היישום אינו מחובר לאינטרנט

התנהגות התקשורת במלחמת לבנון השנייה

עבודה מס' 070767

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד באים לידי ביטוי מאפייני התנהגות התקשורת בתור "שחקן" בזירה הפוליטית הישראלית במלחמת לבנון השנייה?

18,581 מילים ,100 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

שאלת מחקרי: כיצד באים לידי ביטוי מאפייני התנהגות התקשורת בתור "שחקן" בזירה הפוליטית הישראלית במלחמת לבנון השנייה?

מעיון ראשוני בידיעות ובמאמרי הפרשנות והדעה, נראה כי התקשורת אינה אובייקטיבית באף שלב של המערכה, אלא נסחפת באווירה הקיימת ובו בזמן סוחפת עימה את הציבור ויוצרת את הלך הרוחות. נראה כי בשלב הראשון התקשורת מתגייסת מעצמה וגם עיתונאים שאינם מבטאים מרבית השנה עמדות ימניות ואף כאלה המבטאים עמדות שמאליות, מביעים עמדה פטריוטית ואף מתלהמת. לאחר כשלושה שבועות מתחילה להופיע ביקורת, אשר מחריפה משלב לשלב ולאחר תקופת ביניים זו, נשלפות החרבות בביקורת קשה על התנהלות המלחמה ואף על היציאה למלחמה, תוך קריאה להתפטרותם של מובילי המהלכים - בעיקר ראש הממשלה ושר הביטחון והובלת האווירה הציבורית לקראת הקמתה של וועדת החקירה.

על כן תהא השערת המחקר: התקשורת מכתיבה את סדר היום הציבורי ואת הלך הרוחות, כשניתן לחלק את התנהלותה של התקשורת במהלך המלחמה לשלש תקופות, אשר בהן חל שינוי בדפוסי ההתנהלות של כלי התקשורת שונים. בשלב הראשון (כשבועיים וחצי) לפרוץ המלחמה, התקשורת פטריוטית ומתגייסת, תוך הבעת תמיכה מוחלטת בראש הממשלה, שר הביטחון והצבא. בשלב השני התקשורת מתחילה לבקר את מהלכי המלחמה, כשהביקורת מתעצמת כלפי מקבלי ההחלטות ותפקודם. בשלב השלישי התקשורת מתפקחת ומובילה את המחאה הציבורית, תוך גילויי ביקורת עצמית, הבחנים את תפקוד התקשורת עצמה במהלך המלחמה.

בעבודתי ארצה לטעון כי הגישה הכללית בעיתונות הכתובה והאלקטרונית, עם פרוץ המלחמה הייתה של עיתונות פטריוטית, שתמכה במדיניות הממשלה. במהלך המלחמה, במיוחד עם ההתקפה על כפר קנא והרג חפים מפשע, השתנה אופי הסיקור התקשורתי וכיוונו של הקו המערכתי לעבר הצד האופוזיציוני, תוך הטחת שאלות קשות הוטחו בהנהגה. חלק מהביקורת העיתונאית הייתה נגועה במוסר כפול. עם תום המלחמה התחדדה הביקורת עוד יותר והתקשורת החלה לבקר גם את התנהלותה במהלך המלחמה.

תוכן העניינים:
מבוא
1. סקירה תיאורטית
1.1. מידת האובייקטיביות של הדיווח התקשורתי
1.2. חופש הביטוי והצנזורה
1.3. תפקיד אמצעי התקשורת בתקופת משבר
1.4. התקשורת כשחקן בתקופת משבר
1.4.1. התקשורת כשחקן מגויס - תקשורת פטריוטית ומשתפת פעולה
1.4.2. התקשורת כשחקן פעיל עצמאי - תקשורת מאלצת עבור מקבלי ההחלטות
1.4.3. התקשורת כשחקן המכתיב מהלכים
1.5. האינטרנט - חשיבותו והשפעותיו על הזירה הבינלאומית
1.6. ההטיה בקבלת ההחלטות כתוצאה מאופי הסיקור התקשורתי
1.7. מסגור (Framing)
1.8. בין "עיתונות שלום" ל"עיתונות מלחמה"
1.9. שיקולים מערכתיים
1.10. מניפולציות עיתונאיות
2. מתודולוגיה
3. ניתוח טקסטים ודיון
3.1. פטריוטיות ומערכתיות - "אנחנו" במקום "הם"
3.2. הכתבת המהלכים
3.3. לקראת תום המלחמה ואחריה - שינוי בהלך הרוחות
3.4. התקשורת יוצרת אילוצים ומשנה את סדר היום
3.5. ביקורת מוסרית חריפה
3.6. מהמסגור למפל
3.7. בין הביקורת לדילמה - ניסיון האיזון המוסרי והפרשני
3.8. המניפולציה המספרית
3.9. מתקפה תקשורתית על האחראים לכישלון
מסקנות וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מקרי חקר רבים בחנו את התקשורת בעתות משבר. במקרים רבים חסר מידע סיסטמאתי ומסגרת תיאורטית לשם ניתוחם של מקרים אלה. פרספקטיבות פונקציונאליות ואובייקטיביות משמשות לעתים להבנת התנהגות תקשורתית, למרות שאלו יוצאות דופן בדרך כלל. הדבר נובע מכך, בין השאר, שבנושא זה עוסקות גישות רב-תרבותיות, אשר רלוונטיות לזמנן ואילו גישות כוללות ויציבות הינן נדירות ולא מפותחות דיין. בנוסף גם התפתחות התקשורת בשנים האחרונות והנגישות הרבה של אנשים לאינטרנט ולטלפונים ניידים, יוצרים אילוצים על התקשורת, אשר יכולה להסתיר עובדות שונות פחות מבעבר ועליה להתחרות עם דיווחים רבים מהשטח, אשר אינם תלויים כלל במוסכמות של כלי התקשורת כלפי מוסדות מדיניים (Falkheimer & Heide, 2006).

תגים:

מיסגור · משבר · תקשורת מגויסת · פטריוטיות · סדר יום · חדשות · חדשות חוץ · דעת קהל · סיקור מלחמות · סיקור · ישראל · צבא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התנהגות התקשורת במלחמת לבנון השנייה", סמינריון אודות "התנהגות התקשורת במלחמת לבנון השנייה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.