היישום אינו מחובר לאינטרנט

השתקפות אלימות מינית ופיזית כלפי נשים בתקשורת הכתובה

עבודה מס' 069992

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד משתקפת אלימות מינית ופיזית כלפי נשים בתקשורת הכתובה בהתאם לסיקור מקרי אונס/ניסיון לאונס שנעשו בארץ.

4,058 מילים ,2014

תקציר העבודה:

בעבודתי זו בכוונתי לבחון כיצד משתקפת אלימות מינית ופיזית כלפי נשים בתקשורת הכתובה בהתאם לסיקור מקרי אונס/ניסיון לאונס שנעשו בארץ. האם החוקרים צודקים בעמדתם כי התקשורת תורמת לתרבות האלימות כלפי נשים ומקלה ראש במקרים כגון אונס/ניסיון לאונס.
אני אנסה לנתח תוכני תקשורת כדי ללמוד על הדרך שבה הם משקפים תפיסות עולם שליטות. אעסוק במיוחד בדרך שבה התקשורת משקפת תפיסת עולם לגבי מיקומם של הנשים בחברה וההתיחסות אליהן. לצורך בדיקת נושא זה ובדיקת שאלת המחקר אבצע ניתוח של שלוש כתבות העוסקות בנושא אלימות כלפי נשים ומקרי אונס או ניסיון לאונס, שפורסמו בארץ במקומות שונים. שיטת המחקר שבה נקטתי בכדי לבחון סוגיה זו היא באמצעות ניתוח תוכן, ניתוח טקסטואלי-איכותני, סמיוטי של הכתבות. עפ"י מאמרים של בארת' למיש קון וקמה וכן מאמרים באנגלית.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
שאלת מחקר ושיטת מחקר
הצגת הממצאים
סיכום הממצאים
דיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קמה, ע. (במבוא לפרק י"ב) מדבר על אידיאולוגיה ומסביר מדוע קיים הבדל בדימוי האישה ודימוי הגבר, כלומר מדוע המצב הקיים הוא שנשים מוצגות כאובייקט מיני כנחותות מגברים וכן הוא אומר שהחברה מאפיינת ביחסי כוח שלפיהם החזקים הם הגברים באופן מהותי, בעוד שחסרי הכוח והחלשים הם הנשים, השחורים וההומוסקסואלים, וההסברים לכך הם: מהותנות - בחזקים יש משהו טוב יותר, מוצלח יותר באופן מהותי/טבעי מהחלשים, והסבר נוסף: ההבניה החברתית של המציאות/הגמוניה - תפיסה חברתית תרבותית שסביבה יש הסכמה רחבה שנתפסת כדבר טבעי ומובן מאליו וכחלק מהשכל הישר, תפיסות עולם שמשרתים את האינטרסים של בעלי הכוח ומקובלים ע"י החברה כולה, נתפסים כטבעיים, כגון חלק מהתפיסה הרווחת שאישה מקומה בבית במטבח ולא במקומות בילוי שבהם מצויים גברים, זה חלק מהבניית מציאות. קמה מציג שתי דרכים דרכן התקשורת "מייצגת" את האחר, החלשים יותר: הכחדה סמלית - מצב שבו התקשורת בכלל לא מציגה מיעוטים חברתיים

תגים:

מעמד שליט · הכחדה סמלית · טקסט סגור · דימוי האישה · חברה פטריארכלית · אונס · תקשורת

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השתקפות אלימות מינית ופיזית כלפי נשים בתקשורת הכתובה", סמינריון אודות "השתקפות אלימות מינית ופיזית כלפי נשים בתקשורת הכתובה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.