היישום אינו מחובר לאינטרנט

תנאי העסקת העובדים הזרים לעומת תנאי העסקת ישראלים

עבודה מס' 065199

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מדוע ישנו פער בין רמות השכר ומהי עמדת המחוקק ועמדת הציבור והמעסיקים לגבי פערי השכר.

4,077 מילים ,22 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

המונח "עובדים זרים ללא היתר" מתאר אוכלוסיה על פי המאפיין העיקרי: עובדים מארצות רחוקות שאין להם היתרי עבודה הנדרשים עפ"י החוקים המקומיים. כינויה של קבוצה זו: "Invisibel Migrants", מבטא את קשיי מדידת התופעה והערכת ממדיה הן מבחינה כמותית והן מבחינת מאפייניה האחרים.
המודעות לתופעת ניצול העובדים הזרים נמצאת זה מכבר על סדר היום הציבורי: קיימת הכרה במרכזיות התופעה והשלכותיה הכלכליות בטווח הקצר, ובהשלכות החברתיות ערכיות של העסקת עובדים זרים בטווחי זמן ארוכים יותר לאור העבודה כי רובם מנוצלים וחיים בתנאים קשים. על בולטות הנושא בשיח הציבורי ניתן ללמוד מריבוי הידיעות, כתבות, מאמרים וחוות דעת המתפרסמים בתקשורת היומית הכתובה והאלקטרונית. לעומת זאת, הקהילה המחקרית נתפנתה לעסוק בסוגיה מאוחר יותר. רוב העבודות שנעשו הינן כתבי עמדה ומסמכי מדיניות ופחות - במחקר בסיסי(1).
לצד הגידול במודעות לבעיה מסתמנת מגמה של ירידה ברמת הפתיחות, הסובלנות והנכונות לקבלת עובדים זרים ע"י האוכלוסייה המקומית(2). ירידה זו מתגלה בעיקר בהחלשות נכונות עובד מקומי לעבוד לצד עובדים זרים במקומות עבודה משותפים, וכן ירידה בנכונות לחלוק מגורים בשכנות לעובדים זרים. כמו כן, גוברת הנטייה לראות בעובדים זרים אחראים לגידול באבטלה ובשיעורי הפשיעה בישראל.

ישנן עמותות רבות העוזרות לעובדים זרים ומספר המקרים בהם מנצלים אותם ללא תשלום שכר עבודה, פחת בשנים האחרונות. עם זאת שכר העובדים הזרים בישראל נמוך משכר העובדים הרגילים, והשאלה היא מה עמדת המחוקק הישראלי והמוסדות בישראל האמורים לסייע לו; מה עמדת הציבור והמעסיקים ומדוע ישנו פער בין רמות השכר.
---------------------------------------------------------------------
1. אמיר ש. (1999), השפעת כניסתם של עובדים זרים לענף הבנייה - מתוך "הפועלים החדשים עובדים ממדינות זרות בישראל" עמוד 4
2. נתנזון (1999), עמוד 90-102.

ראשי פרקים:
1. מבוא
1.1 תאור הנושא
1.2 מטרת העבודה
2. נתונים דמוגרפיים
3. מדיניות הממשלה והחקיקה
3.1 החקיקה
3.2 השירותים החברתים
4. עמדת ההסתדרות
5. יתרונות הגמישות התעסוקתית
5.1 הסיבות לניידות עבודה
5.2 תרומת העובדים הזרים לשוק העבודה
6. חלות חוקי העבודה על העובדים הזרים והשואה לישראלים
7. סיכום העבודה
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מדיניות הממשלה מאופיינת בהתעלמות חלקית מן הבעיה ובחוסר רצון לבחון את השפעותיו ארוכות הטווח של התהליך.
בסוף שנות השמונים הפך משבר ה"פועלים האורחים" באירופה לידיעה מופצת ברבים. ומבקר המדינה תאר מבעוד מועד, בדו"חותיו משנת 1986 ומשנת 1990 , אך הטיפול הלקוי של השלטונות הישראליים בנושא (קונדור, 1997). למרות התראות מוקדמות אלה לא נעשה דבר כדי לקדם את פני התהליך הצפוי. המפנה בגישת המדינה לבעיה חל ב- 1996, בעקבות דו"ח מבקרת המדינה מס. 46 , שפורסם באותה שנה ואשר כלל ביקורת והערכה מספרית של 100 אלף זרים לא חוקיים, על פי הערכת משרד הפנים.

תגים:

עובד · בנייה · מהגרי · עבודה · זכויות · תנאי · עבודה · ניצול · פער

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תנאי העסקת העובדים הזרים לעומת תנאי העסקת ישראלים", סמינריון אודות "תנאי העסקת העובדים הזרים לעומת תנאי העסקת ישראלים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.