היישום אינו מחובר לאינטרנט

רב תרבותיות או מלחמת תרבויות - ישראל במאה ה-21

עבודה מס' 068642

מחיר: 459.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה האם במדינת ישראל של המאה ה-21 קיימת רב-תרבותיות, או שמא דווקא מלחמת תרבויות.

7,090 מילים ,47 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

רב-תרבותיות הינו מושג שנולד בקנדה באמצע המאה ה-20, לאור הסכסוך שהתרחש בין דוברי האנגלית לצרפתית באשר לצביון המדינה. מתוך ויכוח זה על אורחות המדינה, סמליה ועוד נוצר מושג הרב-תרבותיות, מושג המייחס חשיבות ומכבד זהויות אוטנטיות של כל קהילה קיימת על בסיס מרחב היסטורי משותף (טיילור, 2003).
כאשר באים להכיר בתרבויות שונות הדרות תחת מדינה אחת ומבקשות הכרה הדדית בזהותן, יש להתייחס למשתנים הקשורים לרקע ההיסטורי של התרבות, של החברה בה אותה תרבות נמצאת ומתפתחת ושל יחסי הקבוצות בתוכה (נחתומי, 2003).
בישראל נתפס מושג זה בראשיתו כאיום על התרבות הממלכתית-לאומית (יונה ושנהב, 2005). לדברי החוקרים, רב-תרבותיות נמצאת בכל תחום חיים שנבחר. היא מצויה בתחומי החינוך, הבריאות, המשפט, הרווחה ועוד ומנסה להימנע מיצירת היררכיה והטמעה. אולם גישה זו לשוויון לא עלתה בקנה אחד עם הרצון ליצור תרבות ישראלית-יהודית אחידה, ובתחילתה של המדינה יצרה אפליה של אותן קבוצות שלא הסכימו לוותר על ערכיהן, שפתן וזהותן הייחודית לטובת היטמעות גלובאלית (יונה ושנהב, 2005).
מטרת עבודה זו היא לעמוד על השאלה האם במדינת ישראל של המאה ה-21 קיימת רב-תרבותיות, או שמא דווקא מלחמת תרבויות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. זהות, תרבות ורב-תרבותיות
2.1 תרבות ורב-תרבותיות
2.2 זהות ורב תרבותיות
3. זהות ורב תרבותיות במדינת ישראל
דוגמאות לרב-תרבותיות בישראל
קולנוע
4. האם רב-תרבותיות או מלחמת תרבויות
התנגשות הציביליזציות - התרבויות
עולים ומהגרים
דתיים-חילוניים
אשכנזים-מזרחיים
אירועי היום
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

רב-תרבותיות נוטה להצטרף למושג התרבות והתרבותיות, אולם האבחנה בין המושגים מציגה את ההזדמנויות לניתוח מעמיק יותר של מושגי הזהות, שוני בזהות ויצירת כיווני ניתוח חדשים למושג התרבות והחברה (Dhamoon, 2004). הואיל ומושג ה-"תרבות" הפך לנושא שכבר דשו והפכו בו עד שערערו את יסודותיו, מושג ה-"תרבותיות" מתמקד בידע החברתי המועבר ובהתנהגויות שאינן בעלות משמעות זהה לכל האנשים.

תגים:

אזרחות · דו קיום · מדינה · פערי אזרחות · שסעים · החברה הישראלית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רב תרבותיות או מלחמת תרבויות - ישראל במאה ה-21", סמינריון אודות "רב תרבותיות או מלחמת תרבויות - ישראל במאה ה-21" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.