היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם הרב-תרבותיות נכשלה?

עבודה מס' 070751

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם מדיניות הרב-תרבותיות נכשלה, אל מול הציפיות ממנה ואל מול איכות החיים של האירופאים?

8,313 מילים ,25 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

המערב הפוסט-קולוניאלי קידם א רעיון הרב-תרבותיות. הרב-תרבותיות הייתה אמורה לקרב רחוקים, במיוחד בתרבותם, וליצור מגע בלתי אמצעי, של כבוד ועניין, בין הקבוצות השונות. בכך היה ניתן להכיר את השונה, לצאת נשכרים מההגירה מארצות באסיה ובאפריקה, שהמהגרים מהן יכלו להביא איתם ייחודיות תרבותית, מזון שונה ואטרקטיבי, ספרות, זמר, ריקוד ושאר מאפיינים תרבותיים. בנוסף, עשויים היו צעירי המהגרים להצעיר את היבשת המזדקנת ולתרום לכוח העבודה שנדרש בה.
עבודה זו תתמקד בהיבט ספציפי של רב-תרבותיות, שיבחן דגם זה כלפי אוכלוסיית מהגרים. שאלת המחקר תהיה, האם מדיניות הרב-תרבותיות נכשלה, אל מול הציפיות ממנה ואל מול איכות החיים של האירופאים?
בעבודה תוצג ספרות תיאורטית, שתציג את הדגמים השונים של קליטת מהגרים - אפליה, האחדה או רב-תרבותיות. הפרק השני יציג עמדות בעד והנגד רב תרבותיות. הפרק השלישי יתמקד ברב-תרבותיות והגירה - הגירה לאירופה, מדיניות ההגירה, שיתוף פעולה בינלאומי בנושא ההגירה ומודלים לאומיים של אינגרציה. הפרק הרביעי יתמקד במדיניות רב-תרבותית - ביקורת עליה והאם היא מצליחה לשרוד או נסוגה. הפרק החמישי יהיה בחינה של מקרה חקר. מתוך מספר כתבות עיתונאיות, יובאו דבריהם של שלושה מהחשובים והמרכזיים שבמנהיגי אירופה - אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, דיוויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה וניקולא סרקוזי, שהיה אז נשיא צרפת.
בעבודתי ארצה לטעון, שלמרות התקוות הרבות שתלו ברב-תרבותיות, היא כשלה. במקום ליהנות מהעושר של התרבויות, היא נוצלה במידה רבה על ידי קבוצות קיצוניות, שעשו שימוש במשאבים שהעניקה להם המדינה, מתוך מטרה ליצור רב-תרבותיות, ובהמשך התחזקו קבוצות אלו, עד שהפכו לאיום על תרבויות של המדינות ועל אוכלוסיייתן. התנהלות זו של אותן קבוצות עוררה את הלאומנות בקרב תושבי המדינות, כך שהימין הקיצוני מתחזק מצד אחד והמהגרים המוסלמים מנגד, עד שאירופה מתקרבת למלחמת תרבות.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: יחס של החברה לריבוי תרבויות
1.1. הדגם הדוגל באפליה גזעית/תרבותית
1.2. הדגם הדוגל בהאחדה תרבותית
1.3. הדגם הרב-תרבותי
פרק ב: רב-תרבותיות
2.1. התביעה הרב-תרבותית
2.2. הצדקת הרעיון הרב-תרבותי
2.3. ביקורת על רעיון הרב-תרבותיות
פרק ג: רב-תרבותיות והגירה
3.1. ההגירה לאירופה מאז תום מלחמת העולם השנייה
3.2. מדיניות ההגירה
3.3. רמת שיתוף הפעולה הבינלאומי ואינטגרציות באיחוד האירופי
3.4. מודלים לאומיים של אינטגרציה
פרק ד: מדיניות רב-תרבותית
4.1. ביקורת על המתודולוגיה
4.2. האם קיימת בפועל נסיגה מן המדיניות הרב-תרבותית
פרק ה: מקרה החקר - האם הרב תרבותיות באירופה נכשלה ?
5.1. אנגלה מרקל נגד המהגרים: הרב תרבותיות נכשלה לגמרי
5.2. ראש ממשלת בריטניה הכריז: "הרב-תרבותיות נכשלה"
5.3. הצרפתים של סרקוזי מעולם לא קיבלו את הרב תרבותיות
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

1.1. הדגם הדוגל באפליה גזעית/תרבותית
הדגם הדוגל בקיומה של אפליה על רקע גזעי או תרבותי, שואף לטפח היררכיה בין קבוצות ולשמר את האפליה על בסיס גזעי או תרבותי. דוגמה טובה למשטר כזה הוא שלטון האפרטהייד בדרום אפריקה או ההפרדה הגזעית שהייתה קיימת במדינות הדרום של ארצות הברית עד שנות ה-60 של המאה ה-20. בדרך זו מדרגת האליטה השלטת את האוכלוסייה, כשהאליטה מצויה במקום גבוה באופן מובהק לעומת הגזעים שמדורגים כנחותים יותר. אם נחזור לדוגמת האפרטהייד שהיה נהוג בדרום אפריקה, הרי שהלבנים ורבותם היו ברום הפירמידה, מתחת להם, בפער משמעותי, הצבעוניים, כמו הודים ומולטים למיניהם ובתחתית השחורים. ההירארכיה נועדה למצב את מעמדם של הגזעים השונים ולחזק אותו. בנוסף להירארכיה הייתה גם הפרדה פיזית בין הלבנים והשחורים, כשהמטרה בכך הייתה למצב ולשמר את נחיתותם של השחורים, כדי שלא יוכלו לשאוף ולהתקדם בהירארכיה החברתית או דרך ההירארכיה הפוליטית. (2)

תגים:

מהגרים · הגירה · אפליה · שוויון · רב תרבותי · האיחוד האירופי · מדיניות הגירה · אנגלה מרקל · גרמניה · סרקוזי · קמרון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם הרב-תרבותיות נכשלה?", סמינריון אודות "האם הרב-תרבותיות נכשלה?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.