היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרבות הפנאי בחברה החרדית

עבודה מס' 070615

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת תפיסתם של סוכני הסוציאליזציה בקהילה החרדית את השפעת הסמכות וסגנון ההורות על בחירתם של בני נוער בפנאי בלתי ראוי.

13,816 מילים ,22 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

מחקר זה עוסק בתפיסתם של סוכני הסוציאליזציה בקהילה החרדית את השפעת הסמכות וסגנון ההורות על בחירתם של בני נוער בפנאי בלתי ראוי. המחקר יבחן את האופן בו תופסים הורים ואנשי חינוך בחברה החרדית את הפנאי ואת הפנאי הבלתי ראוי, וכן יבחן את האופן בו תופסים הורים ואנשי חינוך בחברה החרדית את מעורבותם של הורים בחברה החרדית כבעלת יכולת למנוע או לצמצם את השתתפות הנוער בעיסוקי פנאי בלתי ראויים.
פנאי יכול להיות עיסוק חיובי וראוי או עיסוק שלילי ולא ראוי. פנאי שאינו ראוי הוא כזה הגורם לאדם העוסק בו להתמכרות ולתלות. בגיל הצעיר להורים יש השפעה מובהקת על עיסוקי הפנאי של ילדיהם. אך בגיל ההתבגרות, בני הנוער מושפעים יותר מבני גילם. נקודה זו הינה קריטית בעיקר בשל העובדה שבני נוער רואים בפעילויות פנאי מטרה מרכזית בחייהם, ועל אף שיש להורים עדיין השפעה מסוימת על בני נוער, היא יכולה להיות מועטת ביותר.
סקירת הספרות תעסוק במושגים המרכזיים של המחקר. חלקה הראשון של סקירת הספרות יעסוק במאפייני החברה החרדית, תוך התייחסות למאפייני מגדר בחברה החרדית. חלקה השני של סקירת הספרות יעסוק בפנאי. בחלק זה תחול התמקדות בעיסוקי פנאי של בני נוער, בפנאי בלתי ראוי ובהשפעתם ומעורבותם של הורים בזיקה לפנאי של בני נוער.
שיטת המחקר שנבחרה עבור מחקר זה היא השיטה האיכותנית. כלי המחקר שנבחר עבור המחקר הינו ראיון עומק חצי מובנה. במיוחד לצורך המחקר נוסחו שני שאלונים שונים, לקהל ההורים ולקהל אנשי החינוך, כאשר מוקדי השאלות עסקו בנושאים דומים. כל משתתפי המחקר הם חרדים בגילאי 50-27, הבאים במגע עם בני נוער כהורים או כאנשי חינוך. הראיונות הוקלטו ותומללו, ולאחר מכן החל שלב ניתוח הנתונים.
חשיבות המחקר מתבטאת בכך שהוא מתמקד בסוכני סוציאליזציה של החברה החרדית. בימים עברו, החברה החרדית הדירה את נושא הפנאי לחלוטין מסדר יומה, ואף הגדירה אותו כנושא שעדיף לא להתקרב אליו. אך שינויים שהעולם עובר הביאו לכך שגם בחברה זו התפתח עולם פנאי ותרבות פנאי משלה והעומדים בשער נדרשים לסוגיות שונות העולות בעקבות זאת, אשר לא היו קיימות בעבר.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
סקירה ספרותית:
1.1 מאפייני החברה החרדית
1.2 מאפייני מגדר בחברה החרדית
2.1 מאפייני הפנאי
2.2 פנאי בלתי ראוי
2.3 עיסוקי פנאי של בני נוער
2.4 מעורבות הורים באינטראקציה עם בני נוער בזיקה לפנאי
2.5 עיסוקי פנאי בחברה החרדית
3.1 סיכום ומטרת המחקר
3.2 שאלה ותת שאלות המחקר
מתודולוגיה:
-שיטת המחקר
-כלי המחקר
-מדגם המחקר
-הליך המחקר
-שיטת ניתוח הנתונים
-אתיקה
ממצאים:
-תחומי עיסוקי הפנאי של בני נוער
-מאפייני עיסוקי הפנאי של בני נוער
-תפיסת חשיבותה של תרבות פנאי
-פנאי שלילי בעיני הורים ואנשי חינוך
-מעורבות ההורים והשפעתם על עיסוקי הפנאי של בני הנוער
-תפיסת הורים ואנשי חינוך את דרך התגובה מול עיסוקי פנאי שליליים בטווח קצר ובטווח ארוך
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים - הראיונות

קטע מהעבודה:

החברה החרדית מתאפיינת בעמדות אידיאולוגיות משותפות המושתתות על ערכי התורה והמצוות. מטרותיהן של עמדות אלה הן להביא לשמרנות ולבידול מהאוכלוסייה הכללית. את הבידול ניתן לראות בכך שבני המגזר החרדי מתגוררים לרוב בערים חרדיות או בשכונות סגורות למגורים והם לבושים בלבוש שונה, כאשר לכל תת קהילה בחברה החרדית דיוקים משלה בהקשר לפריטי הלבוש ולצבעם. הם לומדים במוסדות לימוד נפרדים, בהם נלמדות תכניות לימודים ייעודיות והם צורכים תקשורת נפרדת הכוללת עיתונות ותחנות רדיו ועוד. מאז המהפכה הטכנולוגית, הבידול מתאפיין גם בחוסר רצון להיפתח ולהיחשף למכשירים טכנולוגיים מתקדמים, כגון סמארטפונים או מחשבים עם אינטרנט. זאת בשל חשיבה שהללו ישנו את סדרי החברה המקובלים מאז ומעולם (קלי, 2014).

תגים:

פנאי · חברה · חרדים · גיל התבגרות · בני נוער · מסורתי · התבגרות · מתבגרים · איכותני · ראיונות · חרדית · דתיים · חרדיות · בילוי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרבות הפנאי בחברה החרדית", סמינריון אודות "תרבות הפנאי בחברה החרדית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.