היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות מינית

עבודה מס' 070625

מחיר: 399.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שאלת כבוד האדם מבחינת נפגעות מינית אל מול שלילת זכויות היסוד של התוקף באלימות.

9,311 מילים ,18 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

תקיפה מינית מהווה מונח כולל לכל פעולה או אמירה שהקשרה הינו מיני ונעשית ללא הסכמה חופשית בוגרת של שני הצדדים. המונח מקפל בתוכו אונס, ניסיון לאונס, אונס קבוצתי, מעשה סדום, כפיית יחסי מין לטווח ארוך, בעילת קטינה, גילוי עריות, מעשה מגונה, חשיפה הצצה והטרדה מינית.
נפגעי עבירה מינית חווים קשיים רבים בהתמודדות עם הליכים פליליים, זאת בנוסף לפגיעות רגשיות ופיסיות שחוו. בעוד שלצידם של הנאשמים עומדת מערכת שלמה של זכויות חוקיות והלכתיות, וסנגורים שמסייעים להם להתמצא בכל הסבך המשפטי, למצות את זכויותיהם ולנצל אותן לטובתם, הרי שנפגעי העבירה אינם מהווים צד להליך, וחווים תסכול עמוק, בנוסף לטראומה שעברו בגלל העבירה שנעברה בהם, בשל חוסר הידיעה באשר למצב ההליך, וזכויותיהם, ובאשר להחלטות ושיקולים המתקבלים בעניין תלונתם.

בתקופה האחרונה חל שינוי איכותי, בהכרה ב"קיומו" של הקורבן כישות אנושית שיש להתחשב בה, בצרכיה ורגשותיה, אל עבר חוקים ופרוצדורות להגנתו של הקורבן, ועד הנכונות לתת לו מעמד רשמי, עצמאי בחלקים מההליך הפלילי, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בחוק זכויות נפגעי עבירה.

ברצוננו ללמוד על זכויות ומעמד נפגעי אלימות מינית. נציג את החוקים שנחקקו, זכות יסוד כבוד האדם וחירותו אל מול חופש העיסוק. חוק נפגעי תקיפה מינית והחוק לשמירת הציבור מפני עברייני מין. זווית הראייה של העבודה תתייחס אל נפגעי העבירה, בפן של נשים. החקיקה וההשלכות מחד והתפתחות השינוי ביחס לנאשם מאידך, מאחר והדברים כמובן שלובים. ניגע בחוק, בפסיקה ונבדוק אם יש שינוי בהתייחסות למצבו של ה"קורבן" כ"אדם" וזכותו הבסיסית להיות מוגן, דבר שגרר מטבע הדברים שינוי ביחס לנאשם. השאלה הנשאלת: היכן עובר הגבול בין צדק לנפגעת לבין זכויות /מגבלות הפוגע?

ראשי פרקים :
1. מבוא
2. מהפכה חוקתית.
2.1. חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו-תשנ"ב.
2.2 חוק לתיקון סדר הדין (חקירת עדים) תשי"ח.
2.3 חוק למניעת הטרדה מינית -תשנ"ח.

3. זכויות נפגעי עבירה מינית מרטוריקה לפרקטיקה
3.1 החוק לזכויות נפגעי עבירה-תשס"א 2001
3.2. יישום החוק ע"י נציגויות החוק.
3.3 הגנה על שלומו ובטחונו של נפגע אלימות.
3.4 הגנה על הפרטיות.
3.5. הזכות להשתתף בהליך פלילי
3.6 זכות לפיצויים.
3.7 סיוע משפטי לנפגע למימוש הזכות

4. זכויות/מגבלות עבריין המין
4.1 חוק יסוד: חופש העיסוק - תשנ"ד.
4.2 חוק מגבלות חזרתו לסביבת נפגע עבירה-תשס"ה 2004.
4.3 חוק הגנה על הציבור מפני עבריין מין -תשס"ו 2006.

5. ביקורת על החוק ויישומו:
5.1 חוק לזכויות נפגעי עבירה - תשס"א 2001
5.2 חוק הגנת הציבור מפני עברייני מין תש"ס 2006

6. משפט משווה
7. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

2.3 החוק למניעת הטרדה מינית תשנ"ח - 1998 (18)
נחשב לחוק חדשני ומהפכני בהיותו אחד היחידים בעולם שמסווג את ה"הטרדה המינית" כעבירה פלילית. בארה"ב למשל, החוק מסתפק בתביעות נזיקיות, ומטפל בעיקר בהיבט של ה"סביבה העוינת" הנוצרת במקום העבודה בשל ההטרדה המינית. בישראל, עד חקיקתו של החוק למניעת הטרדה מינית הוסדר הנושא בחוק שוויון הזדמנויות בעבודה, התשמ"ח-1988(19). סעיף 7 לחוק זה הוחלף(20) עם חקיקת החוק למניעת הטרדה מינית.

תגים:

פגיעה מינית · עבירות מין · נשים · אישה · כבוד האדם · סמינריון · תוקף · אלימות · אונס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות מינית", סמינריון אודות "אלימות מינית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.