היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרבות הפנאי בחברה החרדית בעקבות הופעת האינטרנט

עבודה מס' 065674

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם השימושים שעושים החרדים באינטרנט ומהן הצרכים שאותם רוצים להשיג באמצעות השימוש בטכנולוגיה זו.

8,883 מילים ,45 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחרתי להתמקד בחברה החרדית, במטרה לבדוק מהם השימושים שעושים החרדים באינטרנט ומהן הצרכים שאותם רוצים להשיג באמצעות השימוש בטכנולוגיה זו.
הבחירה בחברה החרדית נובעת מהסיבה שחברה זו מסתמנת כחברה מיוחדת באופיה, בסגירותה ובערכים הקולקטיביים.
בתחילת המחקר בדקתי אילו אתרי אינטרנט חרדיים קיימים ואילו תכנים מופיעים בהם.
את הפרמטרים להשוואה של אתרי האינטרנט בהתאם לתכנים המופיעים בהם, בניתי על בסיס מערכת הסיווג של דניס מק'קווייל (1987, בתוך: צ'נדלר, 1994), אשר הציע את מערכת הסיווג הבאה לסיבות נפוצות לשימוש בכלי התקשורת. קריטריונים נוספים התווספו בהתאם לממצאים שעלו במהלך המחקר.

תוכן עניינים:
*מבוא
הצגת הנושא ושאלת המחקר
*סקירת ספרות
הפנאי
תרבות הפנאי בישראל
תיאור החברה החרדית
מאפייני הסגירות של החברה החרדית
תרבות הפנאי של החרדים
שינויים שחלו בחברה החרדית
מקומו של האינטרנט בחיים
עמדת החרדים כלפי האינטרנט
שימושי החברה החרדית במדיום המחשב והאינטרנט
*המחקר
שיטת המחקר
מערך המחקר
ממצאי המחקר
אינטראקציה חברתית
בידור
*דיון ומסקנות
*לסיכום
*ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האינטרנט,אשר כונה לא פעם אוטוסטראדת המידע, הינו כלי תקשורת המוני אשר הפך למוצר ביתי בהיקפים הולכים וגדלים. עם הזמן יותר ויותר אנשים התחברו לרשת והחלה להיווצר קהילה שלצידה קמו מערכות ושירותים. מאחר שמידע הוא מיצרך השווה לכל נפש, על האינטרנט להיות פתוח ונגיש לכל.

כחלק מחברה חילונית מודרנית אנו "חיים ונושמים" טכנולוגיה בכל עיסוקינו, וקשה לתאר את חיינו ללא הטכנולוגיה. לפיכך חשוב ומעניין לחקור את החברה החרדית, אשר מסתמנת כחברה מיוחדת באופיה, בסגירותה ובערכים הקולקטיביים בה דוגלת וללמוד כיצד חיה בתוך אותה המדינה, עם זיכרון היסטורי קולקטיבי, מטען תרבותי זהה וערכים בסיסיים משותפים; ואת יחסה למודרניזציה ולטכנולוגיות החדשות; האם מסתגלת לשינויים ולטכנולוגיות החדשות ומשתמשת בהן לצרכיה, או דוחה אותן.

האינטרנט הפך לכלי תקשורת המוני מרכזי, המגשר על בעיית המרחק, מאפשר לתקשר עם כל העולם בכל זמן, וכן להעביר ולקבל מסר לכל מקום בכל זמן שהוא. לאור האמור ניתן לומר כי האינטרנט מספק את הצרכים בכך שהוא מאפשר קבלה והעברה של ידע ומסר מכל מקום, יוצר חוויות מיוחדת לקהל "המשתמשים", בונה ומחזק קשרים חברתיים, מקנה לגולש סטאטוס ושיוך לקהילה מוגדרת בעלת הרגלים ודפוסי התנהגות, ויוצר קשרים חדשים על כל העולם. האינטרנט מאפשר להתרווח מול המחשב בבית ולגלוש לאתרים, ובכך יוצר אפשרויות של בריחה מהשגרה והסחת הדעת.
"רבים ביננו סבורים, כי הטכנולוגיה היא התכונה המאפיינת ביותר את התקופה בה אנו חיים, ומכנים אותה "עידן הטכנולוגיה". שליטתה בחברה הולכת וגוברת בתחומים רבים ומגוונים כולל מידע, תקשורת, גנטיקה וביו כימיה" ( גרסטנפלד מ. ווילר א. 2002).

תגים:

חברה · חרדית · בילוי · מחשבים · דתיים · חרדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרבות הפנאי בחברה החרדית בעקבות הופעת האינטרנט", סמינריון אודות "תרבות הפנאי בחברה החרדית בעקבות הופעת האינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.