היישום אינו מחובר לאינטרנט

דיני עבודה - העסקה פוגענית כלפי עובדי קבלן

עבודה מס' 070729

מחיר: 499.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד באה לידי ביטוי העסקה פוגענית כלפי עובדי קבלן בישראל של שנות ה-2000?

10,283 מילים ,44 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

בישראל, בה שיעורי העסקה באמצעות חברות כ"א הם מן הגבוהים בעולם, מוסדר הנושא בחוק "העסקת עובדי קבלני כ"א" אשר קובע כי עובד שהועסק על ידי קבלן כוח -אדם נשאר עובד של הקבלן כשבינהם שוררים יחסי עובד -מעביד.
סעיף 12א' אשר נוסף לחוק בשנת 2000, נולד על מנת להטיל מגבלות ולצמצם את צורת העסקה זו. התיקון קובע כי צורת העסקה זמנית באמצעות חברת כוח אדם עשויה להידרש לעתים למקום עבודה מסוים, אך יש לוודא שאין צורת העסקה זו מחליפה צורת העסקה סדירה וקבועה. ואכן, סעיף 12א' לחוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם נועד לוודא כי עובדים מועסקים באמצעות קבלני כוח אדם אך ורק לצורך ביצוע עבודות זמניות.
לצורך כך נקבע בחוק כי לא יועסק עובד של קבלן כוח אדם אצל מעסיק בפועל תקופה העולה על תשעה חודשים רצופים, וכי במקרה של העסקה כזו יראו בעובד כעובד של המעסיק בפועל. ואולם, בשוק העבודה התפתח מנהג של פיטורי עובדים בסמוך לתשעת חודשי ההעסקה הראשונים, כדי להימנע מקליטת העובד אצל המעסיק בפועל, אשר מצדו מעסיק עובד זמני אחר במקום העובד שפוטר.
החוק שנועד למנוע צורת העסקה זמנית לאיוש משרות קבועות מחטיא את מטרתו וכתוצאה מכך, העובדים מוצאים עצמם במרוץ לתחתית בסיומו הם נאלצים לעבוד בצורות העסקה ארעיות ונותרים ללא זכויות. תיקון החוק אשר היה אמור להגן על עובדי הקבלן, בפועל החליש את האוכלוסיות המוחלשות ביותר אלו הזקוקות להגנה יותר מכל אוכלוסייה אחרת.
בעבודה זו אבחין בין סוגים שונים של העסקת עובדי קבלן אשר מתקיימים בישראל (קבלן כ"א, קבלן שירותים ומיקור חוץ) תוך התמקדות באופן העסקה זו והיותה פוגענית וכן כלפי מי היא מופנית לרוב. אתן דגש מרכזי על זכויותיהם של עובדי קבלן והחוקים המגינים עליהם ואבחן עד כמה הם באמת מגינים עליהם והאם באמת ישנה אכיפה לזכויות אלו. אילו זכויות נפגעות לרוב כתוצאה ממערכת יחסי עבודה מורכבת המתקיימת ביניהם לבין המעסיק בפועל ולבין המעסיק ששולח אותם לבית העסק.
בפרק הראשון אציג מהם עובדי קבלן, איך נוצר מעמד זה של עובדים והתמורות החלו בתחום
בפרק השני אפרט על העסקה פוגענית, ממהי העסקה ומהו ניצול במקום העבודה
בפרק השלישי אציג את החוקים הקיימים בתחום ומנגד את המציאות עבור אותם עובדי קבלן
ואדון בפער הגדול הקיים בין המצב דה יורה לעומת המצב דה פקטו
בחלק הסיכום אציג את מסקנותיי.

שאלת מחקר: כיצד באה לידי ביטוי העסקה פוגענית כלפי עובדי קבלן בישראל של שנות ה-2000?

שיטת המחקר: בכוונתי להתמודד עם שאלת המחקר ע"י ניתוח מאמרים אקדמיים,סיקורים חדשותיים וספרות מחקרית אשר נערכו בעשור האחרון תוך הצלבה עם חוקים ופסקי דין רלוונטים ובחינת הפער בניהם.

השערת המחקר היא שהמסגרת החוקית הקיימת במדינת ישראל מספיקה להבטחת תנאי העסקה סבירים לעובדי קבלן אך הממשלה וגופים ציבוריים אחרים יוצרים חסמים עוקפים, פורמליים ואחרים כדי לחסוך בעלויות העבודה כולל על חשבון הזכויות הסוציאליות של אותם עובדים.

תוכן העניינים:
מבוא
מתודולוגיה
שאלת מחקר
שיטת מחקר
פרק ראשון: עובדי קבלן
מבוא
עובדי קבלן סיקור כללי
עובדי כוח אדם ועובדי מיקור חוץ
פרק שני: העסקה פוגענית
מבוא
מהי העסקה פוגענית?
הרקע להתפתחות העסקה פוגענית בישראל
ניצול ואפליה במקום עבודה
פרק שלישי: הלכה ומעשה
מבוא
חוקי מגן
התשתית החוקית להעסקת עובדי קבלן
הפער בין הלכה למעשה
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חברות כוח האדם הוקמו על מנת לספק עובדים לעבודות זמניות, עובדים מחליפים, לתקופה זמנית, אך מעסיקים רבים, ובכללתם המדינה עשו שימוש לרעה בתבנית עבודה זו מאחר ושמו לנגד עיניהם אג'נדה נוספת והיא הוזלת עלויות העובדים, עלידי העסקת עובדי קבלן בתנאים נחותים מאלה אשר היו נותנים לעובדים הקבועים. בצורה זו נצרו במקום העבודה שני מעמדות של עובדים: עובדיו של המעסיק בפועל, הנהנים מתנאי עבודה משופרים המעווגנים בהסכמים קיבוצים ועובדי קבלן, שתנאי עבודתם נקבעים על ידי מעסיקם הפורמלי, והם בדרך כלל נחותים משמעותית מאלה שניתנים לעובדיו של המעסיק בפועל.

תגים:

עובדי קבלן · יחסי עבודה · כלכלה · עובדים · חוקים · מדינה · תנאי העסקה · פסקי דין · חוקי מגן · מיקור חוץ · כוח אדם · יחסי עבודה · שוויון · ניצול · זכויות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דיני עבודה - העסקה פוגענית כלפי עובדי קבלן", סמינריון אודות "דיני עבודה - העסקה פוגענית כלפי עובדי קבלן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.