היישום אינו מחובר לאינטרנט

גלובליזציה, ניאו-ליברליזם ומדינת הרווחה

עבודה מס' 070683

מחיר: 99.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מה בין מגמות כלכליות עולמיות לבין עיצובן של פרקטיקות מדיניות?

1,880 מילים ,9 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

האידיאולוגיה הניאו-ליברלית, במסגרת הגלובליזציה, תרמה להעמקת הפערים החברתיים, מתום מלחמת העולם השנייה ועד לשנות ה-70 של המאה שעברה. להישגים שהושגו על ידי עובדים במסגרת מדינת הרווחה; גידול החד בהכנסות המעמד השליט וריכוז העושר בידיים מעטות, מקורו במדיניות ממלכתית. זו מעודדת תחרות בשווקי העבודה, קיצוץ במשאבים המוקצים לשירותי החברה והרווחה, הפרטת שירותים ציבוריים וחברתיים, והפצת נרטיב לפיו השוק עומד במרכז הפיתוח
האנושי.

בעבודה זו נדון בשלוש שאלות:
1. הקשר בין גלובליזציה למדינת רווחה בישראל בדור האחרון - החל משנות ה-90 של המאה שעברה.
2. מהו הקשר בין גלובליזציה למדיניות ניאו-ליברלית?
3. השלכות הגלובליזציה על הסביבה

קטע מהעבודה:

מדינת הרווחה מבטאת את האחריות שהכלל קיבל על עצמו בתקופתנו לדאוג לביטחון החברתי, הכלכלי, והתעסוקתי של האוכלוסייה כולה. מדינת הרווחה בנויה על שורה של הנחות פוליטיות מוסריות וכלכליות: מבחינה פוליטית, ההנחה הבסיסית היא כי רווחתם של כל פרט ומשפחה בחברתנו תלויה לא רק בתמורה שהם מקבלים בעד תרומתם לפעילות הכלכלית, אלא גם כתוצאה מפעולות התערבותה של המדינה. מוקד השליטה על רווחת הפרט עובר בחלקו להיות כלי בזירה הפוליטית, וההחלטות המתקבלות במסגרת מוסדות השלטון יכולות במידה רבה לקבוע את הרווחה הכלכלית והחברתית של כלל האוכלוסייה (דורון, 1987).

...

לדעת חוקרים שמציעים הסברים גלובליסטים, מהפכות ניאו- ליברליות הן תוצאה ישירה, ואף בלתי נמנעת, של תהליך הגלובליזציה על שלל היבטיו- המחליש את יכולתן של המדינות לקבוע הסדרים מוסדיים ולנהל תהליכים כלכליים באופן אוטונומי. על כן, תהליכים גלובליים מביאים להתכנסות של המדינות סביב המודל הניאו-ליברלי של "פחות ממשלה, יותר שווקים" (ממן ורוזנהק, 2008).

תגים:

פוליטיקה · כלכלה · עבודה סוציאלית · מדיניות · פרקטיקה · מגמות · חברה · אי שיווין חברתי · זכויות · אזרחות · קפיטליזם · גלובליות · סוציאליזם · דמוקרטיה · שוק חופשי · רדיקלי · תעשייה · מדינת הלאום · מעמד הפועלים · צווארון כחול · פרולטריון · כפר גלובלי · הון ושלטון · אמריקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גלובליזציה, ניאו-ליברליזם ומדינת הרווחה", סמינריון אודות "גלובליזציה, ניאו-ליברליזם ומדינת הרווחה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.