היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמויות הנשים בקולנוע הפלסטיני

עבודה מס' 070655

מחיר: 449.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ייצוג ומסגור דמויות הנשים בקולנוע הפלסטיני כפי שמוצגות בסרטים "וילה תומא" ו"עומאר".

9,485 מילים ,15 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

בסוגיית מעמדן של הנשים דנים שנים רבות בעולם המערבי, אך מעמדה של האישה מקבל תפנית נוספת כאשר מדובר בנשים הנמצאות בחברה ערבית, שמאפייניה הם לרוב שמרנות ודתיות. החברה הערבית מאופיינת בהלך רוח פטריארכלי ולכן ניתן לראות כי נשים בחברה זו בעלות תפקידים "נשיים" ברורים יותר; האישה נולדה עם רחם ולכן באופן טבעי, יחד עם אחריותה להביא ילדים לעולם מוטלת עליה משימות נוספות כמו גידול הילדים, טיפול בבית, טיפול בגבר ולשרת את צרכיו.
בשנים האחרונות, הקולנוע הפלסטיני החל במגמת התפתחות ואנו יכולים לראות יותר ויותר יוצרים ערבים-פלסטינים שמדגימים את חיי היום-יום כפי שהם מכירים אותם- על מסך הקולנוע. מלבד העשייה הקולנועית מדובר בחשיפה אמיצה של המציאות כפי שחווים אותה היוצרים הפלסטינים וחלק נכבד משאר החברה הפלסטינאית. אך מנגד ניתן ללמוד מן הסרטים הללו כיצד החברה הפלסטינית רואה את האישה וכיצד היא מוצגת וממוסגרת בחברה זו.
בעבודה זו בחרתי לעסוק באופן בו הנשים ממוסגרות בקולנוע הפלסטיני, מהו משמעותן בסרט ומהו חלקן בקידום העלילה. בעבודה זו אנסה לענות על השאלות: באיזה הקשר בוחר הבמאי להציג את הנשים ובאיזה אופן בוחר הבמאי למסגר דמותן ולהציג את הדמות שלהן לקהל. אבחן ואבדוק כיצד מגיבה החברה הפלשתינית והסובבים את האישה הפלסטינית בסרטים לגבי אותה ה'סטייה מהנורמה' אותה ינסה ליישב הבמאי, כלומר כיצד מציגים לנו התנהגות נשית פלסטינית שונה ממה שנהוג לחשוב. העבודה תבדוק היכן ממוקמות הנשים בעלילה, ומהי השפעתן של הנשים על העלילה, והאם הן משפיעות יותר או פחות מאשר בחיים האמתיים בחברה הפלסטינית השמרנית.
את ייצוג הנשים בקולנוע הפסטיני בחרתי לנתח בעזרת שני סרטים פלסטינים; הסרט הראשון הוא הסרט "וילא תומא" של הבמאית סוהא עראף והסרט השני הוא הסרט "עומר" של הבמאי האני אבו אסעד.
 
נושא המחקר:
ייצוג ומסגור דמויות הנשים בקולנוע הפלסטיני כפי שמוצגות בשני סרטים:
1. "וילה תומא" (סוהא עראף, 2014)
2. "עומאר" (הני אבו אסעד, 2013)
שאלות מחקר:
מהם מאפייני הדמויות הנשיות בקולנוע הפלסטיני?
האם הנשים נמצאות בספירה הפרטית- המשפחתית או במרחב הציבורי?

כיצד מוצגות וממוסגרות הנשים בקולנוע הפלסטיני?
כיצד הנשים ממוקמות בעלילה?
האם הנשים מניעות את העלילה או משפיעות עליה?


השערת המחקר:
הנשים ממשיכות להיות מיוצגות כמשניות, למרות שהן נמצאות בתפקידים ראשיים, התרבות הפטריארכלית היא זו שדומיננטית ומנחה את העלילה.

מתודולוגיה
עבודה זו נשענת על שיטת מחקר איכותנית, ניתוח תוכן של שני סרטים פלסטינים שצולמו בשנים האחרונות. אחד הסרטים מתייחס לתקופת שנות ה-60 והסרט השני מתייחס לשנים הללו.
קורפוס המחקר נשען על שני הסרטים הפלסטינים:
1. "וילה תומא"
Arraf, Suha (Producer & Director). (2014). Villa Touma [Motion picture]. Israel: Belssan.
2."עומאר"
Abu- Assad, Hany (Producer & Director). (2013). Omar [Motion picture]. Israel: Zbros.

לצורך ניתוח שני הסרטים השתמשתי במספר תיאוריות;
ראשית, אבקש לנתח את דמויות הנשים על ידי בחינת המסגור התקשורתי לפי כספי (2011) בו עושים שימוש הבמאים בייצוג דמויות שונות בקולנוע הפלסטיני.
שנית, אנתח את ייצוגן של הנשים מנקודת מבט מגדרית שנשענת רבות על התיאוריות שהצגתי בסקירת הספרות ושלישית, אנתח את דמותן של הנשים מנקודת מבט תרבותית.
שני הסרטים בהם אעסוק בעבודתי הנם עכשווים וצולמו בשנים האחרונות (2013-2014) אמנם עלילת הסרט "וילא תומא" מתרחשת בשלהי שנות ה-60 בישראל ועלילת הסרט "עומאר" מתרחשת במציאות הקרובה יותר לימינו, אך משני הסרטים ניתן ללמוד רבות על ייצוג דמויות הנשים הערביות ועל נוכחותן או העדרן במהלך הסרט ובקידום העלילה.

תוכן העניינים:
מבוא
נושא המחקר
מתודולוגיה
סקירת ספרות
ניתוח הסרט "וילה תומא"
ניתוח הסרט "עומאר"
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים:
נספח 1: פירוט הסצנות בסרט "וילא תומא"
נספח 2: פירוט הסצנות בסרט "עומאר"

קטע מהעבודה:

בעידן הנוכחי, בו את רוב המידע אנו מקבלים מאמצעי תקשורת ההמונים, ההשפעה של התכנים המוצגים על הדרך שבה אנו חושבים על עולם - היא בלתי נמנעת. אחד מאמצעי התקשורת המשמעותיים ביותר להשפעה ועיצוב התודעה האנושית הנו הקולנוע.
מדובר במדיום שהנו מצד אחד, תוצר אמנותי ומהצד השני, פריט תרבותי שנצרך על ידי הציבור הרחב (זנד, 2002). בשל כך נחשב למדיום משמעותי ובעל השפעה רבה ביצירת ערכים תרבותיים והשפעה עליהם באופן גלוי וסמוי.
סרט הקולנוע, בין אם הוא עוסק בסיפור אמתי או בדיוני, הוא מהווה חלק מן ההיסטוריה, הוא כמסמך שמשקף תקופה מסוימת, הוא מבטא דעות וערכים ואת אופן הראייה של סוכני התרבות שמעורבים בעשייתו, אמנם הצריכה ההמונית שלו היא זו שהופכת אותו למעצב התודעה הקולקטיבית (רייכל, 2010).

תגים:

פלסטיניות · נשים · ערביות · ישראל · ערביי ישראל · פלסטינים · מעמד האשה · סרטים · ניתוח תוכן · איכותני · פמיניזם · מגדר · זהות · פטריארכלי · מיעוט · מיעוטים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמויות הנשים בקולנוע הפלסטיני", סמינריון אודות "דמויות הנשים בקולנוע הפלסטיני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.