היישום אינו מחובר לאינטרנט

האחריות המוסרית של חברות המעסיקות עובדים דרך חברות קבלן

עבודה מס' 069238

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בנושא על פי עקרונות המוסר.

5,698 מילים ,11 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בעבודה זו נעסוק בנושא שלאחרונה עלה לכותרות, נושא של העסקת עובדי הקבלן בישראל. לאחרונה נושא זה הפך "בוער" בחברה הישראלית גם כתוצאה מהמחאה החברתית המתמשכת שפרצה בקיץ 2011. השביתות הרבות של סקטורים שונים בחברה הישראלית כגון: אחיות, רופאים, עובדי נמל ,עובדים סוציאליים, עובדי הרכבת ועובדי הקבלן הן כולן חלק מהמחאה הזו. התלונה העיקרית הנשמעת מפי מעמד הביניים, שהוא השחקן המרכזי במאבק זה, היא כי המחירים גבוהים והמשכורות נמוכות, באופן שלא מאפשר לאדם הממוצע לנהל אורח חיים הגון. בעבודה זו בחרתי להתמקד אולי בחוליה הכי חלשה ברשימה זו, עובדי הקבלן.
עובדי הקבלן בישראל מועסקים כמעט בכל תחום אפשרי, בין השאר הניקיון, אבטחה, חקלאות ואפילו היי-טק.
עובדי הקבלן נמצאים בתווך של הסדרי העסקה אשר כוחות השוק עלולים להביא בפגיעה בהם, כפי שיפורט במהלך העבודה. הסדרי העסקה אלו מורכבים ממערכת יחסים "משולשת" המתייחסת לקבלן, צרכן השירות ולעובד עצמו. במסגרת זו נחתמים שני חוזים נפרדים- האחד בין מזמין השירות ובין חברת הקבלן (חוזה מסחרי), והשני בין העובד לחברת הקבלן (חוזה העסקה).

עבודה זו תתמקד באוכלוסיית העובדים הלא מקצועיים, אוכלוסייה אשר, על פי הנחת המחקר הראשונית, היא הנפגעת העיקרית מהתופעה בעיקר בגלל חוסר ב"קלפי מיקוח" אל מול חברות הקבלן. עובדים אלו לרוב הם החלשים ביותר בחברה ואין להם את הכוח לעמוד על זכויותיהם בשל החשש מפיטורים, ובייחוד בעולם העבודה הנוקשה של מדינת ישראל.
נעמוד על האחריות המוסרית של החברה המקבלת שירותי קבלן חיצוני כלפי העובדים שהיא מקבלת לשורותיה(3). תופעת עובדי הקבלן היא תופעה שהולכת ומתפשטת בעולם בכלל ובישראל בפרט . העבודה תדון בבעייתיות שבנושא העסקת עובדי הקבלן מבחינה חוקית, מוסרית, וכלכלית. נדון בבעייתיות שיוצרת התופעה בכל הנוגע למעמדות העובדים, תנאי העבודה הנוצרים כתוצאה מכך ומיהם המרוויחים והמפסידים העיקריים מהמצב.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. השערת המחקר
3. פרק כלכלי
3.1 עובדי קבלן - סקירת מצב כלכלית
3.1.1 היקף התופעה
3.1.2 סיבות להתרחבות התופעה
3.2 ביקורת על הנחות היסוד של הכלכלה הקלאסית
4. פרק חוקי
4.1 ריסון חיצוני
4.2 ריסון פנימי
5. פרק מוסרי
5.1 יישום עקרונות המוסר בשאלת העסקת עובדי קבלן
5.2 מיתוסים על עולם העסקים
6. הצעות לפתרון לבעיה המוסרית
7. סיכום
8. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

בשוק חברות כוח האדם יש אינטרס כלכלי רב הסיבה לכך שיש בשוק זה הרבה ביקוש מבחינת מעסיקים ועובדים, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נכון לחודש פברואר 2011 מועסקים בענף זה כ- 250,000 עובדים ישראלים(12).

תגים:

עובדי קבלן · מוסר ועסקים · outsourcing · מיקור חוץ · העסקה · שוק העבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האחריות המוסרית של חברות המעסיקות עובדים דרך חברות קבלן", סמינריון אודות "האחריות המוסרית של חברות המעסיקות עובדים דרך חברות קבלן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.