היישום אינו מחובר לאינטרנט

חברות הסיגריות: הדילמה- מוסר ועסקים

עבודה מס' 070129

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ודיון מוסרי בקשר לייצור ושיווק הסיגריות.

9,882 מילים ,24 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מרבית המעשנים ברחבי מדינות העולם מודעים במידה רבה להשפעות הבריאותיות השליליות אשר עלולות להיגרם כתוצאה מטבע פעולת העישון. מעבר לכך, סוגיית העישון זוכה גם לתשומת לב רבה מצד הממשלות והמערכת החוקית, כך שלמעשה ניתן לומר שקיימים כיום תחליפי מוסר שתכליתם להסדיר ולאזן השפעות שליליות אלה. עם זאת, תחליפי מוסר אלה נתפסים כ"חסרי שיניים" לנוכח לחצים פוליטיים וכלכליים שמפעילים יצרני הסיגריות ברחבי העולם. כשהם נהנים מהכנסות של עשרות מיליארדי דולרים בשנה, מנתבים יצרני הסיגריות משאבים רבים בכדי לממן לובי אקדמאי המציג השלכות בריאותיות מתונות יותר. בנוסף, יצרנים אלו גם מחזקים בצורה משמעותית את מערך השיווק והפצת הסיגריות בקרב אוכלוסיות מעוטי יכולת במדינות העולם השלישי, ובכך מציבים סימן שאלה גדול סביב סוגיית המוסר.

מטרת עבודה זו היא לבחון ולנתח בצורה אינטגרטיבית את סוגיית העישון בראי עקרונות המוסר העסקי. באופן ספציפי יותר, עבודה זו עוסקת בשאלה האם זה ראוי לייצר ולשווק סיגריות בשעה שמוצרים אלה עלולים לגרום לבעיות בריאותיות בלתי הפיכות ואף למותם של בני אדם?

בכדי לבחון שאלה זו אציג מספר פרקים: בשני הפרקים הראשונים אציג את הרקע הכללי של שני ההיבטים הנחקרים בעבודה זו - נזקי העישון הבריאותיים כבבואה לסוגיית המוסר, וצמיחתה הכלכלית של תעשיית הטבק כבבואה לעסקים. בפרק השלישי, אמקד את הדיון בדילמת המוסר והעסקים של תעשיית הטבק תוך התייחסות לסוגיות מוסריות אקטואליות ובהם פרסום מוצרי הטבק והפצתן במדינות העולם השלישי. בפרק הרביעי של העבודה אערוך ניתוח ודיון מוסרי בקשר לייצור ושיווק הסיגריות. למרות שסוגיה זו נבחנת בספרות האקדמית בעיקר בשנות ה-90 של המאה הקודמת, עולה כי מעמדם של מנגנונים שונים בהבטחת המוסר של העסקים ובכללם מנגנון השוק, החוק, והסביבה החברתית עדיין נותרו שנויים במחלוקת. בפרק האחרון ארחיב את הדיון אודות תעשיית הטבק בראי עקרונות המוסר.

תוכן עניינים:
מבוא
תעשיית הטבק
השלכות העישון ונזקיו הבריאותיים
במרכז הדילמה- מוסר ועסקים
הדיון המוסרי
מנגנון השוק כתחליף מוסר
החוק כתחליף מוסר
הסביבה החברתית כתחליף מוסר
ניתוח אינטגרטיבי של ענף הטבק בראי עקרונות המוסר
סיכום מסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מחקר נוסף שנערך לאחרונה בהודו מצביעים על כך שיותר מ-50% ממקרי המוות הנגרמים כתוצאה מעישון טבק בהודו שייכים לאנשים לא משכילים. מוצאם של כ-80% מתוך אותם קורבנות של העישון בהודו הוא באזורים ובחבלים הכפריים של המדינה (West, 2010).

תגים:

סיגריות · עישון · בריאות · מוסר ועסקים · פרסום · מכירות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חברות הסיגריות: הדילמה- מוסר ועסקים", סמינריון אודות "חברות הסיגריות: הדילמה- מוסר ועסקים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.