי האינטרס הצרכני אינו הומוגני והדבר מקשה על יכולתם של הצרכנים להתאחד ולהוות כוח משמעותי שקולו יישמע; יש שיעדיפו מחיר נמוך ויש שיעדיפו איכות מוצר גבוהה וכו'. נחלק את התובנות בדבר השפעותיה של התנהגות הצרכן הפרטי בחלוקה לשלוש נקודות זמן משמעותיות: א. השלב הטרום חוזי. ב. קריאת החוזה. ג. לאחר שגילה הלקוח על תניות שעלולות לקפחו.

תגים:

ניתוח כלכלי · ניתוח התנהגותי · טרום חוזי · חוזה · התקשרות · אחיד · אחידים · חוזים · דין · צרכנים · ספקים · תמריץ · קיפוח · לקפח · חוק · תנאי · תניה · תנאים. תניות · מקפח · קוראים · חופש · רגולציה · רגולטורית · התערבות · שינוי · כריתה · מודל · כלכלה התנהגותית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התנהגות הצדדים בעת התקשרות בחוזים אחידים", סמינריון אודות "התנהגות הצדדים בעת התקשרות בחוזים אחידים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.