היישום אינו מחובר לאינטרנט

המדינה הליברלית ו"רב תרבותיות"

עבודה מס' 062968

מחיר: 216.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת עמדת המחבר לגבי הרב תרבותיות תוך התייחסות למאמריהם של יונה ושנהב , תמיר ואוקין.

2,067 מילים ,6 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

הקונפליקט שנושא עימו נושא ה"רב-תרבותיות" זוכה לפופולאריות רבה היות והוא משפיע רבות על המדינה הדמוקרטית, השואפת מחד לשמור על זכויות הפרט של כל אחד מפרטיה, מאידך לאפשר חופש תרבותי לבעלי תרבויות שונות ומצד שלישי גם לשמר את הסולידאריות בקרב אזרחי המדינה. שתי השאיפות הראשונות, הליברליות ביסודן, רואות במדינה את המצע לרווחתו של הפרט וחירותו של הפרט במדינה תעמוד תמיד מעל לכל ערך אחר. החילוק בין שתי הגישות הללו הוא בכך שהראשונה דנה ברזולוציה של יחידים כאשר היא באה להעמיד במבחן את עמידתה של המדינה בעיקרון זכויות האדם, וכאשר פרט כל שהוא נפגע רואה בכך גישה זו מעילה של הדמוקרטיה בתפקידה. הגישה השנייה סוברת כי במסגרת חירות הפרט מחויבת המדינה להעניק לקבוצות מיעוט שונות בתוכה את החופש התרבותי גם במקרים בהם יהיו פרטים יחידים מסוימים ש"ישלמו" על כך מחיר אישי מסוים (במגבלות החוק). הגישה השלישית בעלת אספקט לאומי הרואה את המדינה כדבר הכרחי שיש לשמר את יציבותו ובמסגרת זו על הדמוקרטיה לשמר את ה"דבק" שמחזיק את החברה וליצור תרבות בעלת מכנה משותף רחב ככל האפשר גם אם יהיו פרטים ש"ישלמו" על כך באופן אישי.

בעבודה זו אציג את עמדתי לנושא ה"רב- תרבותיות", אציג את עמדתה של אוקין על פי מאמרה ""הרהורים על פמיניזם ורב- תרבותיות"1 ואפרוש את ביקורתי על המאמר. אעסוק בנושא ה"רב- תרבותיות" תוך התייחסות למאמריהם של יונה ושנהב , תמיר ואוקין.
--------------------------------------------------------------------------------
1. סוזן אוקין מולר, "הרהורים על פמיניזם ורב - תרבותיות", פוליטיקה, 1998 (1), עמ' 19-26.

מקורות:

אוקין מולר, סוזן. "הרהורים על פמיניזם ורב - תרבותיות", פוליטיקה, (1) 1998, עמ' 9-26.
ברגמן, שמואל הוגו. "מבחן האמת ב'", מבוא לתורת ההכרה, (ירושלים: הוצאת ספרים ע"ש מאגנס, האוניברסיטה העברית, תשל"ג), עמ' 46.
טאוב , גדי. "פוסט ציונות", המרד השפוף, (ישראל: הקיבוץ המאוחד, 1997), עמ'234.
יונה ושנהב, "המצב הרב תרבותי", תיאוריה וביקורת, כרך 17 , (סתיו 2000).
קלנר , יוסף. "הקדמה", פלורליזם, פנטיזם, כלליות- הקריטריון לאמת, הקריטריון למוסר, (ירושלים: נתיבות אמונה, תשס"א).
תמיר , יעל. "שני מושגים של רב תרבותיות". בתוך מנם מאוטנר, אבי שגיא ורונן שמיר, רב תרבותיות במדינה דמוקרטית ויהודית, (ת"א: רמות, 1998).

תגים:

ליברלית · מדינה · מיעוטים · פמיניזם · תרבות · תרבותיות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המדינה הליברלית ו"רב תרבותיות"", סמינריון אודות "המדינה הליברלית ו"רב תרבותיות"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.