היישום אינו מחובר לאינטרנט

ישראל והמאבק בטרור הפלסטיני

עבודה מס' 040207

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מטרת הטרור ודרכי פעולתו, המלחמה בטרור והדוגמאות של הפיגוע במעלות ופעולת אנטבה.

4,583 מילים ,10 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. המלחמה בטרור
3. הפיגוע במעלות
4. הפעולה באנטבה
5. סיכום
6. רשימה בבליוגרפית

הימצאותם של האירגונים הפלסתיניים השונים והתארגנותם בשטחה של לבנון היוו מאז ומתמיד בעיה סבוכה למדינת ישראל. היה ברור שהמערכת הצבאית והמדינית של אירגוני הטרור בלבנון מכוונת נגד ישראל. אולם ממשלת ישראל לא יכלה "לטפל" בבעיה זו בדרך שיגרתית או בלתי שגרתית כמקובל בין שתי מדינות שכנות. אירגוני המחבלים, ובראשם אש"ף ניצלו את חולשתה של ממשלת לבנון והפכו את דרומה לבסיס טרור בינלאומי ולמוקד לפעילות טרוריסטית נגד ישראל. תהליך זה נמשך מאז 1967, ובמהלכו הקימו המחבלים, הנתמכים ע"י מדינות ערביות שונות, תשתית צבאית, שאיפשרה להם להשתלט כמעט על כל תחומי החיים בלבנון. השלטון הלגיטימי בביירות התערער ואיבד את יכולתו לנהל את החיים בלבנון. אזרחי ישראל, תושבי הגליל, טעמו לא פעם ולא פעמיים את אימתן של התקפות הרצח שביצעו חוליות המחבלים שבאו מעבר לגבול, וכשזה נחסם ע"י צה"ל, נקטו שיטה קלה יחסית של פיגועים מרחוק ע"י שיגור קטיושות שנורו לעבר ישראל.
כל נסיון להידבר עם ממשלת לבנון היה לשווא, כי בפועל שלטו המחבלים בשטח, ולממשלתה החוקית של לבנון לא היתה דריסת רגל או יכולת לפקח על פעולתם של המחבלים. שתי תוצאות נבעו ממצב זה: ראשית, פעילות כנגד ישראל מתוך שטחה של מדינה שכנה, פעילות מגוונת ביותר ובתחומים מסויימים מסוכנת מאד. מסוכנת בכך שלמדינת ישראל לא היתה תשובה הולמת בתחום הצבאי ובתחום המדיני מאחר ולא היה "עם מי לדבר". שנית, שטחה של לבנון, שהוחזק בידי המחבלים, הפך למוקד אירגוני הטרור מכל רחבי תבל ולשטח, שבו התארגן טרור בינלאומי לפעילות בארצות מוצאם או במקומות אחרים, בהתאם לצרכי שולחיהם....

מקורות:

בן פורת, ישעיהו, איתן הבר, זאב שיף. טיסה 139. זמורה ביתן, מודן. ת"א. 1976
דיין, משה. אבני דרך. עידנים, ידיעות אחרונות. ת"א. 1976
הבר, איתן. עלינו ליטול היוזמה לידינו. ידיעות אחרונות. 1974.5.17
לקויר, זאב. הגרילה. משרד הבטחון. ת"א. 1979
נתניהו, בנימין.(עורך) הטרור. כיצד יכול המערב לנצח. ספרית מעריב.ת"א. 1987
פרס, שמעון. יומן אנטבה. עידנים, ידיעות אחרונות. ת"א. 1991
קליין, זאב.(עורך) המלחמה בטרור ומדיניות הבטחון של ישראל בשנים 1979- 1988. רביבים. ת"א. ללא שנת ההוצאה.
שחן, אביגדור. מבצע כדור הרעם. מסדה, ת"א. 1993
שניצר, שמואל. במעלות קדושים. מעריב. 1974.5.17
רבין, יצחק. פנקס שירות. כרך ב. ספרית מעריב. ת"א. 1979

תגים:

פיגוע · לבנון · פתח · חטיפה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ישראל והמאבק בטרור הפלסטיני", סמינריון אודות "ישראל והמאבק בטרור הפלסטיני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.