היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפלנגות במלחמת האזרחים בלבנון ויחסיהם עם הסורים

עבודה מס' 010440

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מעמדם,עמדותיהם ופעולתיהם של הפלנגות הנוצריות בזמן מלחמת האזרחים שהתחוללה בלבנון והיחס אל הסורים.

2,953 מילים ,6 מקורות

תקציר העבודה:

ראשי פרקים:
1. תקציר העבודה.
2. תולדות מלחמת האזרחים.
3. עיקרי הסכסוך.
4. סיכום העבודה.
5. ביבליוגרפיה.

מטרת עבודה זו היא לסקור את מעמדם, עמדותיהם ופעולותיהם של הפלנגות הנוצריים בלבנון בעת מלחמת האזרחים שהתחוללה בארץ, תוך התמקדות ביחסיהם עם הסורים.

המפלגות בעלות ציביון נוצרי מארוני והמילציות הקשורות בהן היו הכח העיקרי בקרב המארונים, וכללו את הפלנגות בהנהגת פייר גומייל, את "הלאומים החופשיים" בראשות כמיל שמעון, ואת המיליציה של סאלימן פרנג'יה שבצד תפקידו כנשיא המדינה פעל כמנהיג מארוני.
בקרב הנוצרים מילאה תנועת הפלנגות תפקיד עיקרי, הן במהלכים שהביאו לפרוץ המשבר והן במרוצתו. מאז היווסדה, באמצע שנות ה-30, פעלה תנועת הפלנגות לשמירת היישות הלבנונית כנגד אתגרים והתקפות מצד יריביה. מתנועת נוער בעלת אופי מיליטנטי, בעת היווסדה, היא הפכה למפלגה בעלת ציביון אזרחי בשנות ה- 50. המפלגה אימצה בראשית דרכה גישה מתונה יותר בשאלות פוליטיות ותרבותיות והטיפה להרפיית המתח בין הנוצרים למוסלמים ובין שכבות חברתיות אחרות במדינה.
לאחר שהצבא הלבנוני נכשל בניסיונו להלום בארגוני המחבלים באביב 1973, החלו הפלנגות לצבור נשק ולהכין את עצמם להתנגשות שנראתה כבלתי נמנעת. יחד עם זאת לא היו מהלכי הפלנגות מנותקים משאלות שוטפות של הפוליטיקה הלבנונית, כמו למשל הצעדים לקידום שאיפתו של ג'ומייל להיבחר לנשיאות, ורצונה של מפלגת הפלנגות למלא תפקיד מרכזי בקואליציות ממשלתיות. ההתנגשות בין הפלנגות לבין קבוצה המשתייכת לארגוני המחבלים, באפריל 1975 היתה אות לפתיחת מלחמת האזרחים(1).
עם התרחבות הלחימה בין המחנה הנוצרי לבין מחנות השמאל המוסלמיים היתה מיליציה של הפלנגות הכח העיקרי בצד הנוצרי. בתוך כך הגדילה מיליציה זו את מספר אנשיה, הפעילה מחנות אימונים נוספים ורכשה נשק, לרבות נשק כבד. שני בניו של ג'ומייל, בשיר ואמין, תפסו עמדות מפתח במפלגה וסייעו לאביהם. נראה היה כי במהלך קיץ 1975 השתכנעה הנהגת הפלנגות שלא תוכל לשמור על הגמוניה נוצרית בכל לבנון, והחלה חותרת לחלוקת המדינה. לפי תוכנית הפלנגות אמור היה המחוז הנוצרי להשתרע על פני הר הלבנון, אזורי החוף ומזרח ביירות.
לאחר המהפך שחל בעמדות סוריה באביב 1976 היה למפלגת הפלנגות תפקיד מרכזי בשיתוף פעולה בין המחנה הנוצרי לבין סוריה, והיא הביעה תמיכה בצעדיהם של שלטונות סוריה בלבנון. המהפך ביחסי הגומלין בין הסורים לפלנגות אירע במהלך משבר זחלה אשר הביא לעימות חזיתי בין שני הצדדים.
-------------------------------------------------------------------------------
1. ליטל אבי, "יסוד שלטון אסד בלבנון", עמוד 243.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפלנגות במלחמת האזרחים בלבנון ויחסיהם עם הסורים", סמינריון אודות "הפלנגות במלחמת האזרחים בלבנון ויחסיהם עם הסורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.