היישום אינו מחובר לאינטרנט

גלובליזציה של מערכת הסחר העולמית: סחר בינלאומי והשקעות בינלאומיות

עבודה מס' 068801

מחיר: 150.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: גלובליזציה של מערכת הסחר העולמית ובחינת המקרה של ישראל.

2,062 מילים ,5 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

תהליך הגלובליזציה המואץ יצר מציאות חדשה של תחרות בלתי פוסקת בין מדינות על השקעות זרות. מדובר ב"משחק סכום אפס" אשר משמעותו זכייה של שחקן אחד על חשבון שחקן אחר והמחייב את השחקנים במערכת לנקוט אמצעים מגוונים לשם משיכת השקעות זרות לתחומם.
בסוף שנות החמישים ותחילת שנות השישים בעקבות תהליך הדה- קלוניזציה הסתמנה תנועת השקעות החוץ רק מהמדינות המפותחות אל המדינות המתפתחות שזה עתה קיבלו את עצמאותן, תנועה בכיוון ההפוך כמעט ולא הייתה.
באותה העת עיקר ההשקעות היו בפיתוח משאבי טבע ותעשיות בסיסיות שהיו אמורים להוות את התשתית עליה תתבססנה המדינות המתפתחות את כלכלותיהן.
כיום מאפשרות כמעט כל המדינות השקעות חוץ בתחומן והן נבדלות זו מזו במידת הפתיחות שלהן ובהיקף המגבלות שהן מציבות בדרכם של משקיעי החוץ.
הליברליזציה במשטר ההשקעות ובעיקר הסרת מחסומי השקעה שונים ויצירת סטנדרטים למניעת אפליה בין המדינות הביאו לכך שגם מהמדינות המתפתחות החלו לזרום השקעות. מושגים חדשים כמו "טיפול לאומי" ועקרון "האומה המועדפת", אשר תכליתם להבטיח יחס הוגן ושיוויוני כלפי משקיעי חוץ בארצות היעד, הנם כיום חלק בלתי נפרד ממערכת ההסכמים הבילטרליים של הגנה על השקעות חוץ (בונה, 1999).

מטרת העבודה: הבנת תהליכי גלובליזציה של מערכת הסחר העולמית ובחינת המקרה ישראלי.

תוכן העניינים:
מבוא
השקעות חוץ במערכת הסחר הבינלאומית: בחינת המקרה הישראלי
הצעות לשינויים בחוק לעידוד השקעות הון
משיכת השקעות זרות: תחום המיסוי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בחינת סעיפי החוק שהובא לעיל והתקנות הנלוות אליו מגלה כי גלומים בהם שני סוגי תמריצים -
1. תמריצים לצמיחה המכוונים לעודד השקעות במשק כולו כדי להשיג מטרות שהן בתמציתן עידוד הצמיחה ושיפור מאזן התשלומים המדינתי.
2. תמריצים למיקום אשר נועדו להשפיע על פיזור התעשייה ברחבי הארץ לכיוון אזורי הפיתוח במטרה לעודד בהם השקעות ובעיקר להגדיל בפריפריות את חלקם של הענפים המתקדמים.

תגים:

גלובליזציה · סחר בינלאומי · השקעות חוץ · השקעות הון · כלכלה בינלאומית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גלובליזציה של מערכת הסחר העולמית: סחר בינלאומי והשקעות בינלאומיות", סמינריון אודות "גלובליזציה של מערכת הסחר העולמית: סחר בינלאומי והשקעות בינלאומיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.