היישום אינו מחובר לאינטרנט

מה מתרחש בעולם ההייטק ושוק העבודה בישראל עקב הגלובליזציה

עבודה מס' 070733

מחיר: 499.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מצבם של העובדים המאוגדים במדינת ישראל לאור תהליכים גלובאליים וצמצום מעורבות המדינה בכלכלה ובשוק התעסוקה בישראל.

6,177 מילים ,25 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

בעבודה אעסוק במצבם של העובדים המאוגדים במדינת ישראל לאור תהליכים גלובאליים וצמצום מעורבות המדינה בכלכלה ובשוק התעסוקה בישראל. כמו-כן אבחן את השפעתה של שיטה זו על שוק העבודה בישראל ואתמקד במצבם של העובדים המאוגדים במשק לנוכח התוצאות מהגלובליזציה ומהשיטה הניאו ליברלית. שוק העבודה ובכלל העולם הכלכלי נמצאים בתהליכי שינוי מתמידים. עולם של סחר חופשי, גלובליזציה, הפרטה, מעבר חופשי של סחורות וכח עבודה, ניידות עובדים ושיטות העסקה שונות. כל אלו מאיימים על קיומן של התארגנויות עובדים, ארגוני עובדים נחלשים והמעסיקים מנצלים זאת. הגלובליזציה נטרלה את חופש ההתארגנות והשביתה של העובדים ואת מקומה של העבודה המאורגנת תפסו חוזים אישיים ואינדיבידואליזם. הסגידה לכוחות השוק הפרה את האיזון בין עבודה להון, וזכות היתר הניהולית מכתיבה כללי התנהגות בעבודה, ובכך יחסי העבודה בישראל הפכו עם השנים למצב שבו קיים צמצום מעורבותה של המדינה בשוק העבודה מה שהביא לירידה במספרם של העובדים המאוגדים בישראל, הרעה בתנאי השכר ובהטבות הנלוות, עלייה במספר עובדי קבלן, הוצאת מכרזים הפוגעים בתנאי העובד, האם ישנה ירידה בכוחו של האיגוד המקצועי ועוד.
יש הרואים את הגלובליזציה כתהליך חיובי ויש המטילים ספק במשמעותו ורואים בו תהליך של אמריקניזציה ולא יותר. התהליך נוגע בתחומים רבים: תקשורת, תרבות, כלכלה, עבודה ועוד, אולם יש חוקרים הטוענים כי הוא מוגבל ואינו שוויוני בהשפעתו. אני משערת כי יישנו קשר חיובי בין המאפיינים של השיטה הכלכלית-חברתית והגלובליזציה והתגברות לבין ירידה במספר העובדים המועסקים בישראל, ריבוי במספר עובדי הקבלן והרעה בתנאי השכר וההעסקה של העובדים המאוגדים בישראל.
בנוסף אבחן גם את ענף ההיי טק היה בתאוצה נהנו העובדים מהטבות שונות וכאשר הוא בדעיכה העובדים מוצאים עצמם מפוטרים, ומכאן בא השאלה מה עדיף הסכם קיבוצי או חוזה אישי בענף הייטק?, ומכאן שגם בענף זה הגיע הזמן שיתחילו להזדקק להגנות הקיבוציות", אולי לא חזיון שנות 2001 אבל ביטוי חד ליחסי הביקוש וההיצע תוך רמיזה ברורה למי טוב ומתי.

שאלת המחקר תבחן :
בעקבות השינוי בשנים האחרונות בתהליך הגלובליזציה, איך זה בא לידי ביטוי בענף הייטק ובכלל המשק בישראל?
המחקר יתבסס על הגישה האיכותית ויאסוף עובדות ונתונים העשויים להרחיב את הידע הקיים במחקר על אודות התופעה הנחקרת. במהלך העבודה אנתח מקורות שונים, בהתייחס לנקודות הרלוונטיות לנושא הנחקר.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: סקירה כללית של יחסי עבודה בישראל
פרק 2: מצבים של העובדים המאורגנים בישראל
פרק 3: גלובליזציה והשפעתה על הכלכלה
פרק 4: הגלובליזציה ושוק העבודה בישראל
פרק 5: מה הביאו איתם הסכמים קיבוציים בענף ההייטק לעובדים?
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

במודל הניאו ליברלי היה כרוך גם שינוי בסיסי ביחסי הכוח בין המעמדות, וביניהם לבין המדינה. שקיעתה של ההסתדרות, היחלשות המערכות של משא ומתן קיבוצי על שכר ותנאי עבודה, התרחבות ההעסקה על פי חוזים אישיים, פרגמנטציה הולכת וגוברת בין עובדים שמועסקים בסקטורים כלכליים שונים, צמיחת צורות העסקה חדשות באמצעות חברות כוח אדם וחברות קבלניות, גידול בשיעור העובדים המועסקים במשרות חלקיות, מדיניות של הסרת הגנות חוקיות על העובדים וצמצום ההגנה מפני כוחות השוק שמדינת הרווחה מעניקה להם - כל אלה הביאו למגמה ברורה של היחלשות ארגונית ופוליטית של העובדים, הן מול המעסיקים והן מול המדינה.

תגים:

הייטק · קביעות · ניידות · תחלופת עובדים · הסכם הקיבוצי · מחויבות · עובדים · זכויות עובדים · ליברליזם · תעסוקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מה מתרחש בעולם ההייטק ושוק העבודה בישראל עקב הגלובליזציה ", סמינריון אודות "מה מתרחש בעולם ההייטק ושוק העבודה בישראל עקב הגלובליזציה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.