היישום אינו מחובר לאינטרנט

האינטרסים ומדיניותה של סוריה בלבנון בתקופת מלחמת האזרחים (1975-1990).

עבודה מס' 067427

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם האינטרסים הסוריים בלבנון, האם וכיצד הם הושגו במהלך מלחמת האזרחים בלבנון ומה הייתה מדיניותה של סוריה בלבנון בתקופת מלחמת האזרחים וכיצד יושמה.

7,219 מילים ,22 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

השאיפה הסורית להטיל את חסותה על לבנון נובעת ממכלול של אינטרסים חיוניים שיש לסוריה בארץ זו. ניתן לקבוע כי שלושים השנים שחלפו מאז קבלת עצמאותה של סוריה ועד למעורבותה במלחמת האזרחים הלבנונית, מעורבות שהגיעה לשיאה בפלישה הצבאית ביוני 1976, לא היו אלא מסכת ארוכה של חיכוכים והתמודדויות בין השתיים, על רקע מאמצים בלתי פוסקים מצד סוריה לממש את האינטרסים שלה בלבנון. אינטרסים אלה באים במשולב עם הרעיון הבסיסי של "אחדות סוריה ולבנון", אשר בא לידי ביטוי בנאומו של אסד מ- 1976, בו הדגיש כי "בהיסטוריה סוריה ולבנון הן מדינה אחת, עם אחד.. ודבר זה גורר ביטחון אמיתי משותף" (אשר דניאל מצטט מנאומו של אסד, רדיו דמשק, 20 ביולי 1976).
התמוטטות המדינה הלבנונית חייבה את סוריה להעריך מחדש את מדיניותה בלבנון, ובעיקר לשוב ולהגדיר את האינטרסים הסוריים בה, לרבות אלה הביטחוניים, הצבאיים- אסטרטגיים, הכלכליים והמדיניים.
בתוך כך, סוריה נגררה אל תוך המשבר הלבנוני, תחילה כמתווכת בין הצדדים היריבים, ולאחר מכן כצד המעורב ישירות בסכסוך הפנימי. המעורבות הסורית הלכה והעמיקה ממעורבות עקיפה ועד לכדי מעורבות ישירה ומאסיבית, שכללה פלישה צבאית ללבנון והשקעה מתמשכת של משאבים צבאיים וכלכליים ושל מאמץ מדיני, במידה רבה על חשבון יעדים לאומיים אחרים של סוריה (כמו המאבק להשבת רמת הגולן). מטרת מעורבות זו הייתה להשיג דומיננטיות ועמדת בכורה ולהותיר את לבנון חלשה ונתונה להגמוניה סורית (זמיר, 1981).
השאלות שאנסה להשיב עליהן בעבודה זו הן -
1. מהם האינטרסים הסוריים בלבנון, האם וכיצד הם הושגו במהלך מלחמת האזרחים בלבנון.
2. מה הייתה מדיניותה של סוריה בלבנון בתקופת מלחמת האזרחים וכיצד יושמה.
העבודה תתמקד בשנים 1970, מאז עלייתו של חאפט' אל אסד לשלטון בסוריה ועד לסיום מלחמת האזרחים והחתימה על ההסכם "לאחווה, לשיתוף פעולה ולתאום" ב-22 במאי 1991.

תוכן עניינים
מבוא
1. רקע
2. האינטרסים הסוריים בלבנון
3. המעורבות הסורית בלבנון
3.א. מדיניותו של אסד בלבנון עד פרוץ מלחמת האזרחים (1970-1975)
3.ב. המעורבות הסורים במלחמת האזרחים (1975-1990)
4. הישגיה של סוריה בהסכם טאאף ובהסכם האחווה, שיתוף הפעולה והתיאום"
5. באיזו מידה השיגה סוריה את מטרותיה בלבנון?
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שאיפתה המסורתית של סוריה להטיל את חסותה על לבנון נובעת משילוב של אידיאולוגיה הרואה בלבנון את "חלקה המערבי" של סוריה רבתי (כפי שתואר בפרק הקודם) ושל מכלול אינטרסים חיוניים - ביטחוניים, צבאיים כלכליים ומדיניים שיש לסוריה במדינה זו :
א. האינטרס הביטחוני :
האינטרס הסורי החיוני ביותר ללבנון היה, לפחות עד עלותו של חאפט' אל-אסד לשלטון היה האינטרס הביטחוני. על רקע המאבק המתמיד על השלטון ועל רקע חוסר היציבות הכרוני שאפיינו את חייה הפוליטיים של סוריה עד לתקופתו של אסד, הייתה מטרתם הראשונה של כל המשטרים שעלו לשלטון, שמירה על עצם קיומם ומניעת התגבשות של אופוזיציה חזקה נגדם.

תגים:

מלחמת אזרחים · לבנון · מדיניות סוריה · באשר אל אסד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האינטרסים ומדיניותה של סוריה בלבנון בתקופת מלחמת האזרחים (1975-1990). ", סמינריון אודות "האינטרסים ומדיניותה של סוריה בלבנון בתקופת מלחמת האזרחים (1975-1990). " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.