היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרבות גבוהה ותרבות פופולרית - מקומה ומעמדה של התרבות הגבוהה בחברה בת זמננו

עבודה מס' 050900

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האבחנה בין תרבות גבוה ופופולרית וניתוח מחקר בנושא הקולנוע כתרבות.

2,930 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

אחד ההיבטים המרכזיים המעגנים את הפעילויות והתכנים הממלאים את זמננו הפנוי ואת המשמעות שאנו מייחסים להם הינו המושג - "תרבות". ההגדרה הצרה של מושג זה מתייחסת לפעילויות או תכנים תרבותיים שהפכו במרוצת השנים לחלק מן הקנון, קרי, רשימה מוסמכת\מקודשת של חברה נתונה. לדוגמא, מוסיקה קלאסית והמחזות של שייקספיר נכללים בקנון של התרבות המערבית, ואילו התנ"ך, התלמוד ושירי חיים נחמן ביאליק הם חלק מהקנון של התרבות היהודית ישראלית. לעתים קרובות ומזומנות, חברה נתונה מצרפת לקנון שלה פעילויות תרבותיות נוספות, כדוגמת אמנות מודרנית בחברה המערבית, ובמקרים רבים מתחולל מאבק תרבותי על זכותן של פעילויות, כדוגמת המוסיקה המזרחית בישראל, להיכלל בקנון.

במסגרת נושא עבודה זו ובמקביל לתוכנם של יחידות הקורס השונות, קיימים קשרים אינטגרטיביים, הקושרים משנתם של חוקרים העוסקים בנושאים דומים אך בזויות שונות. הדגש במסגרת עבודה זו הוא על "התוכן" ועל "תיוג התרבות" כלומר, תכנים של תרבות ותקשורת כמאפשרים קריעת גבולות חברתיים ו\או תיוג תרבות כפונקציה לחלוקה של "גבוה ופופולרי", ע"פ הנורמות החברתיות הקשורות לצריכת התרבות, או ע"פ האינטרפרטציה של תכני התרבות.
ובאופן מצומצם, בעבודה זו אנסה לבדוק האם קיימת בחברה שחיקה באבחנה, בין תכני התרבות הגבוהה לפופולרית, וכן את הקשר (אם יתגלה כקיים) שבין משתני ההשכלה והגיל לבין צריכת ז'אנר הקולנוע המתויג כתרבות קנונית\גבוהה.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
3. מעמדם התרבותי של סוגיית (ז'אנרים) בתרבות בת זמננו - מוסיקה קלאסית (במקום אופרה), תאטרון וקולנוע.
4. הגדרת הבעיה המחקרית (האם קיים קשר בין משתני ההשכלה והגיל לבין השחיקה בצריכה התרבותית של ז'אנר הקולנוע ב-1990?)
5. מתודולוגיה
6. ניתוח ממצאים עיקריים
7. סכום ומסקנות
8. רשימה ביבליוגרפית

*הערת המערכת: עבודה זו אינה הצגה של מחקר חדש אלא תיאור וניתוח של מחקר שנעשה בנושא ב-1990.
כמו כן, העבודה מתבססת על ספרי הרשימה הביבליוגרפית ועל חומר הקורס "תרבות תקשורת ופנאי בישראל".

מקורות:

כץ, א. מו. גורביץ, "תרבות הפנאי בישראל", עם עובד, תל-אביב, נובמבר 1992.
בן-דוד בני, "ייצוג העיר תל-אביב בקולנוע הישראלי של שנות השמונים והתשעים" , עבודת גמר לקראת תואר מוסמך למדעי החברה, אוקטובר 1994.
סקר חשיפה לאמצעי תקשורת 1990, בוצע ע"י גאלופ (ישראל) עבור איגוד המפרסמים בישראל.
או"פ, "תרבות הפנאי בישראל: תמורות בדפוסי הפעילות התרבותית 1990-1970", בית ההוצאה לאור של האו"פ, תל-אביב, 1998, כרך א', חלק רביעי, עמודים: 177-175, 185-181, 200-195.

תגים:

תקשורת · קולנוע · צרכן · צרכנים · פנאי · סרט · מוסיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרבות גבוהה ותרבות פופולרית - מקומה ומעמדה של התרבות הגבוהה בחברה בת זמננו", סמינריון אודות "תרבות גבוהה ותרבות פופולרית - מקומה ומעמדה של התרבות הגבוהה בחברה בת זמננו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.