היישום אינו מחובר לאינטרנט

האחריות המוסרית של חברות הסיגריות

עבודה מס' 068009

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח על פי תיאוריות בתחום המוסר בעסקים.

5,026 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

נושא הסכנות הבריאותיות שבעישון בשנים האחרונות מהווה כחלק מסדר היום הציבורי.
הציבור מוטרד מאוד מהגידול המשמעותי במספר האנשים ברחבי העולם הצפויים למות ממחלות שמקורן בעישון ונגרמות עקב העישון.
ב- 10 השנים הבאות, צפויים כ- 100 מיליון אנשים ברחבי העולם למות ממחלות הנובעות מעישון, יותר מאשר הסך הכולל של אנשים המתים מאיידס, שחפת, תאונות דרכים, סיבוכי לידה, רצח והתאבדות גם יחד. הטבק הוא הגורם הדומיננטי ביותר במחלות בריאותיות.

לא די שמספר מקרי המוות מעישון נמצא בעלייה משמעותית אלא גם שהמספרים המוחלטים של כל מקרי המוות, הנגרמים מסרטן, נמצא בעלייה מדאיגה אף הוא. ההצלחה שלנו במלחמה נגד גורמי המחלות מופרע באופן משמעותי על ידי עול המחלות הנגרמות מעישון. עד שנת 2020 שליש מכל מקרי המוות ברחבי העולם, יגרמו על ידי עישון טבק.
כמובן שכל מקרי המוות הללו יוצרים דילמה עצומה לתעשיית הטבק - הרי מדובר בהפחתה שנתית בבסיס הלקוחות. כל שנה, התעשייה צריכה לפתות ולגרום להתמכרות של עוד 5 מיליון מתבגרים רק כדי לחדש את בסיס הלקוחות שלה.

יצרניות הסיגריות מתעלמות מהנזקים הבריאותיים הנגרמים לאדם תוך ראיית מקסום הרווח, כלומר השמת דגש על שיקולים כלכליים ולא על שיקולים מוסריים.
לאור הגידול בצריכת מוצרי הטבק והבהלה העולמית מנזקי העישון אבחן בעבודתי את שאלת האחריות המוסרית של חברות הסיגריות לציבור.
הכלכלה הקלאסית מציבה מיתוסים על עולם העסקים. הדוגלים בתורתו של סמית יטענו שאין לבחון את האחריות המוסרית כיוון שהעולם הכלכלי נטול ממניעים מוסריים, לכן ראשית נפריך את המיתוסים הקיימים על עולם העסקיים.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק כללי
פרק חוקי
פרק מוסרי
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מיתוס העסקים בלא מוסר- לפי המיתוס עולם העסקים הוא א-מוסרי כלומר המוסר לא רלוונטי לגביו ועל חברות הסיגריות לפעול רק על פי היצע וביקוש, כיוון שהביקוש למוצרי טבק גדל יש לספק אותו . חברות הסיגריות רודפות אחר טובתן העצמית ומשווקות את המוצר על פי שיקולים כלכליים תוך התעלמות משיקולים מוסריים וחברתיים. הן טוענות שציבור המעשנים מודע לנזק הנגרם כתוצאה מעישון ובכל זאת בוחר מרצונו החופשי לעשן. לכן כשיש ביקוש הן מספקות את ההיצע וזאת למרות העובדה שהן יודעות שהמוצר שלהן גורם לנזקים חמורים למעשנים ולסובבים אותם. עם זאת ניתן לראות שבכך שחברות הסיגריות מסתירות ומסלפות עובדות לאורך שנים הן בעצם מבצעות "רחיצה מוסרית", הן טענו שעישון הוא בעצם סוג של הנאה לא מזיקה והניקוטין בעל אפקט מרגיע ולא ממכר.

תגים:

מוסר בעסקים · מוסר ועסקים · טבק · עישון · סיגריוץ · מעשנים · עישון פסיבי · עישון אקטיבי · חברות סיגריות · יצרניות סיגריות · עשן · חור באוזון · משרד הבריאות · אזהרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האחריות המוסרית של חברות הסיגריות", סמינריון אודות "האחריות המוסרית של חברות הסיגריות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.