היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם מוסרי לרכוש מחברות המעסיקות ילדים בתנאי ניצול

עבודה מס' 065690

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת נושא העסקת ילדים בתנאים קשים בארצות העולם השלישי ובארצות הלא מפותחות, כחלק מהתעשיה המערבית.

7,442 מילים ,8 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את נושא העסקת ילדים בתנאים קשים בארצות העולם השלישי ובארצות הלא מפותחות, כחלק מהתעשיה המערבית, קרי האם מוסרי לרכוש מחברות אלו וכך להגביר את העסקת הילדים, או שניתן להתעלם מהנושא, היות והילדים משתכרים למחייתם ולמחיית משפחתם.

בארצות רבות בעולם קיימות עדויות על העסקת ילדים. הסיבות לכך הן כמה (Chan, 1999):
* ילדים רבים חיים ללא משפחה מסודרת, גרים ברחובות וכד' וזוהי הדרך היחידה שלהם להמשיך את חייהם. בארצות אלו לא קיימת תמיכה סוציאלית, בעיקר בשל המצב הכלכלי הרעוע.
* משפחות רבות לא יכולות לכלכל את בני המשפחה, גם בצרכים הבסיסיים ביותר (אוכל וכד'). עזרת הילד פותרת בעיות אלו.

אפשרות נוספת של העבדת ילדים היא ע"י המשפחות עצמן. ראש משפחה המתקשה, לדוגמא, לעבוד לבדו בחקלאות, מגייס לעזרתו את כל בני הבית. במקומות רבים בעולם העסקה זו אינה אסורה היות וחזקה על השלטונות כי הילדים לא מנוצלים.

כאשר אנו מביטים בחברה הישראלית לדוגמה, גם משפחה מתחת קו העוני לא מצדיקה עבודה של ילדים בגילאים אלו ולשם כך יש מוסדות רווחה וקצבאות ואין כמעט אפשרות שילדים בגילאים אלו "יתגלגלו" ברחוב. אך בארצות כמו הודו ישנם מיליוני ילדים המופקרים לגורלם כמעט מרגע לידתם, ואם לא יעבדו ידרדרו כמו הוריהם לסמים , פשע וזנות. ע"י כך שנעסיק אותם אנו בעצם נותנים להם מסגרת, הופכים אותם ליצרניים לחברה ,מספקים להם צרכים בסיסיים ומרחיקים אותם מהפשע.
גם בישראל קיימת עבודת נוער, אולם תחת פיקוח. הדבר מותר בעיקר בחודשי הקיץ, מאותן סיבות שבשלהן מעסיקים ילדים בכל העולם- רצון למנוע מהם שוטטות בחודשי החופש, וכתוצאה מכך ביצוע מעשים לא נאותים. גם בישראל יכול להיווצר מצב של העבדת ילדים בעבודות לא מתאימות, הנוגדות את החוק כדוגמת סבלות, המותרת עד משקל מסוים(1).
המצב האידיאלי הינו, כמובן, לא לאפשר לילדים לעבוד בעבודות האסורות ולדאוג לחינוכם וללימודיהם. מאידך, אין אפשרות לאכוף את החוקים בנוגע להעסקת ילדים ולחינוך חובה, ללא מתן פתרון אלטרנטיבי לבעיות הכלכליות האמיתיות של ילדים אלו ומשפחותיהם, בעיקר במדינות העולם השלישי. עקב מציאות זו, חובה עלינו להבטיח שהצרכים הבסיסיים של ילדים אלו ומשפחותיהם ימולאו לפני שנוכל לאכוף את החוקים. אם העוני הקיצוני, כפי שקיים במדינות אלה יעלם, חלק גדול מהצורך בילדים עובדים יעלם מאליו.
--------------------------------------------------------------------
1. "ילדים מנוצלים", נעמת, יולי 1995.

ראשי פרקים:
1. מבוא
1.1 מטרת העבודה
1.2 הצגת נושא
2. תיאורים אודות עבודת הילדים
2.1 נתונים
2.2 תיאורים אודות תנאי ההעסקה
2.3 החקיקה בארצות הלא מפותחות
2.4 הפעילות על ידי האומות המפותחות
2.5 מדוע הדבר מזיק לילדים
3. דיון תיאורטי
3.1 עקרונות הכלכלה הקלאסית
3.2 רלטביזם מוסרי
3.3 קבלת החלטות בארגון
3.4 תועלתנות אקט
3.5 תועלתנות-כלל
3.6 הציווי המוחלט לפי קאנט
3.7 גישת בעלי העניין
4. פתרונות אפשריים
4.1 הבעייתיות של הפירמה הבודדת
4.2 מה עושים כשאין חוק
4.3 האם יש לשקול התערבות ממשלתית?
4.4 מודל חמשת העקרונות
4.5 פתרון ע"י הסגולה הטובה
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי נתוני ארגון העבודה הבינלאומי 88 מליון מילדי העולם בגילאים 11- 15 עובדים כיום כדי שם עצמם ובני משפחותיהם לא יסבלו חרפת רעב מספר זה אינו כולל רוכלי רחוב, ילדים העובדים בבתיהם או ילדים החיים ברחוב, כשהם גונבים ומשנוררים אוכל וסם להרחה. כמו כן אין המספר האמור כולל ילדים מתחת לגיל 11 שנה שגם הם חלק מכח העבודה בעולם. מנהלי קרן החינוך לילדים של האו"ם UNICEF) ) אומרים שאם מביאים בחשבון קבוצות אלו מתברר כי מספר הילדים המנוצלים בצורה אכזרית והמנהלים חיי בגרות בטרם עת, מגיע למאות מיליונים.

תגים:

ארצות · מפותחות · מתפתחות · ארגון · עולם · שלישי · ניצול

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם מוסרי לרכוש מחברות המעסיקות ילדים בתנאי ניצול", סמינריון אודות "האם מוסרי לרכוש מחברות המעסיקות ילדים בתנאי ניצול" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.