היישום אינו מחובר לאינטרנט

גלובליזציה ופשיעה

עבודה מס' 064718

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בין גלובליזציה לבין התרחבות והתפשטות הפשע המאורגן ותופעת הסמים

3,718 מילים ,16 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הגלובליזציה הינה אחד מהנושאים המדוברים והטעונים ביותר שעל סדר היום העולמי. עם נפילת חומת ברלין (1989) קרס "מסך הברזל" שהפריד בין מערב אירופה למזרחה ואת עידן המלחמה הקרה החליף עידן חדש - עידן הגלובליזציה. התהליך הלך והתגבר בשנת 1991 כאשר האימפריה הסובייטית התפרקה והקומוניזם הסובייטי התמוטט לגמרי.
הגלובליזציה מובילה למצבים חיוביים כמו גם מצבים שנתפסים כשליליים. כאשר השוק אינו מאורגן והופך תהליך של הפרטה אלמנטים רבים בשוק כזה מצליחים לחדור אליו. אחד התחומים הוא הסחר בסמים. שוק בלתי מאורגן, מפורט = גלובלי מאפשר לתעשיית הסמים להתפשט ברחבי העולם, לפתוח נתיבים לסחר עולמי של סמים ובכך להחדיר לכלכלה החוקית אלמנטים הנחשבים כבלתי חוקיים, קרי פשע בינלאומי (Williams, 1999).
עבודה זו עוסקת בקשר שבין תהליך הגלובליזציה שהחל בתחילת שנות ה-90 של המאה ה-20 לבין התרחבות והתפשטות של הפשע המאורגן בכלל וסחר הסמים בפרט בעולם כולו.

קטע מהעבודה:

עפ"י מילון ההווה (בהט, מישור, 1995) המושג גלובליזציה פירושו כוללניות.
עפ"י Pergher (1998) המושג גלובליזציה מתייחס בד"כ לאינטגרציה הכלכלית ההולכת ומתרחבת אל מחוץ לגבולות של המדינות. ריבוי סחורות והון מקבלים תאוצה בהיקף הגלובלי של השוק ומטופחים ע"י הדוקטרינה הניאוליברלית של כלכלה ליברלית ורציונאלית.
ההגדרה המקובלת לגלובליזציה היא הרחבה מואצת של נפח הפעילויות הכלכלית הבינלאומית בשנים האחרונות. בין השאר ניתן לזהות את השפעתה בעיקר במישור המסחר הבינלאומי - גידול משמעותי בהיקפי היבוא והיצוא בין המדינות בעולם ועליית מרכזי על פיננסיים כמוקד פעילות כלכלי בינלאומי זינוק טכנולוגי בתחומי התקשורת והתחבורה. במבט רחב יותר, הגלובליזציה היא מערכת המשלבת בין כלכלה, תרבות, מדיניות ממשלתית וארגונים פוליטיים בינלאומיים.

מקורות:

בהט, ש., מישור, מ. (1995) מילון ההווה. ספריית מעריב.
בן-אהרון, י. (2002) שעתו של המגזר השלישי: עליית החברה האזרחית בעולם ובישראל. אוניברסיטת חיפה.
ברנר, ר. (2003) "מהי גלובליזציה?", בתוך: אדוה - מידע לשוויון וצדק חברתי בישראל.
ויקיפדיה - אנציקלופדיה חופשית (2003) הערך "גלובליזציה" - אינטרנט.
לובין, א. (קיץ, 2002) "מה לי ולגלובליזציה: פריצת גבולות", בתוך: נגה - כתב עת פמיניסטי. גיליון 41.
פוליאק, ר. (ללא תאריך) "מדיניות רווחה בעידן הגלובליזציה", בתוך: הפקולטה - ביטאון הסטודנטים בפקולטה למשפטים.

תגים:

פשע · בינלאומי · סמים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גלובליזציה ופשיעה", סמינריון אודות "גלובליזציה ופשיעה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.