היישום אינו מחובר לאינטרנט

השיעים בלבנון-הנחשלות השיעית כזרז להקמת החזבאללה

עבודה מס' 068623

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התהליך שעבר על העדה השיעית בלבנון מאז עצמאות לבנון ועד התבססות החזבאללה בשגרת החיים בלבנון.

2,739 מילים ,17 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

היחס המקפח בתחומי החברה, הכלכלה והפוליטיקה אליו זכתה העדה השיעית, מאז קבלת העצמאות ועד ראשית שנות השמונים של המאה העשרים, הביא אותי לבחון את השאלה "האם הקמתו של ארגון החזבאללה נועדה לקדם את האינטרסים של העדה השיעית בלבנון, או שמא לקדם אינטרסים איראניים כאלה ואחרים?" כדי לענות על שאלה זו, אציג את מצבם של השיעים בלבנון טרם הקמת חזבאללה, אציג את מצבם בעקבות הקמת חזבאללה ואדגיש את התמורות שהקמת חזבאללה עשו למצבם. כלומר, אנסה להראות את התהליך שעבר על העדה השיעית בלבנון מאז עצמאות לבנון ועד התבססות החזבאללה בשגרת החיים בלבנון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. פרק א'- הגורמים והסיבות להקמת ארגון החזבאללה
3. פרק ב'- התמורות במעמדה החברתי, הכלכלי והפוליטי של העדה השיעית בלבנון בעקבות הקמת החזבאללה
4. פרק ג'- הביטוי התודעתי לשינויים שביצע חזבאללה בלבנון
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המהפכה האסלאמית באיראן שהגיעה לשיאה בחודש פברואר שנת 1979, עת הודח מהשלטון השאה ומונה תחתיו שלטון אסלאמי פונדמנטליסטי, היוותה את הצעד הראשון, המשמעותי, בדרך להקמת ארגון החזבאללה. המהפכה באיראן שהובלה על ידי אייאתאללה ח'ומייני גרמה לשינוי בהתייחסות השיעים לעולם הערבי ולסמליו. מסורת פוליטית של כניעה שיעית פינתה את מקומה למסר איראני חוצה גבולות לפיו יש לפעול כדי לעקור מן השורש את חוסר הצדק כלפי השיעים, ואף לעשות זאת בכוח הזרוע, אם אין ברירה אחרת(2). בתוך כך,כוהני הדת המהפכנים של איראן פרטו על מיתרי האמונה והאינטרסים המשותפים בינם ובין השיעים של לבנון והנחילו את המסר של השיעה החדשה לקהילה זו. הביטוי המעשי למהפכה האסלאמית באיראן ובניסיונות מנהיגיה לשפר את מעמדם של השיעים בעולם התבטאו ,בין השאר, בכך שרבים מחכמי הדת השיעים בעולם נשלחו ללבנון כשליחי האימאם ח'ומייני לטובת הפצת המסר המהפכני האיראני. כך החל להתבסס הקשר בין משטרו של ח'ומייני ובין הקהילה השיעית בלבנון(3).

תגים:

לבנון · שיעים · חזבאללה · ישראל · איראן · חיזבאללה · אסלאם · אירן · השפעה איראנית · עדות · מיעוטים · מזרחנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השיעים בלבנון-הנחשלות השיעית כזרז להקמת החזבאללה ", סמינריון אודות "השיעים בלבנון-הנחשלות השיעית כזרז להקמת החזבאללה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.